De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012."— Transcript van de presentatie:

1 Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012

2 Marsroute Vragen, ervaringen, evaluatie: vorige bijeenkomst + periode tot op heden Productkeuze + Assessmentteams + PPO Modellen en concepten hfst. 7, 10 en 11 Presentaties Afsluiting en evaluatie

3 Vragen, ervaringen, evaluatie: vorige bijeenkomst + periode tot op heden

4 Bron- vermelding Verwijzingen Voetnoten

5 Planning assessment- teams

6 Problemen bij het inleveren van examenwerk? (viral)

7 Concepten en modellen Hoofdstuk 8, 10 en 11 Vraag 16, 17, 18, 19, 20, 26, 27 en 29 Per vraag twee of drie studenten 15 minuten voor een goede voorbereiding Beschrijving + concrete voorbeelden + eventuele wetenswaardigheden Uitleg (presentatie) door één student

8 vraag 16

9 vraag 17

10

11 vraag 18

12 Coca-Cola: light, zero, fruit Yamaha: scooters, keyboards, hifi-sets Seiko: Seiko Lasalle, Pulsar Unilever

13

14 vraag 19

15

16 vraag 20

17 sponsoring beurzen, evenementen, tentoonstellingen vraag 26

18

19

20 Sales Promotion Korte termijn effecten Type – Consumentenpromoties – Trade promotions – Zakelijke promoties

21 Public Relations Goede betrekkingen met doelgroepen Geloofwaardiger Groeiend belang Identiteit vs imago Corporate pr vs marketing pr

22 Persoonlijke verkoop Schakel tussen klant en bedrijf Duur Structuur: - Rayon - Product - Klant Grootte apparaat Intern vs extern Beloning, vast vs variabel

23 Direct Marketing Directe distributie + communicatie instrument Nieuw business model met internet en e-commerce Voordelen – Voor afnemers gemakkelijk in gebruik – Voor aanbieders met databasemarketing Opbouwen relaties Bereiken Individu of kleine groepen, juiste timing en efficient

24 vraag 27

25 vraag 28

26 Shift in marketingdenken

27 Nieuwe Digitale vormen Mobile marketing Online marketing Viral marketing – Het delen van grappige/coole content – Free publicity Experience marketing – Blijvende persoonlijke indruk/belevenis – Eventmarketing – Sportmarketing en sponsoring – Entertainmentmarketing (product placement) Narrow casting – Op juiste moment, juiste boodschap, juiste doelgroep (Point of Sale)

28 Viral

29 Fedex

30 vraag 29

31 presentaties

32


Download ppt "Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012."

Verwante presentaties


Ads door Google