De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Transitie van Fujifilm Tilburg “Wat maakt het verschil?”

Verwante presentaties


Presentatie over: "Transitie van Fujifilm Tilburg “Wat maakt het verschil?”"— Transcript van de presentatie:

1 Transitie van Fujifilm Tilburg “Wat maakt het verschil?”
16 April 2015

2 Agenda Overzicht van Fujifilm Tilburg Transitie Fujifilm Tilburg
Huidige status

3 Fujifilm Manufacturing Europe B.V.
Tokyo Düsseldorf Tilburg Fujifilm Manufacturing Europe B.V. Fujifilm Europe B.V.

4 Facts and figures 63 hectare, 3 productie lijnen, office, R&D
Markten: Europa, Midden Oosten en Afrika Aantal medewerkers: “EF” ± 800, “FEN” ± 110 Omzet: “FEN” ± 902 mio Euro (incl. 500 mio Euro “EF”) 4

5 Fujifilm Tilburg P1 – foto papier
P3 – offset platen (voor kranten, boeken, magazines, folders etc.) Tilburg Research Laboratory 6 5

6 Continu process voor New Business
Start van Fujifilm’s transitie Stop film productie Vervanger zoeken Continu process voor New Business Ambidexterity 6

7 Strategische doelen 7

8 Strategische doelen 8

9 Hoe maken wij de transitie?
Rondkijken bij en leren van andere bedrijven (“Proudly Found Elsewhere”) Bezoeken aan Philips, DSM, Bell Mason, Venturing Conference Installeren New Business Development Group Veranderen van interne cultuur Trainen van Bell Mason Method Management Training Program op ondernemerschap Funding regelen voor New Business Interne PR/Subsidies Blue Energy 9

10 From Technology to Customer
Beta Alpha Seed Business Concept Market Customer Basic Technology Bell Mason Group: “Venture Framework” Production establish- ment Prototype Proof of Principle (recipe) Technology Research Product Basic Customer FUJIFILM: Stage Gate Model Learn with the customer: new for world means that the customer also has no experience GSM aging expectation related to specification GSM water resistance is a big value for the maintenance company Source: BMG Bell Mason Group

11 Raften Roeien “Roeien” of “Raften”??? Customer Basic Technology Basic
Bell Mason Group: “Venture Framework” Raften Customer Business Concept Seed Alpha Beta Market Basic Technology Roeien FUJIFILM: Stage Gate Model Basic Technology Technology Research Proof of Principle (recipe) Prototype Production establish- ment Product Customer

12 Gas scheiding 12

13

14 Waterzuivering Water Ultra Pure Water 14 Drink water Semiconductor
Food & drinks Pharmaceutical Industry Energy Industry Chemical Industry 14

15 Blue Energy Blue Energy 15 Source: www.rug.nl Source: www.wetsalt.nl
Source: 15

16 Huidige status Gas membranen zijn een officieel Fujifilm product
Water membranen zijn een officieel Fujifilm product Membranen fabriek geopend September ‘14 Meer ondernemend gedrag in ons bedrijf Volledige funding door Fujifilm Tokyo Fujifilm Tilburg Corporate R&D Lab Open Innovation Hub geopend in Tokyo Global New Business Development Group Open Innovation Group in Europe Blue Energy 16

17 Kortom verschil maken begint bij jezelf!
Wat maakt het verschil? “Handel alsof wat je doet verschil maakt. Dat doet het namelijk” William Jones “Het verschil tussen een problem en een kans is een kwestie van instelling: verliezers zien het problem, terwijl winnaars op zoek gaan naar de kans” Paul Wilson Kortom verschil maken begint bij jezelf! Blue Energy 17

18                                      18

19 ありがとうございます。 

20


Download ppt "Transitie van Fujifilm Tilburg “Wat maakt het verschil?”"

Verwante presentaties


Ads door Google