De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Visie 2020 Stip aan de Horizon 1. Waarom een visie?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Visie 2020 Stip aan de Horizon 1. Waarom een visie?"— Transcript van de presentatie:

1 Visie 2020 Stip aan de Horizon 1

2

3 Waarom een visie?

4 Geen of schokkende bewegingen 1.600 leden

5 Alle krachten bundelen door heldere koers 1.600 leden Mammoet komt in beweging

6 Vervolgstappen. Visie is leidend Visie omzetten in beleid Organisatie en cultuur afstemmen op de visie Menskracht mobiliseren en inzetten Implementeren beleid Monitoren en bijsturen.

7 Hoe tot stand gekomen? Concept visie DB Daarna algemeen bestuur En klankborden met leden, oud-bestuursleden wethouders en externen

8 De visie

9 Visie 2015 1.Gezonde financiële basis 2.Creëren van een topsportklimaat 3.Ontwikkelen van de jeugdopleiding 4.Faciliteren van het recreatievoetbal 5.Ontwikkelen van het dames voetbal 6.Exploiteren van de kantine en het sportpark

10 Gezonde financiële basis Realistische, transparante en evenwichtige begroting, maximale controle op uitgaven en opbouwen van reserves Het is jullie/ons geld. Zo zullen we er ook mee om gaan. Naast veiligheid, respect en plezier is dit het fundament van DSO. Zonder geld geen voetbal en plezier

11 Creëren van een topsport- klimaat In vijf jaar tijd naar stabiele 1 ste klasser worden, aankloppen tegen de hoofdklasse DSO (1.600 leden) en de stad Zoetermeer (125.000 inwoners) hebben de potentie om zo hoog te spelen. We hebben enorm getalenteerde jeugd We hebben enorm betrokken supporters Deze club snakt naar voetbal op niveau.

12 Ontwikkelen van de jeugdopleiding Jeugd wordt opgeleid voor het eerste, elk jaar 2 spelers die doorbreken en elke 5 jaar 2 spelers die onder contract gaan bij een profclub. We hebben zeer getalenteerde jeugd In onze jeugdopleiding zit goud DSO jeugd breekt door in BVO’s

13 Faciliteren recreatievoetbal De recreatievoetballer krijgt waar voor zijn geld Versterken van de binding met de club Goede wedstrijd- en trainingsfaciliteiten Faciliteren met goede randvoorwaarden goede kantine, WIFI, feesten etc. Enthousiasmeren, trainen, waarderen en belonen vrijwilligers

14 Ontwikkelen van dames- voetbal Aandeel dames/meisje twintig procent (400) van de leden werken aan verhogen prestatieniveau. Populariteit dames voetbal stijgt; er is een enorme behoefte Draagt positief bij aan de sfeer Betere benutting park en accommodatie

15 Exploiteren van de kantine en het sportpark Een betere benutting van de kantine en het sportpark heeft een positief effect op zowel de sfeer als de financiën Biljart, darten,terras nog beter benutten, FIFA 2015 met beamer, dagelijks gezonde maaltijden etc. Kindercrèche (Kern) Buurthuisactiviteiten (bingo, darten etc.) Evenementen (DHL-toernooi, Sportgala, Gamedagen OSM etc.) Medisch centrum (Rayer)

16 Randvoorwaarden Realistische begroting, sterke controle op de uitgaven en opbouwen van de reserves

17 Heldere visie/missie, organisatiestructuur, transparante communicatie. Compact bestuur van 5 personen

18 Oprichten van stichting voor selectievoetbal en jeugdvoetbal Heldere technische beleidsplannen en budgetten als basis Duidelijke geldstromen met uitsluiten van de risico’s voor het recreatievoetbal

19 In 5 jaar tijd promoveren naar de hoofdklasse Parralel een -realistisch- onderzoek naar de topvoetbalmogelijkheden in Zoetermeer

20 Ontwikkelen en uitvoeren van een PR- en communicatiebeleid en door ontwikkelen van het sponsorbeleid

21 Ontwikkelen van een positieve verenigingscultuur Energiek, open mind, positief-kritisch, transparant, warm en plezierig

22 Verder ontwikkelen van de exploitatie en bezettingsgraad van het sportpark

23 Samenvattend Gezonde financiële basis Topsport met voornamelijk eigen jeugd Vitale en succesvolle jeugdopleiding Faciliteren recreatievoetbal Ontwikkelen damesvoetbal Optimaal benutten kantine en sportpark

24 Vraag? Is deze visie voor jullie een goede basis om om te zetten in beleid?

25 Unaniem ja is het antwoord van de ALV 15 juni 2015 Onder applaus!


Download ppt "Visie 2020 Stip aan de Horizon 1. Waarom een visie?"

Verwante presentaties


Ads door Google