De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Aan het : Wat een manager zelf moet kunnen in EduArte

Verwante presentaties


Presentatie over: "Aan het : Wat een manager zelf moet kunnen in EduArte"— Transcript van de presentatie:

1 Aan het : Wat een manager zelf moet kunnen in EduArte
Basistraining voor opleidingsmanagers maart/april 2015 DOI/SJL/OM EduArte 2015

2 Opbouw van deze training: Wat moet een manager zelf kunnen in
Deel 3: beheersen en sturen; raadplegen Managementrapportages in EduArte Deel 2: uitvoeren ‘Scholing: Begeleiding’ Deel 1: basis-weetjes Basis DOI/SJL/OM EduArte 2015

3 Inhoud Deel 1: Basis-weetjes Deel 2: Operationeel Deel 3: Tactisch
Ik en EduArte Over een student Over een docent Managementrapportages DOI/SJL/OM EduArte 2015

4 Basis-weetjes Algemeen EduArte Accounts Uitgebreid zoeken
DOI/SJL/OM EduArte 2015

5 1. De opbouw van EduArte, snel zoeken, kolommen kiezer, sorteerder, uitklap-functie enzo
DOI/SJL/OM EduArte 2015

6 2. Mijn ‘account’: wie ben ik en welke rollen heb ik?
DOI/SJL/OM EduArte 2015

7 De accounts en rollen van mijn medewerkers
DOI/SJL/OM EduArte 2015

8 Wist je …… dat de rol die je toegekend krijgt, geldt voor alle organisatie- eenheden waar je aan gekoppeld bent…. DOI/SJL/OM EduArte 2015

9 3. Uitgebreid zoeken (1/2) Met ‘uitgebreid zoeken’ krijg je gegevens bij ‘benadering’; dit vanwege de complexiteit van definities bij vraagstellingen. Voor belangrijke sturingsinformatie zijn er de standaard rapportages (MI) DOI/SJL/OM EduArte 2015

10 Uitgebreid zoeken (2/2) DOI/SJL/OM EduArte 2015

11 Inhoud Deel 1: Basis-weetjes Deel 2: Operationeel Deel 3: Tactisch
Ik en EduArte Over een student Over een docent Managementrapportages DOI/SJL/OM EduArte 2015

12 Operationeel Mijn werkvoorraad Mijn rol als TEC-verantwoordelijke
DOI/SJL/OM EduArte 2015

13 1. Home: Mijn werkvoorraad
DOI/SJL/OM EduArte 2015

14 Welke acties zijn er? En welke zijn voor mij?
Rubriek Betekenis Bijv Signalen Gebruiken we niet …. Begeleidingshandelingen Daar staan gesprekken en taken die aan jou zijn toegewezen Gesprek :Schorsingsgesprek /Verwijderingsgesprek (Loopbaantraject) Taak: Ondersteuningsplan (passend onderwijs) Vandaag Komen uit jouw EduArte agenda Aankomende individuele afspraken ‘Begeleidingshandelingen’ en ‘Vandaag’ tezamen in een overzicht. Activiteiten Mijn taken in een workflowproces: DUF: beëindigen opleiding, mutatie basisgroep, mutatie opleiding, beëindigen BPV. De Mentor/ZoCo initieert een verzoek tot mutatie in de inschrijfstatus van een student De opleidingsmanager geeft akkoord voor de mutatie aan BSZ DOI/SJL/OM EduArte 2015

15 Begeleidingshandelingen: Gesprekken en Taken
DOI/SJL/OM EduArte 2015

16 Een gesprek bewerken en een verslag toevoegen
DOI/SJL/OM EduArte 2015

17 Een nieuw gesprek inplannen
1 3 DOI/SJL/OM EduArte 2015 2

18 Een brief “versturen” DOI/SJL/OM EduArte 2015

19 Een Taak uitvoeren DOI/SJL/OM EduArte 2015

20 De Activiteitenbak - DUF
DOI/SJL/OM EduArte 2015

21 Workflow DUF DOI/SJL/OM EduArte 2015

22 2. Daarnaast mijn rol als TEC verantwoordelijke
De medewerker TEC voert resultaten in en bericht de TEC verantwoordelijke dat de student kandidaat kan worden gesteld De TEC verantwoordelijke stelt de student ‘ kandidaat’ en ‘ keurt goed’ zodat er een actie richting BSZ gaat voor het genereren van het diploma en de Resultatenlijst DOI/SJL/OM EduArte 2015

