De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

GROEP 3 JACQUELIEN VAN DER PLAS SEBASTIAAN VAN HAARLEM LUUK HOUDIJK MIRJAM FONTEIJN ROOSMARIJN RODENBURG MANAGEMENT IN DE ZORG.

Verwante presentaties


Presentatie over: "GROEP 3 JACQUELIEN VAN DER PLAS SEBASTIAAN VAN HAARLEM LUUK HOUDIJK MIRJAM FONTEIJN ROOSMARIJN RODENBURG MANAGEMENT IN DE ZORG."— Transcript van de presentatie:

1 GROEP 3 JACQUELIEN VAN DER PLAS SEBASTIAAN VAN HAARLEM LUUK HOUDIJK MIRJAM FONTEIJN ROOSMARIJN RODENBURG MANAGEMENT IN DE ZORG

2 INHOUD Probleemformulering Deskresearch Kwalitatief onderzoek *Decision making unit *Behoefte aan de opleiding *Communicatie *Hogeschool Leiden Conclusie

3 PROBLEEMFORMULERING Doelstelling Inzicht krijgen in het oriëntatie- en beslissingsproces van (potentiële) organisaties die gebruik maken van de opleiding Management in de Zorg, ten einde een marketingcommunicatiestrategie te formuleren aan de opdrachtgever. Probleemstelling Welke marketingcommunicatiestrategie dient uitgevoerd te worden ten einde het aantal aanmeldingen voor de opleiding op korte en middellange termijn te laten stijgen?

4 DESKRESEARCH Inhoud Website MiZ Hogeschool Leiden Websites van soortgelijke opleidingen in Nederland Website van het landelijk overleg LO-MiZ

5 DESKRESEARCH Website MiZ Hogeschool Leiden 65% uit Zuid-Holland 70% komt binnen via Google 25% verlaat site na het zien van de eerste pagina Van de mensen die verder kijken klikt 20% op “opbouw studie”, 15% op “iets voor u?” Enkele personen kijken nog naar “carrière en toekomst” of “inschrijving en toelating”

6 DESKRESEARCH Soortgelijke opleidingen in Nederland: Avans Breda Haagse Hogeschool Fontys Eindhoven Hanze Hogeschool Groningen Hogeschool Inholland Hogeschool Rotterdam Hogeschool Utrecht Hogeschool van Amsterdam Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

7 DESKRESEARCH Avans Breda Spreekt bezoeker direct aan Lijkt zich op jonger publiek te richten Motivatietest & Adviesgesprek Hanze Hogeschool Groningen Nr 1 volgens keuzegids deelstudies Intakeprocedure Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Kopje voor zorginstellingen

8 DESKRESEARCH Website van het landelijk overleg LO-MiZ 60% komt direct op de site binnen Meeste bezoekers komen uit Zuid-Holland 24% verlaat de website na het zien van de beginpagina Van de rest klikken de meeste mensen op “opleidingen”, hier verlaat 41% de site. Daarna klikken de meeste mensen op “branche”of “index”

9 DESKRESEARCH Conclusie deskresearch MiZ HS Leiden wordt vooral gevonden d.m.v. Google. Veel mensen haken bij de beginpagina af. Opbouw en kosten van de opleidingen in Nederland zijn vrijwel gelijk. Bij de website LO-MiZ komt 60% direct binnen. De meeste mensen haken bij de pagina “opleidingen” af.

10 KWALITATIEF ONDERZOEK Decision making unit Robijnhof-> Martin Mornhout (gebiedsmanager) * Geadviseerd door opleidingscoördinator * Jaarlijks opleidingsbudget(gebiedsmanager) DSV Katwijk-> Wim Kroon (Manager advies & service) *Teamleider benaderd de medewerkers *Jaarlijks opleidingsbudget(manager)

11 KWALITATIEF ONDERZOEK Decision making unit WZH De Sonneruyter-> (Praktijkleidster) Bepaalt met behulp van een teamleider wie de opleiding mag gaan volgen Selectieproces aan de hand van functioneringsgesprekken

12 KWALITATIEF ONDERZOEK Behoefte aan de opleiding Robijnhof * Na een reorganisatie behoefte aan bedrijfsleiders -> met HBO niveau * Elk jaar 1 of 2 werknemers die de mogelijkheid krijgen tot HBO opleiding DSV Katwijk * Bij doorgroeimogelijkheden-> HBO niveau noodzakelijk

13 KWALITATIEF ONDERZOEK Behoefte aan de opleiding WZH De Sonneruyter Binnen de organisatie sinds afgelopen jaar veel vraag naar bedrijfsleiders met HBO niveau Word veel actie ondernomen vanuit de organisatie zelf

14 KWALITATIEF ONDERZOEK Communicatie Robijnhof * Enkel gebruik van mond tot mond reclame * Nog nooit een website bezocht of folder opgevraagd DSV Katwijk * Medewerkers verzamelen zelf informatie -> dit wordt gedaan via internet * Werkgever zoekt zelf ook-> door middel van internet en telefoon(contact persoon opleiding)

15 KWALITATIEF ONDERZOEK Communicatie WZH De Sonneruyter Krijgt adviezen van leidinggevende van WZH college Deze leidinggevenden bezoeken hogescholen en zoeken het web af op zoek naar informatie Ook verzamelen werknemers zelf veel informatie en mogen ook zelf kiezen welke hogeschool ze heen willen

16 KWALITATIEF ONDERZOEK Hogeschool Leiden Robijnhof * Goede ervaringen met Hogeschool Leiden * Korte reisafstand DSV Katwijk * Korte reisafstand * Tevreden werkgever en werknemers

17 KWALITATIEF ONDERZOEK Hogeschool Leiden WZH De Sonneruyter Werkt samen met hogeschool van Rotterdam, Den Haag, Utrecht en mondriaan Leiden. Voornamelijk met deze instanties vanwege de reistijd vanaf meerdere vestigingen Gaan in de toekomst met Leiden samenwerken Gebaseerd op een eerlijke verdeling op hogescholen

18 CONCLUSIE Er is veel behoefte aan MiZ-opleidingen Initiatief ligt bij de medewerker Verschillen op gebied van communicatie Robijnhof  mond-op-mond Sonneruyter  internet & bezoeken hogescholen DSV  personeel informatie laten vergaren Locatie is een belangrijke factor in het beslissingsproces.

19 ZIJN ER NOG VRAGEN EN/OF OPMERKINGEN?


Download ppt "GROEP 3 JACQUELIEN VAN DER PLAS SEBASTIAAN VAN HAARLEM LUUK HOUDIJK MIRJAM FONTEIJN ROOSMARIJN RODENBURG MANAGEMENT IN DE ZORG."

Verwante presentaties


Ads door Google