De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing

Verwante presentaties


Presentatie over: "5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing"— Transcript van de presentatie:

1 5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Elke klant heeft ook zijn plek in het digitale ecosysteem, maakt zijn eigen customer journey. Binnen die netwerkmaatschappij waar alles en iedereen met elkaar verbonden kunnen zijn. Die plekken waar klanten graag zijn, zich bevinden, moet je kennen, ontdekken, leren vinden. Als je kiest om klantvriendelijk te zijn Klant komt meer en meer centraal, abn amro maakte er nog een hele heisa van: de klant centraal stellen. Al sinds jaren 80, maar het blijkt voor heeeel veel bedrijven erg moeilijk. Dit koppelen aan project. Hoe en waar kunnen zij de klant vinden en ontmoeten

2 5. Klant perspectief Financieel Klant Website STRATEGIE Organisatie
Strategie ontwikkelen, binnen hele online strategie valt marketing onder de klant.

3 Doelstellingen 5. Klant perspectief Product/dienst promotie?
Minor Digital Marketing 5. Klant perspectief Doelstellingen Product/dienst promotie? Genereren van leads? Naamsbekendheid vergroten? Verbeteren imago? Vergroten klantloyaliteit ??? Diverse marketingvormen inzetbaar

4 Doelgroep? 5. Klant perspectief Zoek contact met de gast!
Minor Digital Marketing 5. Klant perspectief Doelgroep? Segmentatie en een juiste positionering worden minder belangrijk Zoek contact met de gast!

5 Klant Levenscyclus Reach & attract Support & Retain Engage Convert
Hoe bereiken we onze kerndoelgroepen? Hoe kunnen we de klantcommunicatie verder personaliseren? Reach & attract Moeten we iets met social media marketing? Klant Levenscyclus Hoe maken we onze bezoekers geïnteresseerd? Support & Retain Engage Hoe laten we onze bezoekers participeren op onze website? Elke fase van klantlevenscysclus roept op tot het stellen van andere vragen andere acties mogelijk en vereist. Niks zo moeilijk als die klant leren begrijpen, Convert Hoe vergroten we het productbezit bij onze bestaande klanten Hoe converteren we kijkers in kopers?

6 5. Klant perspectief Minor Digital Marketing

7 5. Klant perspectief Tesco app - bestellen direct en later...:
Minor Digital Marketing 5. Klant perspectief Tesco app - bestellen direct en later...: scannen van product tijdens een picknick buiten -> seamless gesynchroniseerd Locating- Expolring- dreaming. The Groceries App allows users to shop on the go by searching for or scanning products in-store, but also in a restaurant or at a picnic, using the barcode, and adding them into their online basket. Effectively they are trialling the products but saving the purchase until later. They can then, as you’d expect, book a delivery slot and amend orders later on, all of which is synced seamlessly with their online order. The app’s ‘Favourites’ feature remembers all online purchases, as well as any recent in-store purchases in the payment section. klantgedrag voorspellen

8 Verschillende vormen en kanalen
Minor Digital Marketing 5. Klant perspectief Verschillende vormen en kanalen ppt’s nu eerst over Bereik: zoekmachinemarketing en daarna Engagement en branding. De inzet wordt bepaald door doelstellingen en strategie

9 5. Klant perspectief: Engagement & branding
Minor Digital Marketing Marketingtechnieken (tools) om contact te leggen en relatie op te bouwen (CRM) web/gamevertising marketing affiliate marketing social media marketing viral marketing profilemarketing/behavioural targeting co-creation

10 5. Klant perspectief: Bereik
Minor Digital Marketing 5. Klant perspectief: Bereik De klant moet jou kunnen vinden, kunnen ontmoeten Herhaal gedachte van customer journey uit lesweek 2 Marketing is veranderd; klant moet jou vinden, naar je toekomen. Klant kan zelf als marketeer op treden: reviews op social media bijv. Klant bepaalt meer dan ooit wat jouw aanbod is.Het gaat steeds meer om het contact met die ene klant, elke klant is uniek en verdient aandacht. Online adverteren Mobile marketing

11 Minor Digital Marketing
- Retargeting op basis van keywords en profielinformatie; behavioural marketing > Doel : - branding - Lead generatie op basis van keywords op basis van gedrag (info uit cookies, statistics) op basis van interesse worden advertenties en banners getoond.

