De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom op: Gasten van ‘Ons Buiten’ Doelgroepen: Doelgroepen: Families met kinderen in de leeftijd tot ± 10 jaar; Families met kinderen in de leeftijd.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom op: Gasten van ‘Ons Buiten’ Doelgroepen: Doelgroepen: Families met kinderen in de leeftijd tot ± 10 jaar; Families met kinderen in de leeftijd."— Transcript van de presentatie:

1

2 Welkom op:

3 Gasten van ‘Ons Buiten’ Doelgroepen: Doelgroepen: Families met kinderen in de leeftijd tot ± 10 jaar; Families met kinderen in de leeftijd tot ± 10 jaar; De actieve, jonge Levensgenieter (55+) De actieve, jonge Levensgenieter (55+)

4 Enkele Onderscheidingen  classificatie ANWB, cijfer 9,4;  onderscheiding ‘gouden’ milieubarometer;  ANWB onderscheiding;  predikaat ‘Camping van het Jaar’;  per 1 augustus 1998  ‘nr 7 van europa 2005 Eurotop camping’;  Prijs voor creatief ondernemerschap ‘2002’  (k.v.k.h. Zeeland)

5 HISTORIE EN ONTWIKKELING  1970  exploitatie aangevangen in voormalig boomgaard  1972  openlucht zwembad en peuterbad  1983  toepassing zonnecollectoren toiletgebouw boomgaard 19851985  uitbreiding van camping tot 303 eenheden, totaal aantal personen per nacht bij maximale bezetting: 1.030.

6 HISTORIE EN ONTWIKKELING  Tevens extra overloopterrein van 99 eenheden max. 1.400 personen  1986  uitbreiding zonne- energie  realisering overdekt zwembad! Resultaat belangrijke seizoensverlenging 19881988  opheffing overloopterrein, nu totaal 349 plaatsen

7 HISTORIE EN ONTWIKKELING  1993  realisering tennisbaan  1995  overdekte waterspeeltuin en aankleedruimte zwembad 19961996  nieuwbouw en renovatie sanitairgebouw

8 HISTORIE EN ONTWIKKELING  1997  nieuwbouw kindertoiletgebouw  sanering asbesthoudende dakbedekking op de gehele camping  (Vanaf 1-12-’97 de gehele camping asbestvrij)  1998  realisering nieuwbouw keuken Horeca  aanvraag medewerking verbeteringsplan Zeeland camping “Ons Buiten”

9 HISTORIE EN ONTWIKKELING  2001-2005: gezamenlijke exploitatie Gabriël/Krijnjan  2001 –Nieuwbouw Sanitair gebouw en loods  2004  Nieuwbouw Receptie  2005  Uitbreiding Horeca (terras)  2006 –Uittreding Krijnjan/bedrijfsovername Gabriël per 01-01-2006  2006  Realisering Openlucht Theater

10 Luxe Comfort Kampeerplaatsen Luxe Comfort Kampeerplaatsen Met eigen Privé- sanitair…….. Met eigen Privé- sanitair…….. Natuurprofilering in 2002 + Natuurprofilering in 2002 + Een sprookje voor alle kinderen Een sprookje voor alle kinderen ‘Ons Buiten’ = Luxe kamperen

11 vanaf 2002! Comfort Stand-Plaatsen met 150 m 2 oppervlakte

12 Thematisering Door middel van:  Profilering typetje;  Gethematiseerde onderverdeling kampeerterrein, gekoppeld aan plattegrond en nieuwe bewegwijzering

13 Accommodatievormen:  Comfort plaatsen (100-120 m2)  Comfort-Plus-Plaatsen: (150 m2)  Super-Comfort-Plus-Plaatsen: (150 m2 met prive-sanitair)  De Trekkershutten (plus)  Kampeerbungalow  Chalet-stacaravans  Enkele opties: huren van privé-sanitair

14 Trekkershut-Plus

15 Nieuwe Generatie, nieuwe uitdaging  Uitbreiding/renovatie Zwembad met: –Nieuwe waterspeeltuin; –Sauna, Wellness en Relax Meer inspelen op doelgroep, opzoek naar nieuwe uitdagingen en Unique Sellingpoint

16 Kwaliteitszorg binnen ‘Ons Buiten’  Greenkey (milieuzorg en onderdeel van duurzaam-ondernemerschap)  Classificatie ANWB;  ANWB-Eurotop campings  Ardoer.com enquêtesysteem;  Interne kwaliteitszorg: werkbespreking, gastheerschap kwaliteitsbewaking.