23 DOI/SJL/OM EduArte 2015

24 Inhoud Deel 1: Basis-weetjes Deel 2: Operationeel Deel 3: Tactisch
Over een student Over een docent Managementrapportages DOI/SJL/OM EduArte 2015

25 Over een student Deelnemerkaart Inschrijfgegevens van een student
Verbintenis Stageovereenkomst (BPV) Groep (Plaatsingsgroep) Rooster Presentiegegevens Begeleidingsvierkant en Resultaten DOI/SJL/OM EduArte 2015

26 1. Deelnemerkaart DOI/SJL/OM EduArte 2015

27 2a. De Onderwijsovereenkomst is een verbintenis
DOI/SJL/OM EduArte 2015

28 2b. De BPV (stageovereenkomst) is ook een verbintenis
DOI/SJL/OM EduArte 2015

29 3. Rooster (agenda) DOI/SJL/OM EduArte 2015

30 4. Presentieregistratie
DOI/SJL/OM EduArte 2015

31 5a. Begeleidingsvierkant
DOI/SJL/OM EduArte 2015

32 5b. Resultaten DOI/SJL/OM EduArte 2015

33 Zelf doen (1) Zoek van een student binnen jouw opleiding de volgende informatie op: Op basis van een studentennaam of studentennr: de deelnemerskaart Voor welke opleiding staat de student nu ingeschreven? Is de inschrijving (verbintenis) bekostigd? De hoeveelste inschrijving is dit binnen onze instelling? In welke basis/plaatsingsgroep zit de student? Heeft deze student voor de actieve inschrijving (verbintenis) een BPV? Zo ja: wanneer loopt deze af? wat is de status van de BPV? wat betekent dat? Kun je de presentieregistratie van de student in de periode tussen en tonen? Wat vind je van de presentie? Is de student voldoende aanwezig om bekostigd te worden? Roep de begeleidingsvierkant van de student op. Analyseer deze. Maak in het loopbaan-traject van de student een gesprek aan. DOI/SJL/OM EduArte 2015

34 Inhoud Deel 1: Basis-weetjes Deel 2: Operationeel Deel 3: Tactisch
Over een student Over een docent Managementrapportages DOI/SJL/OM EduArte 2015

35 Over een docent Wie is wie? Docentregistratie Waar is mijn docent?
Hoe verloopt de intake-workflow? Welke taken moeten overgenomen worden? DOI/SJL/OM EduArte 2015

36 1. Wie is wie? DOI/SJL/OM EduArte 2015

37 2. Docentregistratie DOI/SJL/OM EduArte 2015

38 3. Waar is mijn docent? DOI/SJL/OM EduArte 2015

39 4. Intake workflow DOI/SJL/OM EduArte 2015

40 5. Openstaande taken per team en medewerker: ‘Ik heb een zieke collega: welke taken moeten worden overgenomen?’ DOI/SJL/OM EduArte 2015

41 Zelf doen (2) Welke medewerkers ‘hangen’ onder jou?
Kun je zien welke rollen ze hebben? Voeg met de kolommenkiezer extra info bij of verwijder info Draai het rapport ‘Docentregistratie’ voor jouw afdeling uit. Beoordeel de rapportage. Zijn er docenten die je zult aanspreken op hun registratiegedrag? DOI/SJL/OM EduArte 2015

42 Inhoud Deel 1: Basis-weetjes Deel 2: Operationeel Deel 3: Tactisch
Over een student Over een docent Managementrapportages DOI/SJL/OM EduArte 2015

43 Managementrapportages in EduArte
Dienst OnderwijsInformatie voor ROCvA en ROCF ZIE: Managementrapportages in EduArte Schooljaar Maart/April 2015 DOI/SJL/OM EduArte 2015

44 Zelf doen (3) Draai rapport a uit. Draai rapport b uit.
Hoeveel studenten zijn er nu ingeschreven in jouw team? Herken je de cijfers? Zijn er binnen jouw team studenten met een dubbele inschrijving? Zo ja, wie zijn dit dan? Draai rapport b uit. Wat is het verwacht aantal studenten dat na 1/10 binnen jouw team actief blijft, obv de einddatum van de OOK? Draai rapport c uit. Interpreteer de cijfers voor jouw team. Herken je de cijfers van het aantal nieuwe eerstejaars inschrijvingen? Draai rapport h uit (uitstroomrapportage) Welke relatie bestaat er tussen rapport h en rapport a? DOI/SJL/OM EduArte 2015

45 Vragen? DOI/SJL/OM EduArte 2015


Download ppt "Aan het : Wat een manager zelf moet kunnen in EduArte"

Verwante presentaties


Ads door Google