De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DMK – week 7. Onderwerpen week 7 Tio Minor Digital Marketing Website optimaliseren om de conversie te verhogen; Retargeting; kopers terughalen naar het.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DMK – week 7. Onderwerpen week 7 Tio Minor Digital Marketing Website optimaliseren om de conversie te verhogen; Retargeting; kopers terughalen naar het."— Transcript van de presentatie:

1 DMK – week 7

2 Onderwerpen week 7 Tio Minor Digital Marketing Website optimaliseren om de conversie te verhogen; Retargeting; kopers terughalen naar het bestelproces; Usability en conversie; Conversie en meten; Funnelanalyse.

3 Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor binnen ISC > Digital marketing draagt bij aan realiseren van gewenste conversie

4 Conversie Minor Digital Marketing 1000 fans op Facebook; 200 unieke dialogen met fans het komende kwartaal; 30% meer unieke bezoekers op de website in 2015; Verhogen conversieratio van product Jasmijn met 0,5 % met een geldwaardestijging van 2,5% naar € 25.000 op weekbasis.

5 Conversie Minor Digital Marketing http://adespresso.com/academy/blog/killer-strategies-improve-facebook-conversion-rate-practical-examples/  Targeting: Do Your Homework;  Decide What Kind of Ad/campaign/conversation works best;  Timing!  Be clear and let them land in the right place;  Social Proof;  Credibility http://www.forbes.com/sites/davelavinsky/2014/03/18/how-to-increase-conversion-rates/

6 Conversie Minor Digital Marketing Sometimes it is the simplicity of the message that does the trick….. The left hand and original copy is comfort oriented and selling on the basis of people feeling relieved and relaxed. The right hand copy is action oriented. It is about solving a problem. The action oriented headline and copy earned a 38.3% conversion rate, 93% better than the original! Note that they did not targeted on price!

7 Conversie Minor Digital Marketing Kennelijk is er dus een verband tussen A/B en multivariate testing en conversie

8 Conversie Minor Digital Marketing weggegooid adwords geld

9 Conversie Minor Digital Marketing KLM weet wel beter….. Courtisy https://www.mirabeau.nl/cases/klm-altijd-en- overal-de-ideale-reis-samenstellen

10 Conversie Minor Digital Marketing En google weer…… Maar zo simpel is het……

11 Conversie Minor Digital Marketing Bezoekers verlaten websites; “kijke, kijke en niet kope” -> Continu situatie in beeld brengen: Welke landingspages hebben hoog bouncepercentage? Lage kwaliteitsscores voor pagina’s bij Google Adwords? Onderneem acties en bedenk dat je weinig tijd hebt…..0 - 2 seconden. Binnen 0 en een 0,5 seconde beslist het grootste gedeelte van de bezoekers of ze op het juiste adres zijn!

12 Conversie Minor Digital Marketing Wel bij de les blijven natuurlijk……

13 Product informatie pages Shopping- bag Bestel- Pagina’s Confir mation Retention E-mail marketing PPC adverteren (betaalde koppelingen) SEO (natuurlijke resultaten) Afiliate marketing Directe hits (bezoekers die url intypen) Webvertising AttractConvertRetain 45% 25% 8% 2% 55% 20% 17% 6%6% 30% 10% 17% 18% 15% Home Search 100% 0,8% 1,2% Conversie control is inzicht in het verloop van de customer journey online en customer life cycle met de analyse van de funnels……… Conversie Minor Digital Marketing

14 Over customer journey en online customer life cycle gesproken… nice to know http://www.dutchcowboys.nl/online/customer-journey-staat- centraal-in-2015 Intermezzo Minor Digital Marketing Rapport: https://www.salesforce.com/form/marketingcloud/2015- state-of-marketing.jsp

15 Conversie Minor Digital Marketing Evaluatie funnelanalyse Landingspage call to action drempels in conversieproces Beeldmateriaal/rich media Reviews maar wat je ook doet:  Wees de bezoeker een stap voor……..  Maak het proces zo vloeiend mogelijk en  Be nice…..

16 Acquire Inform Advise Convert CR 2% Acquisition processOK Information processOK Conversion processPOOR Acquisition processOK Information processOK Conversion processPOOR Conversion Minor Digital Marketing

17 Acquire Inform Advise Convert CR 2% Acquisition processOK Information processPOOR Conversion processOK Acquisition processOK Information processPOOR Conversion processOK Conversion Minor Digital Marketing

18 Acquire Inform Advise Convert CR 6% Acquisition processOK Information processOK Conversion processOK Acquisition processOK Information processOK Conversion processOK Conversion Minor Digital Marketing

19 Funnel (clickpath) analysis Onderzoek, meten en analyses zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden en van fundamenteel belang voor het succes van een online initiatief!

20 Minor Digital Marketing Funnel (clickpath) analysis Ook in Google analytics en meer……

21 Conversie en re-targetting Minor Digital Marketing

22 Conversie en social media Minor Digital Marketing http://www.tnooz.com/2012/02/03/news/klm-unveils-meet-and-seat-allowing-passengers-to-choose-their-travelling-companion/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

23 Conversie en social media Minor Digital Marketing

24 Conversie Minor Digital Marketing De verschillende media vragen om verschillende conversiedoelstellingen

25 Conversie, meten en optimalisatie Minor Digital Marketing conversie-optimalisatie klik op het plaatje >>>>>>

26 Conversie Minor Digital Marketing 21 geheimen ter verbetering van de conversie Zinvol om met je groep te bekijken. De presentatie is opgedeeld in 21 onderdelen en kan je eigen selectie maken. Klik op afbeelding voor video

27 Trends Minor Digital Marketing http://www.frankwatching.com/archive/2014/12/18/mobiele-trends-van-2015- smartwatch-mobile-commerce-controle/ http://www.frankwatching.com/?s=mobile+conversion http://www.adformatie.nl/blog/presentatie-state-mobile-2015-de-digitale- omnivore-1 http://www.marketingfacts.nl/topic/conversie-optimalisatie Zoekt en gij zult vinden………………………… http://www.marketingprofs.com/chirp/2015/26946/top-10-strategic- technology-trends-for-2015-infographic Zoekt en gij zult vinden…………………………

28 Opdrachten week 7 Tio Minor Digital Marketing Eindopdracht lesweek 7: Beschrijf op de weblog welke acties worden uitgevoerd om conversie te optimaliseren van (bestaande) klanten en geef een onderbouwing; Bespreek retargeting mogelijkheden en pas deze waar mogelijk toe; Maak een funnelanalyse van het gedrag van de bezoekers van de afgelopen week; Create a clear "dashboard" of performance; Doorlopende opdrachten: content toevoegen, nieuw bereik cre ë ren, analyseren gegevens en relateren aan KPI/targets, acties evalueren en verslaglegging op werkblog.

29 Studie en referentie lesweek 7 Tio Minor Digital Marketing Hoofdstuk 5 Mix van middelen, conversie en 5Rmodel in Handboek online marketing 4; PowerPoint week 7; Indien beschikbaar en van toepassing: relevante actuele en aanvullende publicaties en voorbeelden (docenten)


Download ppt "DMK – week 7. Onderwerpen week 7 Tio Minor Digital Marketing Website optimaliseren om de conversie te verhogen; Retargeting; kopers terughalen naar het."

Verwante presentaties


Ads door Google