De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Aan het : Wat een manager zelf moet kunnen in EduArte Basistraining voor opleidingsmanagers maart/april 2015 DOI/SJL/OM EduArte 20151.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Aan het : Wat een manager zelf moet kunnen in EduArte Basistraining voor opleidingsmanagers maart/april 2015 DOI/SJL/OM EduArte 20151."— Transcript van de presentatie:

1 Aan het : Wat een manager zelf moet kunnen in EduArte Basistraining voor opleidingsmanagers maart/april 2015 DOI/SJL/OM EduArte 20151

2 Opbouw van deze training: Wat moet een manager zelf kunnen in DOI/SJL/OM EduArte 20152 Deel 2 : uitvoeren Deel 3 : beheersen en sturen; raadplegen ‘Scholing: Begeleiding’ Basis Deel 1 : basis-weetjes Management rapportages in EduArte

3 Inhoud Deel 1: Basis-weetjes Deel 2: Operationeel Deel 3: Tactisch Ik en EduArte Over een student Over een docent Managementrapportages DOI/SJL/OM EduArte 20153

4 Basis-weetjes 1.Algemeen EduArte 2.Accounts 3.Uitgebreid zoeken DOI/SJL/OM EduArte 20154

5 1. De opbouw van EduArte, snel zoeken, kolommen kiezer, sorteerder, uitklap-functie enzo DOI/SJL/OM EduArte 20155

6 2. Mijn ‘account’: wie ben ik en welke rollen heb ik? DOI/SJL/OM EduArte 20156

7 De accounts en rollen van mijn medewerkers DOI/SJL/OM EduArte 20157

8 Wist je …… dat de rol die je toegekend krijgt, geldt voor alle organisatie- eenheden waar je aan gekoppeld bent…. DOI/SJL/OM EduArte 20158

9 3. Uitgebreid zoeken (1/2) 9 Met ‘uitgebreid zoeken’ krijg je gegevens bij ‘benadering’; dit vanwege de complexiteit van definities bij vraagstellingen. Voor belangrijke sturingsinformatie zijn er de standaard rapportages (MI) DOI/SJL/OM EduArte 2015

10 Uitgebreid zoeken (2/2) DOI/SJL/OM EduArte 201510

11 Inhoud Deel 1: Basis-weetjes Deel 2: Operationeel Deel 3: Tactisch Ik en EduArte Over een student Over een docent Managementrapportages DOI/SJL/OM EduArte 201511

12 Operationeel 1.Mijn werkvoorraad 2.Mijn rol als TEC-verantwoordelijke DOI/SJL/OM EduArte 201512

13 1. Home: Mijn werkvoorraad DOI/SJL/OM EduArte 201513

14 Welke acties zijn er? En welke zijn voor mij? RubriekBetekenisBijv SignalenGebruiken we niet…. BegeleidingshandelingenDaar staan gesprekken en taken die aan jou zijn toegewezen Gesprek :Schorsingsgesprek /Verwijderingsgesprek (Loopbaantraject) Taak: Ondersteuningsplan (passend onderwijs) VandaagKomen uit jouw EduArte agenda Aankomende individuele afspraken‘Begeleidingshandelingen’ en ‘Vandaag’ tezamen in een overzicht. ActiviteitenMijn taken in een workflowproces: DUF: 1.beëindigen opleiding, 2.mutatie basisgroep, 3.mutatie opleiding, 4.beëindigen BPV. DUF: De Mentor/ZoCo initieert een verzoek tot mutatie in de inschrijfstatus van een student De opleidingsmanager geeft akkoord voor de mutatie aan BSZ DOI/SJL/OM EduArte 201514

15 Begeleidingshandelingen: Gesprekken en Taken DOI/SJL/OM EduArte 201515

16 Een gesprek bewerken en een verslag toevoegen DOI/SJL/OM EduArte 201516

17 Een nieuw gesprek inplannen 1 2 3 DOI/SJL/OM EduArte 201517

18 Een brief “versturen” DOI/SJL/OM EduArte 201518

19 Een Taak uitvoeren DOI/SJL/OM EduArte 201519

20 De Activiteitenbak - DUF DOI/SJL/OM EduArte 201520

21 Workflow DUF DOI/SJL/OM EduArte 201521

22 2. Daarnaast mijn rol als TEC verantwoordelijke De medewerker TEC voert resultaten in en bericht de TEC verantwoordelijke dat de student kandidaat kan worden gesteld De TEC verantwoordelijke stelt de student ‘ kandidaat’ en ‘ keurt goed’ zodat er een actie richting BSZ gaat voor het genereren van het diploma en de Resultatenlijst DOI/SJL/OM EduArte 201522

23 DOI/SJL/OM EduArte 201523

24 Inhoud Deel 1: Basis-weetjes Deel 2: Operationeel Deel 3: Tactisch Over een student Over een docent Managementrapportages DOI/SJL/OM EduArte 201524

