De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Webgains Presentatie Amsterdam. Agenda  Introductie  Waarom Kortingscodes Merchants en Affiliates  Voor welke type affiliates  Unieke rol Webgains.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Webgains Presentatie Amsterdam. Agenda  Introductie  Waarom Kortingscodes Merchants en Affiliates  Voor welke type affiliates  Unieke rol Webgains."— Transcript van de presentatie:

1 Webgains Presentatie Amsterdam

2 Agenda  Introductie  Waarom Kortingscodes Merchants en Affiliates  Voor welke type affiliates  Unieke rol Webgains  Affiliate programma Pizzarette Webgains presentatie2

3 Introductie  Internationaal affiliate marketingnetwerk  9 kantoren (Italië binnenkort)  80 werknemers  Sinds maart 2007 gestart in NL Webgains presentatie3 Frankrij k Ierland Zweden UK Spanje USA Benelux Denemar k Duitslan d

4 Waarom Kortingscodes voor Merchants  Conversie verhogend  Klantenrelatie op-/uitbouwen (loyaliteit en ‘goed gevoel’ creeëren)  Zoekgedrag is gerichter  Naamsbekendheid  Steady revenue flow (voorkomt grote dips in bepaalde periodes)  Speciale aandacht bepaald product  Extra promotiemoment  Meer advertentiemogelijkheden door (andere) groep affiliates Webgains presentatie4

5 Voorbeeld Webgains presentatie5

6 Voorbeeld groot postorderbedrijf  40-50% van top 50 affiliates gebruiken kortingscodes  Genereren 15-36% van totale aantal orders  Boven gemiddelde conversie  Groeiende vraag naar kortingscodes  Individuele kortingscodes voor affiliates werken het best Webgains presentatie6

7 Opmerkelijk  Kortingscode wordt vaak niet eens gebruikt  Verhoging winkelwagenbedrag  Positieve ‘buzz’  €10 korting converteert beter dan een %  €20 korting genereert ongeveer een zelfde orderbedrag en conversie als normaal Webgains presentatie7

8 Waarom Kortingscodes voor Affiliates  Toegevoegde waarde voor de bezoekers (zeker exclusieve codes)  Voordeel ten opzichte van de rest  Conversie/revenue-generator  Goede reputatie Webgains presentatie8

9 Voorbeeld Webgains presentatie9

10 Voor welke type affiliates  Content sites  Vergelijkingssites  marketing  Incentive sites  User generated sites (blogs of communities)  Kortingcodespecifieke sites Webgains presentatie10

11 Unieke rol Webgains  Kortingscode-management tool  Tracking op basis van kortingscode ipv cookie  Anti-fraude  Exclusieve codes  Combi off- en online promotie  De beste sites selecteren voor de promotie van codes  Uitgebreid promoten van algemene codes, fora, blogs, nieuwsbrieven  Bij exclusieve codes 1-op-1 contact met affiliates  Zoveel mogelijk exposure creëren i.s.m. affiliates op de site Webgains presentatie11

12 Kortingscodes-management-tool Webgains National Gallery presentatie12

13 Webgains presentatie13

14 14

15 Webgains presentatie15

16 Webgains presentatie16

17 Pizzarette Webgains presentatie17

18 Affiliateprogramma  Commissie is 6,5% over aankoopbedrag  Gemiddeld aankoopbedrag is €125  Cookie-lengte 30 dagen  Promotiemateriaal bannerset en tekstlinks  Storneringsperiode 15 dagen  Binnenkort kortingscodes Webgains presentatie18

19 Bedankt voor uw aandacht! Webgains NL California Building Hogehilweg CB Amsterdam Tel: +31 (0) Fax: +31 (0)


Download ppt "Webgains Presentatie Amsterdam. Agenda  Introductie  Waarom Kortingscodes Merchants en Affiliates  Voor welke type affiliates  Unieke rol Webgains."

Verwante presentaties


Ads door Google