De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Transitie van Fujifilm Tilburg “Wat maakt het verschil?” 16 April 2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Transitie van Fujifilm Tilburg “Wat maakt het verschil?” 16 April 2015."— Transcript van de presentatie:

1 Transitie van Fujifilm Tilburg “Wat maakt het verschil?” 16 April 2015

2 Agenda 1.Overzicht van Fujifilm Tilburg 2.Transitie Fujifilm Tilburg 3.Huidige status

3 Düsseldorf Tokyo Tilburg Fujifilm Manufacturing Europe B.V. Fujifilm Europe B.V.

4 Facts and figures 63 hectare, 3 productie lijnen, office, R&D Markten: Europa, Midden Oosten en Afrika Aantal medewerkers: “EF” ± 800, “FEN” ± 110 Omzet: “FEN” ± 902 mio Euro (incl. 500 mio Euro “EF”)

5 6 Fujifilm Tilburg P1 – foto papier P3 – offset platen (voor kranten, boeken, magazines, folders etc.) Tilburg Research Laboratory

6 Start van Fujifilm’s transitie Stop film productie Vervanger zoeken Continu process voor New Business Ambidexterity

7 Strategische doelen

8

9 Blue Energy  Rondkijken bij en leren van andere bedrijven (“Proudly Found Elsewhere”)  Bezoeken aan Philips, DSM, Bell Mason, Venturing Conference  Installeren New Business Development Group  Veranderen van interne cultuur  Trainen van Bell Mason Method  Management Training Program op ondernemerschap  Funding regelen voor New Business  Interne PR/Subsidies ► Hoe maken wij de transitie?

10 ► From Technology to Customer 10 Beta Alpha Seed Business Concept Market Customer Basic Technology Bell Mason Group: “Venture Framework” Production establish- ment Prototype Proof of Principle (recipe) Technology Research Product Basic Technol ogy Customer FUJIFILM: Stage Gate Model Source: BMG Bell Mason Group

11 ► “Roeien” of “Raften”??? 11 Beta Alpha Seed Business Concept Market Production establish- ment Prototype Proof of Principle (recipe) Technology Research Product Customer Basic Technology Basic Technol ogy Customer Bell Mason Group: “Venture Framework” FUJIFILM: Stage Gate Model Roeien Raften

12 Gas scheiding

13 13

14 Waterzuivering Ultra Pure WaterWater Drink water Food & drinks Chemical Industry Semiconductor Pharmaceutical Industry Energy Industry

15 Blue Energy Source: Source: Blue Energy

16  Gas membranen zijn een officieel Fujifilm product  Water membranen zijn een officieel Fujifilm product  Membranen fabriek geopend September ‘14  Meer ondernemend gedrag in ons bedrijf  Volledige funding door Fujifilm Tokyo  Fujifilm Tilburg Corporate R&D Lab  Open Innovation Hub geopend in Tokyo  Global New Business Development Group  Open Innovation Group in Europe ► Huidige status

17 Blue Energy  “Handel alsof wat je doet verschil maakt. Dat doet het namelijk” William Jones  “Het verschil tussen een problem en een kans is een kwestie van instelling: verliezers zien het problem, terwijl winnaars op zoek gaan naar de kans” Paul Wilson Kortom verschil maken begint bij jezelf! ► Wat maakt het verschil?

18

19 ありがとうございます。

20


Download ppt "Transitie van Fujifilm Tilburg “Wat maakt het verschil?” 16 April 2015."

Verwante presentaties


Ads door Google