De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Groep 6 leerkrachten 6a Mick Coffa en Judy Hilverda 6b Monique Brussel en Marion de Jong.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Groep 6 leerkrachten 6a Mick Coffa en Judy Hilverda 6b Monique Brussel en Marion de Jong."— Transcript van de presentatie:

1 Groep 6 leerkrachten 6a Mick Coffa en Judy Hilverda 6b Monique Brussel en Marion de Jong

2 Werken met tablets De kinderen maken de verwerking van reken-, taal- en spellingslessen op een eigen tablet. Het programma geeft direct aan of een opdracht goed of fout gemaakt is. Bovendien geeft het programma extra werk op niveau voor kinderen die snel klaar zijn of extra oefening nodig hebben. De kinderen maken de verwerking van reken-, taal- en spellingslessen op een eigen tablet. Het programma geeft direct aan of een opdracht goed of fout gemaakt is. Bovendien geeft het programma extra werk op niveau voor kinderen die snel klaar zijn of extra oefening nodig hebben.

3 Zelfstandig werken - We werken volgens het GIP model - Kinderen leren werken met uitgestelde aandacht. - De leerkracht werkt aan de instructietafel met kleine groepjes kinderen en mag daarbij niet gestoord worden. - De leerkracht loopt verschillende rondes door de groep - Kinderen kunnen dan hun vraag voorleggen en kort geholpen worden

4 Taal We maken gebruik van de methode ‘Taal actief’. De verwerking van de leerstof vindt plaats op de tablet. De volgende onderwerpen komen in groep 6 aan de orde: Werkwoorden Werkwoorden Zinsontleden en woordbenoemen Zinsontleden en woordbenoemen Woordenschat Woordenschat Spreken & luisteren Spreken & luisteren Spreekwoorden & gezegden Spreekwoorden & gezegden Zinsbouw Zinsbouw Leestekens Leestekens

5 Spelling We maken gebruik van de nieuwe uitgave van methode ‘Taal actief’ We maken gebruik van de nieuwe uitgave van methode ‘Taal actief’ Ook hier vindt de verwerking plaats op de tablet Ook hier vindt de verwerking plaats op de tablet Directe controle; verschillende dictees, ingebouwde herhaling, extra stof op niveau Directe controle; verschillende dictees, ingebouwde herhaling, extra stof op niveau

6 Rekenen In groep 6 behandelt onze rekenmethode Pluspunt - het getallengebied tot kennismaken met breuken - tafels en deeltafels/ vermenigvuldigen en delen - Metriek: lengtematen, inhoudsmaten, oppervlakte berekenen - Klokkijken/analoog en digitaal - Geldrekenen De opdrachten bestaan veelal uit verhaaltjes, waarin de sommen verwerkt zijn. Het is de bedoeling dat de kinderen leren de juiste oplossingsstrategieën te kiezen en toe te passen. Ook met rekenen werken de kinderen na de instructie op de tablet.

7 Gymles Gezond bewegen, oefeningen met toestellen, sport/spel

8 Handvaardigheid / projecten

9 Samen werken

10 Samen spelen

11 Werken op de computer Een werkstukje maken Oefenen voor taal en rekenen Informatie opzoeken Verwerking wereldoriëntatie Verslagen maken Tekstverwerken

12 Soms ook thuis aan de slag Rekentuin Rekentuin Taalzee Taalzee Topo leren Topo leren Engels woordjes leren Engels woordjes leren Spreekbeurt voorbereiden Spreekbeurt voorbereiden

13 Voor vragen kunt u terecht bij de leerkrachten van groep 6 Voor vragen kunt u terecht bij de leerkrachten van groep 6


Download ppt "Groep 6 leerkrachten 6a Mick Coffa en Judy Hilverda 6b Monique Brussel en Marion de Jong."

Verwante presentaties


Ads door Google