De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Technisch Jeugdcoördinator Ad v.d.Broek. Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 PROGRAMMA 1.19.00-19.15 u ONTVANGST 2.19.15-19.30 u KENNISMAKING/VERWACHTINGEN.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Technisch Jeugdcoördinator Ad v.d.Broek. Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 PROGRAMMA 1.19.00-19.15 u ONTVANGST 2.19.15-19.30 u KENNISMAKING/VERWACHTINGEN."— Transcript van de presentatie:

1 Technisch Jeugdcoördinator Ad v.d.Broek

2 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 PROGRAMMA u ONTVANGST u KENNISMAKING/VERWACHTINGEN u WAT IS VOETBALLEN? u PAUZE u VISIE OP JEUGDVOETBAL u TAAKPROFIEL T.J.C u BEVOEGDHEDEN T.J.C u VERVOLGAFSPRAKEN/SLUITING

3 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 K.N.V.B. Wat is voetballen ?? Visie op jeugdvoetbal ?

4 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 Wat is voetballen Spelbedoeling: Winnen Teamfuncties: aanvallen - verdedigen - omschakelen Teamtaken: Opbouwen en scoren/ doelpunten voorkomen en storen Voetbalhandelingen OndersteunendSpelinzicht: - individuele voetballer - keuzes - waarnemen - koppeling teamtaak/ teamfunctie teamfunctie HARDE KERN OndersteunendCommunicatie: - spelinzicht op teamniveau teamniveau - afstemmen voetbalhandelingen voetbalhandelingen - waarnemen met balcontact (techniek) zonder balcontact - aannemen - passen - dribbelen - schieten - koppen - vrijlopen - knijpen - jagen - dekken

5 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 Voetbalhandelingen Met bal contact afschermen, blokkeren jagen dekken, knijpen, sliding maken schieten, koppen, passen, dribbelen, drijven, aannemen kaatsen Zonder bal contact Voetbalhandelingen

6 Visie op jeugdvoetbal

7 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 Hoe leer je vaardigheden? Stellingen: Hardlopers leren hardlopen, door veel hard te lopen. Zwemmers leren zwemmen, door veel te zwemmen. DUS: Voetballers leren voetballen, Door veel te voetballen!!!

8 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 Voetbalweerstanden Mini pupillen bal / ruimte E-en F-pupillen bal / ruimte / tegenstanders / medespelers D-pupillen en Junioren bal / ruimte /tegenstanders/ medespeler /spelregels

9 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 leeftijdsspecifieke kenmerken jeugdvoetballeerproces leren beheersen van de bal MP doelgericht leren handelen met bal F leren samen doel- gericht te spelen E leren spelen vanuit een basistaak D afstemmen van basis- taken binnen team C spelen als een team B presteren als team in de competitie A "ontwikkelen van voetbalhandelingen" (aanvallen,verdedigen en omschakelen) 4 tegen 4 7 tegen 7 11 tegen 11

10 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 mini pupillen

11 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 leren beheersen van de bal mini pupillen "bal is doel" 1. doelstelling aanvallen 2.doelstelling verdedigen 3.doelstelling omschakelen algemene uitgangspunten relevante / dominante voetbalhandelingen BMB spelregels Wat? ontwikkelen aanvallen Wie? niet specifiek benoemen Waar? niet specifiek benoemen Wanneer? niet specifiek benoemen Welke? niet specifiek benoemen aanvallen verdedigen

12 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 F-pupillen

13 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 doelgericht leren handelen met bal F-pupillen "bal is middel" Wat? ontwikkelen aanvallen Wie? niet specifiek benoemen Waar? niet specifiek benoemen Wanneer? niet specifiek benoemen Welke? niet specifiek benoemen aanvallen verdedigen 1. doelstelling aanvallen 2.doelstelling verdedigen 3.doelstelling omschakelen algemene uitgangspunten relevante / dominante voetbalhandelingen inzicht BMB spelregels

