De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Rol van de UB Pitch 3: UvA. RDM Support2 Research data management - kennissessie directeuren UKB 17 september 2015 RDM-ondersteuning in de praktijk: Bibliotheek.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Rol van de UB Pitch 3: UvA. RDM Support2 Research data management - kennissessie directeuren UKB 17 september 2015 RDM-ondersteuning in de praktijk: Bibliotheek."— Transcript van de presentatie:

1 Rol van de UB Pitch 3: UvA

2 RDM Support2 Research data management - kennissessie directeuren UKB 17 september 2015 RDM-ondersteuning in de praktijk: Bibliotheek UvA Mariëtte van Selm, Bibliotheek UvA/HvA

3 RDM Support3 websiteservicedesk trainingrepository RDM-ondersteuning facultatieve introductieworkshops over RDM voor (beginnende) onderzoekers uit alle disciplines, Ned. en Engelstalig beheer van dataopslagsysteem, inclusief ondersteuning van data stewards en onderzoekers (vanaf 2016) one stop shop voor alle RDM-vragen: maatwerk tijdens kantooruren vanuit een UvA-breed netwerk algemene en vakspecifieke informatie over alle aspecten van RDM, 24/7 beschikbaar in Nederlands en Engels

4 RDM Support4 Wie & wat? Informatiespecialisten  informeren  adviseren  trainen  verwijzen door

5 RDM Support5 Wat doen we niet?  wachten op beleid of systeem  werk of verantwoordelijkheid van onderzoeker overnemen  alles willen ondersteunen  alles zelf willen ondersteunen

6 RDM Support6 Servicedesk: RDM Support  One stop shop voor onderzoekers  ‘Plan B’ voor informatiespecialisten  Eén telefoonnummer, één e-mailadres  Erachter: netwerk van in- en externe experts, gecoördineerd door Bibliotheek

7 RDM Support / 24-09-20157 Interne experts Bibliotheek ICT Services Audiovisueel Centrum (AVC) Grant support team IXA Documentaire Informatievoorziening (DIV) Juridische Zaken ICT & Onderwijs (ICTO) Ethische commissies Facultaire IT-ondersteuning e.a.

8 Kan RDM- specialist vraag beantwoorden? Informatiespecialist (IS) beantwoordt vraag (met bericht aan RDM Support) Kan informatie- specialist vraag beantwoorden? RDM-specialist beantwoordt vraag (met bericht aan IS) Kan intern expert vraag beantwoorden? Kan extern expert vraag beantwoorden? Intern expert beantwoordt vraag (via RDM Support, met bericht aan IS) Extern expert beantwoordt vraag (via RDM Support, met bericht aan IS) Vraag van onderzoeker aan RDM Support rdm-support@uva.nl 020 – 525 4900 Ja Nee RDM Support workflow RDM Support8

9 9 To do  Opname in producten- en dienstencatalogus, incl. kostenmodel  Kennis en vaardigheden ten minste up to date houden, zo mogelijk verdiepen / verbreden  Uitbouwen naar Research Support Service of Digital Scholarschip Centre?

10 RDM Support10 Colofon Presentatie: Mariëtte van Selm | selm@uva.nlselm@uva.nl M. van Selm, RDM Support: een one stop shop voor onderzoekers. Pitch UKB-werkgroep Research Data Management, 17 september 2015. Dit werk is gelicenseerd onder de licentie Creative Commons Naamsvermelding-GelijkDelen 4.0 InternationaalCreative Commons Naamsvermelding-GelijkDelen 4.0 Internationaal

11 Vragen en slot discussie Vragen?

12 Vragen en slot discussie Open science en open data, waar ligt de stip op de horizon? Vraag: Is het de rol van de UB’s om een interne lobby te starten voor open science en open data? Zowel bij de wetenschappelijke staf als op het bestuurlijke niveau.


Download ppt "Rol van de UB Pitch 3: UvA. RDM Support2 Research data management - kennissessie directeuren UKB 17 september 2015 RDM-ondersteuning in de praktijk: Bibliotheek."

Verwante presentaties


Ads door Google