De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer Peter Zuurbier Tel. 053-4876962 Kamer H1.42 (Enschede)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer Peter Zuurbier Tel. 053-4876962 Kamer H1.42 (Enschede)"— Transcript van de presentatie:

1 Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer Peter Zuurbier Tel Kamer H1.42 (Enschede)

2 Literatuur Boek: Handboek Usability Kassenaar isbn: Documenten \ Artikelen website Blogs: marketingfacts.nl etc.

3 Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Technische component H6,7 Week 4: Techniek, Accessibility, Interactie H8,9,10 Week 5: Usability-test H11

4 H1 Wat is Usability? Kern van usability-onderzoek, stel vast: 1.Wat er mis is? 2.Waarom het anders moet? 3.Is het technisch haalbaar? Wat je zelf er van vindt is nu niet interessant! Usability is USP (unique selling point)

5 H1 Wat is Usability? Definitie: Usability is de mate van effectiviteit en efficiëntie van de site en de mate van tevredenheid van de klant. Doel: Verhogen van de conversieratio => meer omzet Voorbeelden: Hoe het niet moet! Hoe het wel moet! Meer concersie

6 H1 Wat is Usability? Conversieratio = #Transacties / #Bezoekers Verschil met extra campagne?

7 H1 Wat is Usability? User experience (UX) is de totale ervaring, het gevoel, de beleving, het gebruikersgemak Huiswerk: Vragen:1 t/m 13 Oefeningen boek:4 Extra oefening:Aanmelden nieuwsbrieven

8 H2 Homepage en Landingpage Tip: Homepage en Startpagina kan beide, in menu gebruik je Home. Rol Homepage: Hoofdingang, index.html of php etc. Etalage voor klant (wie ben je, wat doe je, welke diensten of producten, laatste nieuws) Etalage voor zoekmachine (optimalisatie) Vertrouwen (goede indruk anders naar concurrent) Whiteboard Friday Rand Fishkin

9 H2 Homepage en Landingpage Splashpagina Alleen als (volgens boek): Verschillende doelgroepen (zakelijk of particulier) Verschillende talen (beter alternatief is integratie in homepage) Lage of hoge bandbreedte, mobiele versie, slechtziende etc

10 H2 Homepage en Landingpage Landingpage Duidelijke slagzin en korte beschrijving Actieknop Goed en attractief taalgebruik Specifiek beeldmateriaal Alle verleiding weghalen

11 H2 Homepage en Landingpage Huiswerk: Vragen:1 t/m 8 Oefening boek: 1 Pas toe op Is het één hoofdingang? Is het een etalage voor de klant? Is het een etalage voor de zoekmachine? Straalt het vertrouwen uit? Geef een oordeel over de herkenbaarheid! Oefening boek:4 Onderzoek of de site van de opdrachtgever een duidelijke landingpage heeft die voldoet aan de criteria.


Download ppt "Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer Peter Zuurbier Tel. 053-4876962 Kamer H1.42 (Enschede)"

Verwante presentaties


Ads door Google