De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Romano smurfen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Romano smurfen."— Transcript van de presentatie:

1 Romano smurfen

2 Wanneer zijn de smurfen

3 Welkom in smurfen land

4 De smurfen

5 Wanneer zijn de smurfen

6 Waarom zijn de smurfen blauw?

7 Smurfen

8 Op een dag is smurfen

9

10 SMURFEN De zwarte Smurfen is het eerste album in de stripreeks over De Smurfen, getekend door Peyo met scenario van Peyo en Yvan Delporte. Het werd voor het eerst uitgegeven in 1963 door Dupuis. Sinds 2009 wordt het album met een licht gewijzigde cover en herziene belettering uitgegeven bij Standaard Uitgeverij. De titelstrip werd later ook uitgegeven als De vlieg "BZZ" en als De paarse Smurfen. Dit zijn versies gebaseerd op de tekenfilmversie van het verhaal waarin het zwart door paars werd vervangen omdat zwart racistisch kan opgevat worden.[1] Het verhaal van de tekenfilm en de afgeleide boeken is analoog aan dat van de strip. In 2010 wordt in de Verenigde Staten het echte album voor het eerst uitgegeven, maar ook in die versie is het zwart vervangen door paars.[2] Naast het titelverhaal bevat het album ook de verhalen De vliegende Smurf en De Smurfendief. De zwarte Smurfen (Les Schtroumpfs noirs, 25 juli 1959[3]) en De Smurfendief (Le voleur de Schtroumpfs, december 1959[3]) werden beiden in het Frans eerst uitgegeven als mini-récit, een kleine, zelf in elkaar te knutselen bijlage in Spirou. Voor de albumuitgave werden ze helemaal hertekend. De vliegende Smurf verscheen voor het eerst in Spirou in 1963 (nr. 1303).[4] In 1966 werden de drie verhalen als vervolgverhaal gepubliceerd in het weekblad Donald Duck.

11 SMURFEN De fluit met de zes smurfen (La Flûte a six trous) is een Belgische animatiefilm van Eddie Lateste en Peyo uit 1975 waarin Johan en Pirrewiet de Smurfen voor het eerst ontmoeten. De film is gebaseerd op de strip De fluit met zes smurfen van Peyo's Johan en Pirrewiet (1960). Het was de droom van Peyo om een bioscoopfilm te maken rond zijn personages, die hiermee uitkwam. Het scenario voor de film komt van Yvan Delporte, de regie was in handen van José Dutillieu. In 1975 verscheen een geïllustreerd boek met het verhaal van de tekenfilm. Dit boek bevat onder meer afbeeldingen uit de film. In de zomer van 2011 verscheen de film voor het eerst in het Nederlands op dvd onder de titel De fluit met 6 smurfen. In het Frans verscheen de film op VHS in 1998 en op dvd in 2008. Inhoud  [verbergen] 

12

13

14 De schat van Gargamel Wat vooraf ging: Nog voor Grote Smurf op reis naar Amerika smurfde en alle Smurfen nog vrolijk in Schoonbroek en omstreken smurfden, ontdekte Gargamel het "Smurfen Mysterie". Hij ontdekte dit wanneer enkele onvoorzichtige geocachers belangrijke codes lieten rondslingeren in cacheland. Omdat dit een ongelofelijk grote ramp was, bedacht Brilsmurf een plan. Ze moesten Gargamel vangen voor het te laat was. Smurfin was het lokaas en Lolsmurf zou de deur van de val sluiten. Wonder bij wonder lukt het plan en nu zit Gargamel voor altijd gevangen. Wat niemand weet is dat Gargamel ook nog een schat verborgen heeft. Om deze schat te smurfen is het nodig om de gevangenis van Gargamel te vinden. Bij hem kan je dan ontfrutselen waar zijn schat verborgen zit. Wie echt zijn best doet kan dan eventueel nog wel meer mysteries oplossen. Om de juiste lokatie van de gevangenis te vinden moet je eerst een tocht met 6 waypionts smurfen. WP1: Ga naar N E , smurf hier je wagen en zoek een tag. Tags zijn bij deze wandeling altijd dicht bij de weg. WP2, WP3, WP4, WP5, WP6: zoek een tag. WP6: is een tag waar 4 Waypoints op staan. vb: WP1-WP2 | WP3-WP4. In dit voorbeeld moet je een rechte lijn tussen WP1 & WP2 projecteren en ook een rechte lijn tussen WP3 & WP4. Het snijpunt tussen deze rechten is de plaats waar Gargamel gevangen zit. Als je niet handig met projecties bent, kan je best een route in je GPS maken en deze waypoints toevoegen aan de route en dan zie je ook wel een kruis op je scherm verschijnen. De gevangenis van Gargamel bevindt zich in een liggende dode boom (halverwege). Je zal er een code van 6 karakters vinden. Zet de letters van deze karakters om naar cijfers, laat de cijfers staan en je krijgt een code van 8 cijfers. Deze code is ABCDEFGH. De schat van Gargamel kan je vinden op de coördinaten N51 1C.A(D-F)F E005 0(D-G).AH(F-G). Veel smurf plezier

15

16


Download ppt "Romano smurfen."

Verwante presentaties


Ads door Google