De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Tafelcurus U12. Agenda Twee personen aan de tafel: tijd en scoreformulier. Tijdwaarneming De pijl Het scoreformulier.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Tafelcurus U12. Agenda Twee personen aan de tafel: tijd en scoreformulier. Tijdwaarneming De pijl Het scoreformulier."— Transcript van de presentatie:

1 Tafelcurus U12

2 Agenda Twee personen aan de tafel: tijd en scoreformulier. Tijdwaarneming De pijl Het scoreformulier

3 Tijdwaarneming Wedstrijd duurt 8x 4 minuten Tijdwaarnemer houdt de tijd bij. Tijd staat stil bij elk fluitsignaal Tijdwaarnemer geeft minuten door aan schrijver Tijdwaarnemer houdt de score bij Tijdwaarnemer draait de pijl Aantal fouten van een speler doorgeven aan coach Bij 4 teamfouten bordje omhoog zetten

4 De pijl Sprongbal vroeger De wedstrijd begint met een sprongbal  De pijl wordt gedraaid naar de aanvalshelft van het team, die de sprongbal heeft verloren. Elke keer als de scheidsrechter voor sprongbal fluit, kijkt hij naar de pijl om te bepalen welk team de bal krijgt  dat team neemt uit  na inname wordt de pijl gedraaid. Uitzondering: De scheidsrechter geeft soms ook een sprongbal in een andere situatie.

5 Het scoreformulier Is ingevuld door de club Wordt ingevuld door de coaches. Help ze herinneren!

6 De scores bijhouden 2 punter= score in de bucket (scheidsrechter doet 2 vingers naar beneden) 3 punter= score buiten de bucket (scheidsrechter steekt op 2x 3 vingers omhoog) Indien mogelijk even teruggeven aan scheidsrechter. 1 punt = vrije worp (scheidsrechter steekt 1 vinger op)

7 Invullen op sheet AB Invullen team A en B (wisselt na rust) Grijze kolom: de minuten Kolom 1: nummer Kolom 2: score Kolom 3: nummer Kolom 4: score (NS M NS) Je telt door

8 Invullen op sheet AB Driepunter: omcirkel het nummer en tel er 3 bij op

9 Invullen op sheet AB Vrijeworp Zonder score: nummer van schutter noteren met vierkant erachter. Met score: score noteren klein vierkantje eronder Raak = doortellen Mis = streepje

10 Invullen op sheet AB Einde 4 minuten: Cirkel om de laatst gemaakte punten. Streep eronder, stand opschrijven

11 Invullen op sheet AB Tweede periode: Minuten doortellen t/m 8 Derde/ vierde periode bij 2 e kwart Vijfde/ zesde periode bij 3 e kwart Zevende/ achtste periode bij 4 e kwart

12 Fouten noteren Wanneer de scheidsrechter aangeeft dat een speler een fout maakt, noteer je de minuut in het vakje van de fouten achter de desbetreffende speler. Wanneer een speler 5 fouten heeft, mag hij niet meer meespelen. Je kruist in de desbetreffende periode een cijfer weg bij teamfouten. Bij 4 teamfouten per kwart (let op: dat zijn 2x 4 minuten) moet de rode vlag omhoog. Vanaf de 5 e teamfout mag de tegenpartij vrije worpen nemen. Na elk kwart trek je een streep langs alle gemaakte fouten. 2Mark Hooiveld

13 Na de wedstrijd 1. Tussenstanden invullen 2. Eindstand noteren 3. Naam winnend team noteren 4. Scheidsrechters laten tekenen 5. Ongebruikte ruimte vullen met strepen

14 Tips voor aan de tafel Vraag hulp: scheidsrechter, coaches, ouders. Blijf rustig, laat je niet gek maken!


Download ppt "Tafelcurus U12. Agenda Twee personen aan de tafel: tijd en scoreformulier. Tijdwaarneming De pijl Het scoreformulier."

Verwante presentaties


Ads door Google