De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen."— Transcript van de presentatie:

1 De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen

2 Hoe is De Kringwinkel gestart? Waarom?

3 Beeld over kringloopwinkel in 2001 Onderzoek: ▫Verwarring ▫Grote verschillen ▫Negatief beeld ▫Onbetrouwbaar ▫Voor armen

4 Beeld dat we wilden realiseren kwalitatieve tweedehandswinkels in SE

5  gelanceerd in 2002  66 winkels starten  onder het motto samen sterk  onder 1 naam

6 Hoe ver staan we vandaag? doel - resultaten 8 onderzoeken verder

7 Marketingstrategie door de leden vastgelegd

8 Polymorfe enthousiasteling Doelgroep- bepaling Ik ben Michaël, Michel voor de vrienden en 26 jaar. Na een opleiding marketing, enkele communicatiejobs en time-out vakanties, volgde ik een opleiding ecologisch tuinieren. Ik wil niet “mainstream of volgzaam” zijn, maar ethisch kritisch over elke keuze die ik maak.. Niet enkel over de job die ik doe, maar ook over mijn kleding (tweedehands), elektriciteitsleverancier (groen), vakantie (met de fiets)...

9 Imago versus traffic

10 strategische doelstellingen Inzameling brengers bedrijven Identiteit Kwaliteit Traffic ondersteuning Huisstijl bewaking Leuk aanbod =

11 “Continu evalueren” versus “Evalueren waar kan”

12 Speelveld voor KOMOSIE ligt vast voor 6 jaar

13 Van marketingstrategie naar imagocampagne “Wat zegt de markt?” 1.Inzichten krijgen om ambassadeurs te krijgen 2. Social governance Wat doe je met je winst?

14 Van marketingstrategie naar imagocampagne “Hoe positioneert De Kringwinkel zich hierin?” Bij De Kringwinkel zit de winst waar de winst moet zitten. Het is een 360° winstconcept, met winst voor alle betrokkenen. De focus ligt op de mens, niet op het product.

15 Wat moest anders in onze communicatie? Doen wat we zeggen dat we doen – “hergebruik”

16  Baseline:  Radiospot: jingles hergebruiken van bekende merken om onze boodschap in te verwerken  Hergebruikte baanaffiches met nieuwe statements De klant (koper en brenger) winnen Het milieu wint Onze medewerker wint campagne

17

18 Klein budget, maar…

19 pers

20 partnerschappen

21 Imagocampagne Traffic concepten Huisstijl Gids Winkelinrichting Winkelbeleid Audits Budgetbeheer Interne coördinatie Persopvolging Persberichten / conferenties Gratis PR Imago Centrale website Facebook Interne communicatie Liesbeth Christophe Els Partnerschappen Inzameling Gratis PR Imago

22 De som is meer dan de som van de delen

23 We ondersteunen leden met traffic De rest moeten ze zelf doen… Kerstactie Huisraadactie Kledingactie Boekenactie Beeld- materiaal


Download ppt "De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen."

Verwante presentaties


Ads door Google