De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Even voorstellen… Elly Jonker, hoofd marketing, ticketing & service De Oosterpoort & de Stadsschouwburg Groningen STICHTING PUBLIEK NL Kennisdelen over.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Even voorstellen… Elly Jonker, hoofd marketing, ticketing & service De Oosterpoort & de Stadsschouwburg Groningen STICHTING PUBLIEK NL Kennisdelen over."— Transcript van de presentatie:

1 1 Even voorstellen… Elly Jonker, hoofd marketing, ticketing & service De Oosterpoort & de Stadsschouwburg Groningen STICHTING PUBLIEK NL Kennisdelen over klanten, voor schouwburgen én gezelschappen

2 Stichting Publiek NL Vergelijkbare klantprofielen voor alle theaters en gezelschappen schouwburgengezelschappen

3 3 Even terugkijken… 6 jaar geleden: Klantdata niet gemakkelijk beschikbaar Discussies programmeur –marketeer: emotie in plaats van feiten Kijken naar feiten strafwerk in plaats van onderdeel dagelijks werk BEHOEFTE AAN TOEGANKELIJKE DATA VOOR DE HELE ORGANISATIE: WELKE GEGEVENS WILLEN WE ALTIJD & SNEL BESCHIKBAAR HEBBEN?

4 4 Voorbeeld rapportages: Het Nationale Toneel Marketingrapportage: Overlapanalyse:

5 5 Kennis delen In de organisatie met programmering, horeca, directie, marketing, planning In de stad en regio met andere culturele instellingen Met andere theaters in het land Met gezelschappen, impresariaten, producenten

6 6 Meten is weten: marketingmodule klantprofielen Met één druk op de knop: Actuele verkoopstanden (dagelijks ververst, ook historie) Verloop kaartverkoop Bezoekersprofielen oa. bezoekfrequentie Overlap analyses klanten die A kochten, kochten ook… Inzet + effect marketingacties Privacy Geen individuele klantgegevens Wél kengetallen Delen mag, maar hoeft niet

7 7 Publiek NL: het plan Publiek NL Mijn Theater Ticket Systeem B Ticket Systeem C Ticket Systeem A Ticket Systeem D Mijn Theater Producenten Podia Centraal Mijn Theater Eén centraal systeem, gevoed door modules per theater

8 8 Publiek NL voor Theaters… Geven toestemming hun ticket systeem te koppelen Ondersteunen bij de implementatie Krijgen de beschikking over de marketing rapporten van hun voorstellingen Betalen een vast bedrag per jaar Uitbreiding mogelijk met alerts, nieuwsbrieven: klantbenadering

9 9 Publiek NL voor Gezelschappen… Krijgen een inlog op het centrale systeem Bundelen de voorstellingen in series Beschikken over analyses per voorstelling en per serie Betalen een vast bedrag per jaar of een bedrag per voorstelling

10 10 Stichting Publiek NL… Beheert de centrale database Beheert de autorisaties voor theaters en gezelschappen Ondersteunt bij gebruik Organiseert interactie Geeft advies

11 11 AmsterdamGroningen Voorbeeld rapportage: Het Nationale Toneel

12 12 Voorbeeld rapportage: Toneelgroep Amsterdam AmsterdamGroningen

13 13 Voorbeeld rapportage: Noord Nederlands Toneel AmsterdamGroningen

14 14 (Klanten die naar A gaan, gaan ook naar …) Voorbeeld rapportage: overlap analyse

15 15 Hoe ver zijn we technisch? Koppeling ticket systemen: Tickets.com Ticketmaster Ticketmatic Itix (binnenkort) SRO (binnenkort) Theaters met Mijn Theater Module De Oosterpoort en de Stadsschouwburg Groningen Stadsschouwburg Amsterdam Koninklijke Schouwburg Den Haag Toneelschuur Gesprekken met diverse andere grote theaters en podia lopen nu Volgende technische stap Inrichten centraal systeem Aansluiten andere ticket systemen

16 16 Publiek NL In oprichting: Stichting Publiek NL Bestuur: Elly Jonker, OPSB; Elke Smelt, KS Den Haag; Marlene Keuning Toneelgroep Amsterdam; Theaters en (pop)podia Deelnemend: De Oosterpoort & de Stadsschouwburg, Stadsschouwburg Amsterdam, Koninklijke schouwburg Den Haag, Toneelschuur Haarlem, de Melkweg Amsterdam, Paradiso, de Nieuw Kolk. Overwegend: Tivoli Vredenburg, Musis Sacrum Stadsschouwburg Gezelschappen Deelnemend: Noord Nederlands Toneel, Noord Nederlands Orkest, Toneelgroep Amsterdam Overwegend: Nationale Toneel, Utrechtse Spelen Hoe ver zijn we organisatorisch?

17 17 Voor 31 december 2015 Aansluiten minimaal 6 grote theaters voor 31 dec 2015 Opzetten centraal systeem voor Gezelschappen Eerste kwartaal 2016 Pilot met minimaal 3 grote gezelschappen Enthousiasmeren andere theaters en gezelschappen Vanaf tweede kwartaal 2016 Uitrol naar meer theaters Uitrol naar meer gezelschappen Hoe meer schouwburgen aanhaken, hoe meer kennis er beschikbaar komt over theaterbezoek in Nederland! De volgende stappen

18 18 Nog meer werk???? We hebben het al zo druk … Implementatie ONafhankelijk van: Ticketsysteem Website Nieuwsbrievenmodule Planningsysteem Het werk gaat gewoon door! Alle rapportages SNEL beschikbaar met één druk op de knop: Dat scheelt tijd, eindeloze discussies, gissen


Download ppt "1 Even voorstellen… Elly Jonker, hoofd marketing, ticketing & service De Oosterpoort & de Stadsschouwburg Groningen STICHTING PUBLIEK NL Kennisdelen over."

Verwante presentaties


Ads door Google