De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Methods of Development #2: Logistiek. Conceptfase Pre-productiefase Productiefase Post-productiefase.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Methods of Development #2: Logistiek. Conceptfase Pre-productiefase Productiefase Post-productiefase."— Transcript van de presentatie:

1 Methods of Development #2: Logistiek

2 Conceptfase Pre-productiefase Productiefase Post-productiefase

3 Conceptfase Specificatie, brainstorm, research, persona maken Pre-productiefase Prototyping, look & feel, interface ontwerp Productiefase Interface, interactie, beeldtaal, focus test Post-productiefase Post-mortem

4 Conceptfase Wereld visualiseren, character design, research, look & feel, scenario’s maken Pre-productiefase Concept art, characters, backgrounds, technische workflow, storyboards Productiefase 3D models, sprites, assets maken Post-productiefase Box art, merchandise, reclame

5 Conceptfase Conceptualiseren, research, verhaal, sfeer, basisidee, uitgever zoeken Pre-productiefase Tools & engine keuze, research, prototype, core game design, planning, werkstructuur Productiefase Programming, modelen, documenteren, level ontwerpen, quality assurance Post-productiefase Reflectie, promotie, quality assurance, marketing, customer support

6 Problemen analyseren Problemen structureren Begrijpend lezen?

7 Problemen oplossen

8 IdeeCode

9 Development logistiek

10

11

12

13

14 Pseudocode

15

16 Sequentieel

17 Uitzonderlijke situaties Lussen Condities IF – THEN -ELSEREPEAT - UNTIL

18 Pseudocode Complexiteit

19 Pseudocode Formaliteit

20 Bad Initialize some stuff REPEAT Get user input UNTIL user choose the right cup Show victory screen

21 Too good BOOLEAN Match INTEGER UserCup INTEGER RandomCup PRINT "GUESS THE CUP (C) 2009 HKU PRODUCTIONS, ALL RIGHTS RESERVED" PRINT "Which cup do you think the ball is under?" PRINT "Press 1 for cup number one" PRINT "Press 2 for cup number two" PRINT "Press 3 for cup number three" SET NumberOfCups to 3 CALL RandomNumberGenerator with NumberOfCups RETURNING RandomCup REPEAT IF KeyPressed EQUALS 1 THEN SET UserCup to 1 ELSE IF KeyPressed EQUALS 2 THEN SET UserCup to 2 ELSE IF KeyPressed EQUALS 3 THEN SET UserCup to 3 SET Match to UserCup EQUALS RandomCup IF Match NOT EQUALS true PRINT "The ball was not under the cup of your choice, please try again" UNTIL Match EQUALS true PRINT "Congratulations! You have guessed the right cup!" PRINT "Please play again!"

22 Richtlijnen -Zoek een balans tussen goede taal en goede code -Vermijd onnodige details -Verspil geen tijd aan het overduidelijke

23 KTurtle FMS Logo ACSLogo

24 Logo forward left right setxy, repeat [ ] variabele $

25 repeat 5100 { forward 10 turnright arctan(remainder repcount 100) / 100 }

26

27 Logo

28

29 Huiswerk Schrijf in LOGO de pseudocode voor een figuur naar keuze (met iig een lus of conditie). Maak tevens een screenshot van het resultaat. (NB: deze opdracht vormt een deel van de uiteindelijke schrijfopdracht voor dit vak!) Deadline: dinsdag 23/11/10

30 Volgende keer


Download ppt "Methods of Development #2: Logistiek. Conceptfase Pre-productiefase Productiefase Post-productiefase."

Verwante presentaties


Ads door Google