12 - Affiliate marketing Vergroten van bereik via partners
Minor Digital Marketing - Affiliate marketing Vergroten van bereik via partners prestatie gebonden afrekening per prestatie strategische partnerinzet kan hogere SE-ranking beinvloeden. Revenu-sharing. Samen delen van de omzet. • Bounty-programma’s. Betaling geschiedt op basis van het aantal nieuwe klanten of bezoekers die de site doorverwijst. Per klant of prospect wordt een eenmalige premie vergoed aan de aanbieder.

13 - Affiliate marketing Vergroten van bereik via partners
Minor Digital Marketing - Affiliate marketing Vergroten van bereik via partners prestatie gebonden afrekening per prestatie strategische partnerinzet kan hogere SE-ranking beinvloeden. bereik bereik affiliate affiliate bereik site bereik bereik affiliate affiliate

14 - Search Engine Marketing
Minor Digital Marketing - Search Engine Marketing Toekomst SEO

15 - Search Engine Marketing
Minor Digital Marketing - Search Engine Marketing Toekomst SEO goede titels, gerelateerd aan de content van de site; meer dan losse zoekwoorden

16 Search Engine Marketing/organic
Minor Digital Marketing Search Engine Marketing/organic -> content die bijdraagt aan social, local en linkprofiel

17 Search Engine Marketing/organic
Minor Digital Marketing Search Engine Marketing/organic Linkprofiel opstellen de aparte 'information silos', de verschillende 'verticale' zoekmachines van Google, worden geïntegreerd in de 'hoofd' zoekmachine van Google. Bron: dutchcowboys Universal Search Goede SEO zorgt voor indexatie in verschillende databases. Extra: special links (hubs, authorities) met google zorgen voor nog meer resultaat: Google maps, Youtube, Google street view…… Diverse en gevarieerde tags zorgen voor diverse indexatie en daarmee een gevarieerder zoekresultaat. Google waardeert populariteit: Om de ranking te bepalen en te beïnvloeden: Link building: Hubs: links naar andere sites; bijvoorbeeld affiliates, social web, gerelateerde onderwerpen Authorities: links van andere sites naar de eigen sites; bijvoorbeeld affiliates, social web, gerelateerde onderwerpen Hubs en authorities moeten zelf behoorlijk verkeer hebben en relevant zijn: de ranking is behoorlijk er is een (hoge) click through ratio (CTR) van de SE naar de sites er is behoorlijk wat traffic keywords hebben b.v. Industrie relevantie er is verband tussen de onderwerpen …en verwijzing naar locale zoekmachines:

18 - Search Engine Marketing
Minor Digital Marketing - Search Engine Marketing m.n. toevoegen van google sitemap is zinvol: zie

19 5. De Klant: Bereik Minor Digital Marketing
Zelf advertenties opnemen op je website. Zie ook de link naar Google Mobile

20 - branding Minor Digital Marketing Het is zo moelijk in de praktijk.
Ik zocht op t mobile info over mijn ab. Kreeg een pop up of ik hulp wilde via online chat. Gedachte is goed maar uitwerking dus niet maar kan ook goed gaan, zie H&M voorbeeld

21 - Social media marketing
Minor Digital Marketing - Social media marketing

22 Social media marketing
Minor Digital Marketing Social media marketing social media marketing: vereist contentplan & tools

23 Social media marketing
Minor Digital Marketing Social media marketing

24 Social media marketing
Minor Digital Marketing Social media marketing op deze pagina ook duidelijke en leuke slideshare presentatie

25 interactiviteit Minor Digital Marketing
WOM: “Word of mouth marketing is naast een spontane menselijke activiteit een strategische en gestuurde marketingactiviteit die er op gericht is om mensen over je product, merk of bedrijf te laten communiceren of om de spontane WOM-communicaties te volgen, bij te sturen, er aan deel te nemen of ze te faciliteren”. Opinieleiders, weblogger...invloedrijke personen vinden, een verhaal vertellen.. Door kracht van sociale netwerken kan het groot worden Integreren in bestaande marketingactiviteiten; volgen, luisteren en meten

26 Co-creation Kenmerk is samenwerking
Minor Digital Marketing Co-creation Kenmerk is samenwerking Blijkt geschikt voor het aantrekken van bezoekers Blijkt geschikt voor branding. Klant erbij betrekken; engage


Download ppt "5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing"

Verwante presentaties


Ads door Google