17 Green Key (Goud) Milieueisen:  Ondertekenen Milieubeleidsverklaring;  Opstellen van milieuprogramma;  Energiebesparende en waterbesparende maatregelen;  Scheiden van afval;  Het informeren van gasten middels een milieubrief.

18 Wat doet ‘ons buiten’ nog meer aan milieu? Regenwater opvangen;Regenwater opvangen; Spaarlampen in alle toiletgebouwen;Spaarlampen in alle toiletgebouwen; Kampeerplaatsen bemeteren;Kampeerplaatsen bemeteren; Milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen;Milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen; Zonne-energie opwekken en gebruiken.Zonne-energie opwekken en gebruiken. Milieuvriendelijk vervoer…………..Milieuvriendelijk vervoer…………..

19 Wat is een grijswaterkelder ? Een grote bak/kelder van 10.000 liter onder de grond. Hetzelfde als: een grote zandvrachtwagen Voor wat:  opvangen van zwembadwater  opvangen van regenwater

20 Waarom grijswaterkelder? Om toiletten door te spoelen:Om toiletten door te spoelen: Water verdwijnt niet gelijk in riool, maar wordt hergebruikt.Water verdwijnt niet gelijk in riool, maar wordt hergebruikt. Geen extra leidingwater nodig: water is kostbaar!Geen extra leidingwater nodig: water is kostbaar! Bij regenachtig weer worden de toiletten gratis gespoeld!Bij regenachtig weer worden de toiletten gratis gespoeld!

21 ANWB-Classificatie  Waarderingscijfer uit een gewogen gemiddelde: –3x cijfer voor het Sanitair; –2x cijfer voor de standplaats en –1 x cijfer voor de terreininrichting

22 Kwaliteitseis Eurotop Campings Minimaal een 8,5 op alle onderdelen

23

24 Ardoer.com kwaliteitseisen  ANWB classificatie is leading;  Minimale gastenenquêtescore: 7,8  Minimale Totaalscore: 8 –Minimale Standplaatsscore: 8 –Minimale Terreinscore: 8 –Minimale sanitairscore: 8 –Streven van bovengenoemde naar 8,5

25 Interne Kwaliteitsbewaking  Aan de hand van enquêteresultaten en opmerkingen bespreken

26 Enquête-systeem

27 Enquêtesysteem

28 Kansen bedreigingen Bedreigingen: Afname toeristisch Kamperen; Toename individualisme; Vliegreizen; Toename kosten/uitgaven: Toeristenbelasting, verevening Gemeente/Waterschaplasten, energieprijzen. Kansen: Meer op Wellness en gezondheid inspelen; Maatwerk leveren (gast bepaalt aankomst en vertrekdag) Aanbieden van kant en klaar product; Meer toeleggen op luxe verhuurobjecten. Meer samenwerken

29 Belangrijke cijfers:  ± 12 Ha. groot;  totaal 326 (comfort) kampeerplaatsen;  24 seizoenplaatsen;  30 huurobjecten;  max. aantal personen per verblijf in hoogseizoen 1.400;  5 vaste medewerkers op jaarbasis;  15 vakantiemedewerkers  Boulangerie en Horeca verpacht


Download ppt "Welkom op: Gasten van ‘Ons Buiten’ Doelgroepen: Doelgroepen: Families met kinderen in de leeftijd tot ± 10 jaar; Families met kinderen in de leeftijd."

Verwante presentaties


Ads door Google