De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

 Kinderen worden full-partner van het eigen leerproces.  Ieder kind mag zijn hoe hij/zij is.  Kinderen voelen zich veilig, geborgen en gehoord op school.

Verwante presentaties


Presentatie over: " Kinderen worden full-partner van het eigen leerproces.  Ieder kind mag zijn hoe hij/zij is.  Kinderen voelen zich veilig, geborgen en gehoord op school."— Transcript van de presentatie:

1

2  Kinderen worden full-partner van het eigen leerproces.  Ieder kind mag zijn hoe hij/zij is.  Kinderen voelen zich veilig, geborgen en gehoord op school.

3  Als het niet werkt STOP en doe iets anders  Als het werkt doe er dan meer van  Als het werkt, leer het aan anderen.

4 Probleemgestuurd Oplossingsgericht Hoe ziet je probleem wanneer is je Eruit?probleem minder? Waar komt het door?Wat doe je al dat (een beetje) werkt

5  Oplossingsgerichte taal  Er op vertrouwen dat de ander zijn oplossingen vindt.  Er zijn voor de ander: begripvol, respectvol, hoopvol etc.

6 Nog al te vaak wordt OGW gereduceerd tot de volgende technieken:  Hoe meer complimenten hoe beter.  In elk gesprek schaalvragen en de mirakelvraag (wondervraag).

7

8  Bewust, gepland gedrag 5%  Onbewust, automatisch gedrag 95%

9 Maar denk nu even aan:

10 Enkele effecten van straffen:  Vaak direct effect (korte termijn)  Preventieve werking Valkuil hierbij: vaak korte termijn en geen langdurig effect. Manieren van straffen:  Sociaal  Fysiek (geen optie)  Activiteitonthouding 80% van je energie gaat vaak zitten in 20% van de leerlingen!

11  3x belonen x 1x straffen = 0 Belonen: gewenst gedrag, direct na de handeling toepassen = krachtig. Positieve invloed op de relatie. Straffen: focus op ongewenst gedrag, directe gedragsverandering, korte termijn en minder effectief / moeizaam voor de relatie.

12 12 Je kunt zien dat het buiten stormt, ze zijn zo onrustig! Vandaag heb ik de gyminstructie niet goed uitgelegd!

13


Download ppt " Kinderen worden full-partner van het eigen leerproces.  Ieder kind mag zijn hoe hij/zij is.  Kinderen voelen zich veilig, geborgen en gehoord op school."

Verwante presentaties


Ads door Google