14 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 E-pupillen

15 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 leren samen doel- gericht te spelen E-pupillen "bal is middel in samenwerken" Wat? verbeteren teamfuncties Wie? niet specifiek benoemen Waar? niet specifiek benoemen Wanneer? niet specifiek benoemen Welke? niet specifiek benoemen aanvallen verdedigen omschakelen 1. doelstelling aanvallen 2.doelstelling verdedigen 3.doelstelling omschakelen algemene uitgangspunten relevante / dominante voetbalhandelingen inzicht BMB BZB communicatie spelregels

16 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 D-pupillen

17 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 leren spelen vanuit een basistaak D-pupillen "wedstrijd is middel" Wat? verbeteren teamtaken Wie? (hoofd)rolspelers benoemen Waar? (relevant speelveldgedeelte) Wanneer? globaal benoemen Welke? niet specifiek benoemen aanvallen verdedigen omschakelen 1. doelstelling aanvallen 2.doelstelling verdedigen 3.doelstelling omschakelen algemene uitgangspunten relevante / dominante voetbalhandelingen inzicht BMB BZB communicatie spelregels

18 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2008 C-junioren

19 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 afstemmen van basis taken binnen team C-junioren "teamorganisatie is middel" Wat? verbeteren teamtaken Wie? hoofdrolspelers benoemen Waar? speelveldgedeelte benoemen Wanneer? moment benoemen Welke? speelwijze tegenpartij (globaal) aanvallen verdedigen omschakelen 1. doelstelling aanvallen 2.doelstelling verdedigen 3.doelstelling omschakelen algemene uitgangspunten relevante / dominante voetbalhandelingen inzicht BMB BZB communicatie spelregels

20 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 B-junioren

21 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 spelen als een team B-junioren "wedstrijd is doel" Wat? verbeteren teamtaken Wie? hoofdrolspelers benoemen Waar? speelveldgedeelte benoemen Wanneer? moment benoemen Welke? speelwijze tegenpartij stand wedstrijd aanvallen verdedigen omschakelen 1. doelstelling aanvallen 2.doelstelling verdedigen 3.doelstelling omschakelen algemene uitgangspunten relevante / dominante voetbalhandelingen inzicht BMB BZB communicatie spelregels

22 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 A-junioren

23 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 presteren als team in de competitie A-junioren/senioren "competitie is doel" Wat? verbeteren teamtaken Wie? hoofdrolspelers benoemen Waar? speelveldgedeelte benoemen Wanneer? moment benoemen Welke? speelwijze tegenpartij stand wedstrijd / competitie aanvallen verdedigen omschakelen 1. doelstelling aanvallen 2.doelstelling verdedigen 3.doelstelling omschakelen algemene uitgangspunten relevante / dominante voetbalhandelingen inzicht BMB BZB communicatie spelregels

24 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 Het coachen van jeugdige voetballers het coachen van voetballen, wat is dat? het coachen van voetballen, hoe doe je dat? het coachen van voetballers, hoe doe je dat? het coachen van jeugdige voetballers - wat de coach nog extra moet weten? het coachen van jeugdige voetballers, waar doe je dat? doelstellingen en bouwstenen van het gehele jeugdvoetballeerproces

25 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 Uitgangspunten Inhoud: 1.Voetbalvormen staan centraal Organisatie: 1.Circuitmodel als organisatievorm is een middel om pupillen beter te leren voetballen!

26 PUPILLENVOETBAL: Het Circuitmodel

27 Mikken& scoren Doelverdedigen Pingelen Afpakken Samenspelen Afpakken Warming-up

28 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 Roulatiesysteem G Groep 2 en 3 kijken, trainer legt uit Groep 2 speelt Voetbalvorm nr. 2 Groep 3 speelt Voetbalvorm nr. 3 Groep 1 speelt Voetbalvorm nr. 1 G Groep 3 kijkt, trainer legt uit

29 Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 Johan Cruyff: "In het voetbal is niets eenduidig; geen handeling, geen moment is hetzelfde"

30 Vervolgafspraken/sluiting


Download ppt "Technisch Jeugdcoördinator Ad v.d.Broek. Technisch jeugdcoördinator // knvb // 2014 PROGRAMMA 1.19.00-19.15 u ONTVANGST 2.19.15-19.30 u KENNISMAKING/VERWACHTINGEN."

Verwante presentaties


Ads door Google