25 Over een student 1.Deelnemerkaart 2.Inschrijfgegevens van een student Verbintenis Stageovereenkomst (BPV) Groep (Plaatsingsgroep) 3.Rooster 4.Presentiegegevens 5.Begeleidingsvierkant en Resultaten DOI/SJL/OM EduArte 201525

26 1. Deelnemerkaart DOI/SJL/OM EduArte 201526

27 2a. De Onderwijsovereenkomst is een verbintenis DOI/SJL/OM EduArte 201527

28 2b. De BPV (stageovereenkomst) is ook een verbintenis DOI/SJL/OM EduArte 201528

29 3. Rooster (agenda) DOI/SJL/OM EduArte 201529

30 4. Presentieregistratie DOI/SJL/OM EduArte 201530

31 5a. Begeleidingsvierkant DOI/SJL/OM EduArte 201531

32 5b. Resultaten DOI/SJL/OM EduArte 201532

33 Zelf doen (1) Zoek van een student binnen jouw opleiding de volgende informatie op: 1.Op basis van een studentennaam of studentennr: de deelnemerskaart 2.Voor welke opleiding staat de student nu ingeschreven? 3.Is de inschrijving (verbintenis) bekostigd? 4.De hoeveelste inschrijving is dit binnen onze instelling? 5.In welke basis/plaatsingsgroep zit de student? 6.Heeft deze student voor de actieve inschrijving (verbintenis) een BPV? 7.Zo ja: wanneer loopt deze af? wat is de status van de BPV? wat betekent dat? 8.Kun je de presentieregistratie van de student in de periode tussen 26-1-2015 en 15-2-2015 tonen? 9.Wat vind je van de presentie? Is de student voldoende aanwezig om bekostigd te worden? 10.Roep de begeleidingsvierkant van de student op. Analyseer deze. 11.Maak in het loopbaan-traject van de student een gesprek aan. DOI/SJL/OM EduArte 201533

34 Inhoud Deel 1: Basis-weetjes Deel 2: Operationeel Deel 3: Tactisch Over een student Over een docent Managementrapportages DOI/SJL/OM EduArte 201534

35 Over een docent 1.Wie is wie? 2.Docentregistratie 3.Waar is mijn docent? 4.Hoe verloopt de intake-workflow? 5.Welke taken moeten overgenomen worden? DOI/SJL/OM EduArte 201535

36 1. Wie is wie? DOI/SJL/OM EduArte 201536

37 2. Docentregistratie DOI/SJL/OM EduArte 201537

38 3. Waar is mijn docent? DOI/SJL/OM EduArte 201538

39 4. Intake workflow DOI/SJL/OM EduArte 201539

40 5. Openstaande taken per team en medewerker: ‘Ik heb een zieke collega: welke taken moeten worden overgenomen?’ DOI/SJL/OM EduArte 201540

41 Zelf doen (2) 1.Welke medewerkers ‘hangen’ onder jou? 2.Kun je zien welke rollen ze hebben? 3.Voeg met de kolommenkiezer extra info bij of verwijder info 4.Draai het rapport ‘Docentregistratie’ voor jouw afdeling uit. 5.Beoordeel de rapportage. 6.Zijn er docenten die je zult aanspreken op hun registratiegedrag? DOI/SJL/OM EduArte 201541

42 Inhoud Deel 1: Basis-weetjes Deel 2: Operationeel Deel 3: Tactisch Over een student Over een docent Managementrapportages DOI/SJL/OM EduArte 201542

43 Managementrapportages in EduArte Schooljaar 2015-2016 Maart/April 2015 Dienst OnderwijsInformatie voor ROCvA en ROCF DOI/SJL/OM EduArte 2015 43 ZIE:

44 Zelf doen (3) 1.Draai rapport a uit. a.Hoeveel studenten zijn er nu ingeschreven in jouw team? b.Herken je de cijfers? c.Zijn er binnen jouw team studenten met een dubbele inschrijving? Zo ja, wie zijn dit dan? 2.Draai rapport b uit. a.Wat is het verwacht aantal studenten dat na 1/10 binnen jouw team actief blijft, obv de einddatum van de OOK? 3.Draai rapport c uit. a.Interpreteer de cijfers voor jouw team. b.Herken je de cijfers van het aantal nieuwe eerstejaars inschrijvingen? 4.Draai rapport h uit (uitstroomrapportage) a.Interpreteer de cijfers voor jouw team. b.Herken je de cijfers? 5.Welke relatie bestaat er tussen rapport h en rapport a? DOI/SJL/OM EduArte 201544

45 Vragen? DOI/SJL/OM EduArte 201545


Download ppt "Aan het : Wat een manager zelf moet kunnen in EduArte Basistraining voor opleidingsmanagers maart/april 2015 DOI/SJL/OM EduArte 20151."

Verwante presentaties


Ads door Google