De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Detaillistenpromotie Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 promotie gepland.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Detaillistenpromotie Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 promotie gepland."— Transcript van de presentatie:

1 detaillistenpromotie Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 promotie gepland

2 frontpresentatieplan displayplan promotieplan verkoopbevorderingsplan Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 DEELPLANNEN

3 verschillen mkb één kalender met alle activiteiten een planbord met kwartaal- en maandoverzicht gwb het plan moet managers informeren over acties in de komende perioden vaak met een mailing Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 ingangsdatum en actieduur, presentatievoorschriften per winkeldeel (etalage, schap, display, enzovoort), lijst met hulpmiddelen en/of materialen, instructies gebruik hulpmiddelen en materialen, voorbeeld presentaties in de vorm van tekeningen en foto’s, bestellijsten voor actieartikelen.

4 opbouw doelstelling doelgroep tijd manier hulpmiddelen mediakeuze budget evaluatie Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 Wat wil ik met de activiteit bereiken? Op wie ga ik mij richten? Op welke momenten en hoe lang? Hoe ga ik het doen/hoe breng ik het over? Waarmee ga ik het doen? Welk medium moet ingeschakeld worden? Wat gaat het kosten? Heb ik mijn doel bereikt? DEELPLANNEN

5 verkoopbevorderingsplan het behalen van direct verkoopresultaat het aantrekken van (nieuwe) klanten, “traffic” creëren het opbouwen van een bepaalde winkelpersoonlijkheid: het winkelimago Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 DOELSTELLINGEN

6 per deelplan Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 deelplanprijsdistributieservicedistributie promotieplanactieartikelen bekendmaken bij de potentiële klanten kwaliteitsimago versterken frontpresentatie- plan aandacht trekken met de actieartikelen, koopinteresse opwekken sfeerbeeld communiceren, beeld assortiment geven presentatie- /displayplan actieartikelen onder de aandacht brengen bevestigen sfeerbeeld DOELSTELLINGEN

7 winkelbezoekers bestaande klanten vaste toevallige niet-klanten passanten Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 DOELGROEP

8 frequentie week 14 dagen seizoen (4, 6 of 12 weken ) tijdstip speciale momenten en dus thema’s tijdsduur Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 tijd

9 CREATIVITEIT Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 manier en hulpmiddelen hamsterweken wuppies beessies voetbalplaatjes thema’s in advertenties

10 Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 een WK-gadget vereist creativiteit

11 medium Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 is het kanaal waarlangs (commerciële) informatie wordt geleid mediumkeuze

12 mediatypen visueel  zien auditief  horen audiovisueel  zien en horen Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 mediumkeuze  dagbladen  tijdschriften  folders  nieuwsbrieven  radio  gsm  intercom  narrowcasting  televisie  mobieltje (blue(tooth)casting)  internet  bioscoop

13 gebruik van mediatypen Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4

14 sterkste mediamerk per type internet: televisie: radio: kranten: tijdschriften: Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4

15 aspecten bereik dekking selectiviteit Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 het aantal personen (in een percentage van het totaal aantal personen dat bereikt had kunnen worden) dat is geconfronteerd met het medium (mediumbereik) of met de reclameboodschap (reclamebereik) het percentage van de promotiedoelgroep dat door het medium wordt bereikt de mate waarin een medium geschikt is om gericht bepaalde promotiedoelgroepen te benaderen brutobereik nettobereik mediumkeuze

16 communicatievermogen toonbaarheid autoriteit /betrokkenheid stemmingsoverdracht informatieoverdracht dwingendheid terugzoekbaarheid Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 de geschiktheid van een medium om een bepaalde boodschap over te brengen mediumkeuze

17 kosten plaatsings- kosten productie kosten Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 zijn mediakosten per duizend bereikte mensen uit de promotiedoelgroep dagbladen/huis- aan-huisbladen mm-prijs per kolombreedte tijdschriften kosten per paginadeel radio- of televisiecommerc ial per seconde uitzendtijd mediumkeuze

18 Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4

19 methodiek Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 promotiebudget concurrentie georiënteerd vast bedrag draagkracht anticyclisch percentage

20 meten resultaat imago-verandering verkoopresultaat/traffic proces Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 evaluatie Verbeterpunten formuleren door volledig proces in kaart te brengen


Download ppt "Detaillistenpromotie Retailmarketing hoofdstuk 9, paragraaf 9.4 promotie gepland."

Verwante presentaties


Ads door Google