De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Statussen. Gewoon weten Statussen 1.Wat zijn statussen? 2.Voordelen van statussen 3.Sneltoetsen 4.Aandachtspunten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Statussen. Gewoon weten Statussen 1.Wat zijn statussen? 2.Voordelen van statussen 3.Sneltoetsen 4.Aandachtspunten."— Transcript van de presentatie:

1 Statussen

2 Gewoon weten

3 Statussen 1.Wat zijn statussen? 2.Voordelen van statussen 3.Sneltoetsen 4.Aandachtspunten

4 Wat zijn statussen? Statussen = zeer korte databerichten die via portofoon/mobilofoon naar de meldkamer worden gestuurd. Je zendt een status om: de communicatie met een centralist te starten de beschikbaarheid te melden de status van een eenheid te melden

5 Wat zijn statussen?

6 Voordelen van statussen  Minder belasting van de zendmast  Statussen komen altijd door  Betere regie van meldkamer over de communicatie  Automatische registratie aanrijtijden

7 Sneltoetsen  Gemakkelijk en snel statussen  Voorgeprogrammeerd in portofoons en mobilofoons  Vastgesteld per discipline (brandweer, politie, ambulancezorg en defensie)

8 Aandachtspunten  Statussen in plaats van gesproken verkeer  Statussen zijn bedoeld voor de meldkamer  Meld je correct aan bij aanvang van je dienst (indien relevant)  Status wanneer nodig en gebruik de juiste sneltoets  Meld je correct af bij het einde van de dienst (indien relevant)

9 Gewoon bespreken  Noem de belangrijkste statussen die in jouw organisatie worden gebruikt. Wat is de betekenis van deze statussen? Ken je ook de bijbehorende sneltoetsen? Ken je de verschillen met andere disciplines?  Hoe geef jij je status door?  Waarom is statussen belangrijk?  Weet jij in welke situaties je moet statussen?

10 Gewoon bespreken  Welke statussen zitten op jouw porto?  Wat is het grootste probleem als je onnodig een status ‘Urgente Gespreksaanvraag’ zendt?  Wat is het gevolg als je vergeet de status ‘Ter plaatse’ te zenden?  Hoe komt het dat het gebruik van statussen de efficiëntie van de zendmast verhoogt?

11  Wat wordt er bedoeld met: als collega’s de statussen goed gebruiken, kan de meldkamer haar regierol beter uitvoeren?  Wat is het risico van niet-tijdig statussen?  Binnen welke gespreksgroepen mag je beslist niet statussen? Gewoon bespreken

12 Gewoon proberen  Meld jezelf aan met je roepnummer bij de meldkamer.  Iedereen schakelt naar dezelfde gespreksgroep.  Eén persoon stuurt een status Gespreksaanvraag. Hoe snel wordt er gereageerd? Waarom zou dit voor een centralist prettig werken?

13 Praktische informatie die je helpt nog beter gebruik te maken van je porto. Kijk op


Download ppt "Statussen. Gewoon weten Statussen 1.Wat zijn statussen? 2.Voordelen van statussen 3.Sneltoetsen 4.Aandachtspunten."

Verwante presentaties


Ads door Google