De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De Gelukkige Consument Jan-Erik van Dijck / Marie-Anne Simons Provada 2 juni 2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Gelukkige Consument Jan-Erik van Dijck / Marie-Anne Simons Provada 2 juni 2015."— Transcript van de presentatie:

1 De Gelukkige Consument Jan-Erik van Dijck / Marie-Anne Simons Provada 2 juni 2015

2 Wat maakt een consument gelukkig? Kun je de consument zich gelukkig laten voelen? En zo ja…hoe?

3

4 Geluk = omschrijving van een ervaren emotie (positief gevoel) Geluksgevoel ontstaat in het onderbewustzijn als resultaat van processen in het brein Centrale vraag: waarom gelukkig of ongelukkig

5 Inzicht in deze processen in het brein is noodzakelijk om geluksgevoel consument te kunnen verklaren en voorspellen Antwoord op de ‘waarom-vraag’ Bestaand onderzoek richt zich op bewuste geluksgevoel consument (zelf rapportage)

6 Evolutie Psychologie geeft ons de sleutel tot deze processen Helpt ons om de gelukkige consument beter te begrijpen Zijn emotie en motivatie in kaart te brengen en geluksgevoelens te verklaren en te voorspellen

7 Adapted Mind Strategic Signal behaviour Social Environment & Life History Mindlogyx Behavioural Model (c) Waldorp & Simons input processing output Felt Experiences Conscious data formats Stimuli WHY WHAT HOW

8 Logica van ons brein leert ons dat geluksgevoel - functioneel (evolutionair en doelgericht) is voor ons als ultra sociale soort -betrekking heeft op onze sociale omgeving -gericht is op de toekomst (toekomstverwachting)

9 Logica van ons brein achter ons geluksgevoel is universeel Maar er zijn verschillen die ervoor zorgen dat niet iedereen gelukkig wordt van dezelfde dingen

10

11

12

13 © Waldorp & Simons, 2011 Risico mijdend Plezier zoekend Empathisch Coalitie Hierarchisch Psychologisch model OpenBegrijpend VriendschappelijkVerantwoordelijk ImpulsiefNauwgezet Patent pending model © Waldorp & Simons, 2013

14 Wat maakt een consument gelukkig? -Een sociale omgeving die aansluit op zijn/haar profiel Dit met betrekking tot -bezoekers en ondernemers -inhoud en vormgeving

15 Kun je de consument zich gelukkig laten voelen? En zo ja…hoe? - Keuze maken voor profiel en dit als uitgangspunt nemen voor opzet, inhoud en communicatie - Winkelcentrum primair sociale ontmoetingsplaats

16 Winkelgebied als merk -merkbelofte – en strategie die aansluit op profile -Merkbelofte zichtbaar en verifierbaar maken - optimale inzet, samenwerking en communicatie tussen alle stakeholders - lange termijn strategie en beheer Nieuwe invulling van functie Retail Vastgoed Manager – brand manager

17


Download ppt "De Gelukkige Consument Jan-Erik van Dijck / Marie-Anne Simons Provada 2 juni 2015."

Verwante presentaties


Ads door Google