De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Veranderingsprocessen Waarom moesten wij veranderen!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Veranderingsprocessen Waarom moesten wij veranderen!"— Transcript van de presentatie:

1

2 Veranderingsprocessen

3 Waarom moesten wij veranderen!

4 Apotheek

5 leiding

6 Inzicht

7 Verzekeraars Marktmechanisme Concurrentie

8 Tijd

9 Randvoorwaarden: Visie/beleid Apotheek Akkoord MT Quality unit

10 2010 Kostprijsfinanciering 1. Bewustwoording intern. 2. Geld genereren (extern)

11 Verwerkingstijd sets. -Extra bewerkingen: doorspuiten, ultrasoon enz. -Manier van steriliseren: Stoom, Plasma, Eto Tevens: -Gas, licht,water -Vierkante meter prijs -Onderhoud/reparatie apparatuur -Transportkosten -HR -Personeelskosten

12 Aandachtsgebieden Klanten informeren Geen administratieve functie creëren. Kostendekkend Marktconforme prijzen 2011 proefdraaien kostprijs 2012 start kostprijsfinanciering

13 Gevolgen: Productie verlaging Toename disposables Ok’s gaan slimmer en efficiënter om met sets Klanten worden kritischer met gebruik

14 2012: 1.Hoe is het opgebouwd 2.Hoe kan ik bezuinigen. 3.Werven externe klanten 4. ISO (kwaliteitsborging)

15 Gevolgen medewerkers: Pro actief werken en denken Kwaliteit leveren Rooster aanpassingen klantgericht werken Onrust Veel zaken Topdown ingevoerd

16 Processen Apparatuur/ onderhoud Hoe werken we Opleiding

17 Hoe zijn de medewerkers erin betrokken: 1.Bewustwording trainingen 2.Stam groep 3.Werkoverleggen Top –Down ingevoerd

18 Kwaliteitsbewust werken: Activiteiten-niveau Checks, kennis bijhouden, afspraken Kwaliteit ligt op de werkvloer

19 Merkt de klant nu ook wat van alle veranderingen en hoe meet je dat?

20

21 Beheers aspecten:  KPI’s (Key performance indicator)  Opleidingen (her kwalificatie)  Management review  PRI (prospectieve risico inventarisatie)  Afdelingsbeleid (Apotheek.)  CAPA ( Corrective and Preventive Action )  Klant informatie systeem  SLA (Service Level Agreement)  Jaarplan  Klachtenregistratie

22 Wat heeft het opgeleverd: Positief:  Gelijkwaardige afdeling.  Medewerkers worden gewaardeerd.  Meer externe klanten.  Veel belangstelling van andere ziekenhuizen.  Audit systematiek.  Een gesprek partner.  Adviserende rol.  Meedenken in de keten.  Niet meer als schoonmakers gezien.

23 Wat heeft het opgeleverd: Aandachtsgebieden (negatief):  WEINIG betrekken van medewerkers bij veranderingen!  Slechte informatie voorzieningen.  Bedrijfsmatiger werken (zakelijker)  Leiding gaat vaak sneller (gedachtes) dan medewerkers.

24 Anno 2014 Werkrooster Leesgroepen Zelfsturend team Opleidingen (her en initiële kwalificatie) Accreditatie Stamgroep Vereenvoudiging van formulieren, werkinstructies enz. Vraag gericht sturen. Andere Geldstromen. (leeninstrumentarium, reparaties, implantaten) ARBO Standaardisatie Informatie voorziening

25 Werkzaamheden zijn toegenomen

26 Het is nooit meer rustig!


Download ppt "Veranderingsprocessen Waarom moesten wij veranderen!"

Verwante presentaties


Ads door Google