De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De musical Alladin. Het begint bij de PR PR= Public Relations> bekendheid/ ruchtbaarheid De pr-groep maakt reclame voor de musical Aladin. De PR-groep.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De musical Alladin. Het begint bij de PR PR= Public Relations> bekendheid/ ruchtbaarheid De pr-groep maakt reclame voor de musical Aladin. De PR-groep."— Transcript van de presentatie:

1 De musical Alladin

2 Het begint bij de PR PR= Public Relations> bekendheid/ ruchtbaarheid De pr-groep maakt reclame voor de musical Aladin. De PR-groep verzorgt de journalistiek Doet de verslaglegging: krantje maken, bericht weekbericht, nieuwsbode, flyer maken ( programmaboekje) Filmt tijdens de voorstelling en nog veel meer!

3 Rol binnen de pr Journalisten Redacteuren Cameraman/vrouw Grafisch vormgever Gastvrouw/man Reclameman/vrouw assistent

4 De journalist Krant, tijdschrift, website, radio Vertelt de waarheid. Gaat uit van meningen, feiten, beelden Netjes omgaan met de privacy van mensen De 5 w’s en 1 h: Wie, wat, waar, wanneer, waarom> hoe ( dit is de belangrijkste info die een lezer wil hebben

5 Taak van een journalist Informatie verwerken Onderzoek uitvoeren Contacten leggen schrijven Het nieuws volgen

6 Competenties ( wat je goed kan of nog beter in kan worden) Communiceren/ goede vragen kunnen stellen en goed kunnen luisteren Hoofdzaken van bijzaken onderscheiden Zorgvuldig werken/flexibel zijn/zelfstandig weken Goed met mensen om kunnen gaan/ netwerk Nieuwsgierig zijn

7 Eindredacteur Controleert alles, taalfouten verbeteren, nagaan of de informatie klopt en volledig is Je levert zelf een bijdrage aan de rubriek waarvoor je werkt. Je bent dus ook gewoon redacteur. Denkt na over de invulling van de rubriek/krant Je zet opdrachten uit en begeleidt redacteuren bij de uitvoering, opmerkingen en aanwijzingen en zorgt dat ze hun deadline halen

8 Competenties/kwaliteiten van een (eind)redacteur Beschikken over een goed taalgevoel Snel kunnen schakelen Leiding kunnen geven Stressbestendig zijn/ onder tijdsdruk kunnen werken

9 Cameraman/vrouw en grafisch vormgever en assistent Cameraman/vrouw: Legt beelden vast, foto’s en film Grafisch vormgever: Zorgt voor de layout Assistent/ gastvrouw) man) Communicatie Helpt bij de ontvangst Reclameman/vrouw

10 Wat gaan we nu doen? een affiche voor de musical Aladin tekenen Je laat je hiervoor inspireren op wat je al weet van de film of het verhaal. Wees creatief en maak n mooie affiche! De mooiste affiches worden opgehangen door de hele school om te laten zien wat we aan het doen zijn

11 Dinsdag affiches bekijken/afmaken/ophangen Taakverdeling bespreken/ wie doet wat 4 redacteuren, 2 journalisten, 2 cameramannen/vrouwen, 4 grafisch vormgevers, 1 assistent, 1 eindredacteur, 2 reclamemakers

12 Wat? Redacteuren: (krantje)fotostrips maken> foto’s maken, tekst erbij of…? Journalisten: interviewen docenten/leerlingen/journaal maken/dagboek bijhouden/ anecdotes/ stukje weekbericht schrijven/ reclame maken> contact nieuwsbode Grafisch vormgevers: programmaboekjes maken> korte omschrijving musical + rollenverdeling erbij zetten. Kaartjes maken 2 X 225 kaartjes in 2 kleuren ( wees creatief!) Assistent: zorgt voor de communicatie/ kopieerwerk ( via Joop bijvoorbeeld) Iedereen weet wat ie kan doen??? Aan de slag!

13 Woensdag Nog één dag te gaan…..

14 Donderdag Nog even de laatste dingen regelen….de tijd dringt, alles moet af! 17.00 uur > voorstelling begint!


Download ppt "De musical Alladin. Het begint bij de PR PR= Public Relations> bekendheid/ ruchtbaarheid De pr-groep maakt reclame voor de musical Aladin. De PR-groep."

Verwante presentaties


Ads door Google