De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Communicatie- en Informatiewetenschappen november 2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Communicatie- en Informatiewetenschappen november 2007."— Transcript van de presentatie:

1 Communicatie- en Informatiewetenschappen november 2007

2 CIW  Beroepsperspectieven  Kenmerken opleiding  Opbouw studieprogramma Bachelor  Master  Studeren in de praktijk  Studievereniging  Vragen en afronding

3 Beroepsperspectieven

4 Mogelijke beroepen Onderzoek Onderwijs Beleid Film en tv-criticus, journalist ICT (o.a. consultant, management) Productieleider bij film, TV, reclame Communicatiemedewerker, -trainer, -adviseur Voorlichting, tekstschrijven (o.a. nieuwe media) Omroepen, filmfestivals (redactie, programmering)

5 Academisch Onderzoeksgericht Mediavergelijkend Interdisciplinair Kenmerken CIW in Utrecht

6 150 eerstejaars studenten 454 CIW studenten 99 BA diploma’s in De opleiding in cijfers

7 Communicatiekunde en mediastudies Object: communicatie –Gemedieerd oude media (F2F, schrift, film, tv) nieuwe media (internet, games) –Talige en beeldcommunicatie –Interpersoonlijke communicatie –Massacommunicatie Methodologische diversiteit

8 Bachelor/Master-systeem Bachelorfase: 3 jaar (24 cursussen) Major (18 cursussen) Profileringsruimte bijv. Minor (6 cursussen) Masterfase: 1 of 2 jaar (60 of 120 ECTS) Master (60 of 120 ECTS)

9 periode 1periode 2periode 3periode 4 jaar 1 Inleiding CIWTheorie en analyse van beeld en geluid Geschiedenis/ theorie nieuwe media Media, cultuur & maatschappij Geschiedenis medialandschap Communicatie in het academisch domein (context) Instrueren en overtuigen Tekst en discourse jaar 2 MajorInleiding mediavergelijking MajorFilosofie van media en communicatie (context) MajorAcademische contextcursus Major jaar 3 Major: bijv. Practicum video/nm Profilerings- ruimte Profilerings- Ruimte Profilerings- ruimte Bachelor eindwerkstuk Profilerings- ruimte

10 Cursussen eerste jaar (onder voorbehoud) Inleiding CIW Theorie en analyse van beeld en geluid Geschiedenis van het medialandschap Communicatie in het academisch domein Geschiedenis en theorie van de nieuwe media Instrueren en overtuigen Media, cultuur en maatschappij Tekst en discourse

11 Tweede & derde jaar (verplicht) Inleiding mediavergelijking Filosofie van media en communicatie Eindwerkstuk BA

12 Communicatie Methoden in communicatief onderzoek Tekstontwerp en overtuiginskracht Mondelinge interactie Film/televisie Televisiegenres Film- en bioscoopcultuur Nieuwe media digitale cultuur Nieuwe media en het auteursrecht Nieuwe media en populaire cultuur Practicum video of nieuwe media Tweede & derde jaar, voorbeelden:

13 Communicatiestudies Film- en Televisiewetenschap Nieuwe Media en Digitale Cultuur Mastermogelijkheden

14 Hoe werkt het onderwijs? Hoorcolleges Werkcolleges Zelfstandig WebCT, elektronische leeromgeving Toetsen

15 Begeleiding bachelor student Studieloopbaanbegeleiding: - Docent - Tutoraat - Studie-adviseur Stagecoördinator Coördinator internationalisering (Bindend) studieadvies

16 Computerleerzalen (CIM) Studio, opname en montagefaciliteiten DVD, videocollectie Bibliotheken Faciliteiten

17 Studievereniging Contact Wat is een studievereniging? Activiteiten Website Lid worden

18 CIW Alles over CIW:www.let.uu.nl/ciwwww.let.uu.nl/ciw Met digitale proefcolleges! Studiepunt letteren (Drift 8) Studievereniging Contact: FAQ over studeren aan de U.U.


Download ppt "Communicatie- en Informatiewetenschappen november 2007."

Verwante presentaties


Ads door Google