De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SLB 2 L23 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Introductie/kennismaking  Welkom!  Kennismaken met SLB-er: Stefan Schuur  Kennismaken met elkaar: L14 + L15.

Verwante presentaties


Presentatie over: "SLB 2 L23 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Introductie/kennismaking  Welkom!  Kennismaken met SLB-er: Stefan Schuur  Kennismaken met elkaar: L14 + L15."— Transcript van de presentatie:

1 SLB 2 L23 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur

2 Introductie/kennismaking  Welkom!  Kennismaken met SLB-er: Stefan Schuur  Kennismaken met elkaar: L14 + L15

3 Wat denk jij te weten over mij? 1. Hoe oud denk je dat ik ben? 2. Heb ik lesgegeven in het basisonderwijs? 3. In welke plaats woon ik? Zou je dat kunnen horen aan mijn accent? 4. Heb ik kinderen? 5. Ben ik getrouwd? 6. Ben ik muzikaal? 7. Heb ik een vriendin of een vriend? 8. Welke vraag zou jij willen stellen aan je slb’er?

4 Kennismaken met elkaar Binnenkring: L15 Buitenkring: L14

5 Kennismaken met elkaar  Vertel kort iets over jezelf om je voor te stellen  Vertel iets over afgelopen zomer aan de hand van een foto die je op je telefoon hebt staan

6 Voorstellen aan slb-er Huiswerk: schrijf een brief (mail) aan je SLB-er om jezelf voor te stellen (voor zaterdag 5 september): 1. Wie ben je? (Woonsituatie, familie, hobby’s, leeftijd, vooropleiding, karaktereigenschappen, andere dingen die ik van je moet weten) 2. Hoe ging vorig studiejaar? (Hoe ging de studie? Hoe gingen de stages? Hoeveel studiepunten heb je nu? Vind je het (nog) leuk? Wat heb je geleerd? Wat weet je nu van jezelf?) 3. Wat zijn je verwachtingen voor komend schooljaar? (Heb je goede voornemens gemaakt? Kijk je uit naar de stage in de middenbouw? Welke leerdoelen heb je voor komende periode?)

7 Individuele gesprekken 10-minutengesprek om studievoortgang en eventuele andere bijzonderheden te bespreken.

8 Afspraken: op tijd komen  Deur dicht? Niet meer binnenkomen. Wacht tot je binnengelaten wordt door mij.  Onbedoelde vertraging? Laat het even weten (via een klasgenoot).

9  80% aanwezigheidsplicht bij een aantal vakken  Professionele houding: actieve, constructieve en collegiale houding + je huiswerk doen  Afwezig met gegronde reden? Stuur van tevoren even een mailtje naar de docent met een CC naar mij! Afspraken: aanwezig zijn

10 Communicatieschema  Wat doe je met vragen op de iPabo? Nog vragen?

11 Afspraken: overig

12 Groepsfoto!

13 Pauze

14 Studiegids  Overzicht programma tweede jaar  Studieonderdelen bt3  Beoordelingsformulieren bt3  Beoordelingsformulier leerverslag en presentatie bt3  Competenties en indicatoren beroepstakenbekwaam

15 Studiegids pagina 7

16 SLB/PP Beroepstaak 3  Professionele vaardigheden (4 ects):  Beschrijving competentie 5 (overleg op stageschool) en 6 (gesprek met ouders)  Twee bewijsstukken uit je portfolio over presentatie- en overlegvaardigheden (actief luisteren)  Leerverslag (6 ects):  Presentatie (in kleine groepjes, opnemen op video) over omgaan met verschillen, ondersteund door schriftelijk A4-tje (betekenisvolle momenten, persoonlijke opvattingen, leerdoelen, theorie) + ict opdrachten + cultuurweek workshops

17 Stagegids Geen aparte gids voor de mentor Eigen verantwoordelijkheid wanneer je welke opdrachten doet  Stage vanaf 22 sept, elke dinsdag  Totaal minimaal 20 stagedagen  Stageweken: week 42, 49 en 1  WPA: week 47, 48, 50, 1, 2 of 3

18 Toetsrooster: inleverdata Vakdossiers/ leerverslag periode BT3: Herkansingen: (Let op! Geen P? dan BSA)

19 Toetsrooster: kennisbasis

20 OER-Onderwijs Examen Reglement  Uitleverloket >  Belangrijke informatie over bijvoorbeeld:  NBS  Afname van toetsen  Versnellen  Cum laude regeling

21 Huiswerk Voor zaterdag 5 september: Schrijf een brief (mail) aan je SLB-er om je voor te stellen Voor volgende bijeenkomst op 7 september: Neem een klassenfoto mee van één van je eigen vroegere klassen op de basisschool.

22

23 Studentcoaching

24 Doelen coaching Doelen voor eerstejaars studenten: Betere studieresultaten Zich meer thuis voelen op de IPABO Doelen voor tweedejaars studenten: ontwikkelen competentie 1 (interpersoonlijke competentie) competentie 5 (omgaan met collega’s)

25 Planning  Minstens 4 X een coachingsgesprek, vaker indien nodig  Vooral eerste maanden: onzekerheid over gemaakte studiekeuze is in deze fase het grootst  Doorverwijzen naar medewerkers als hulp- of begeleidingsvraag te gecompliceerd is


Download ppt "SLB 2 L23 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Introductie/kennismaking  Welkom!  Kennismaken met SLB-er: Stefan Schuur  Kennismaken met elkaar: L14 + L15."

Verwante presentaties


Ads door Google