De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo."— Transcript van de presentatie:

1 Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo

2 Introductie

3 Idee omzetten in paper prototypes (1)

4

5 Paper prototypes – think-aloud Iteratie 1Iteratie 2 Eerste menu verwijderd (toekennen standaard gebruikersnaam “Player 1”) “Settings” uitgebreid “Pauzeren” en het zien v.d. huidige score toegevoegd

6 Paper prototypes – think-aloud Iteratie 2Iteratie 3 Andermaal startscherm en menu’s aangepast Weinig aanpassingen aan spelscherm: score op andere plaats en het woord “score” er voor gezet

7 Paper prototyping – minimal viable

8 Idee omzetten in paper prototypes Samengevat: Verscheidene pogingen Onnodige discussies  minimal viable product Maar wel belangrijke dingen geleerd o Snelheid paper prototyping o “Vergeten” features: pauzeren, score tonen

9 Eerste digitaal prototype (minimal viable)

10 Overzicht evaluaties Evaluatie 1Evaluatie 2Evaluatie 3Evaluatie 4Evaluatie 5 DoelSpel duidelijk en leuk CriteriaLearnability en satisfaction MethodeThink-aloud Expert review Vragenlijst BesluitDoel, besturing, gedrag blokken onduidelij k

11 Evaluatie iteratie 1 Doel: is het spelconcept duidelijk en leuk? Besluit: o Doel, besturing, gedrag blokken onduidelijk o Ontbreken van enkele features: pauzeren, highscore

12 Verandering digitaal prototype Iteratie 1Iteratie 2 Lay-out blokken aangepast Pauzeren mogelijk Highscore zichtbaar Tekst toegevoegd die het doel v.h. spel duidelijker moet maken Uitleg besturing weggehaald (irrelevant tablet) Scoreberekening, nieuwe blokvormen, verhoogde snelheid

13 Iteratie 2

14 Evaluatie iteratie 2 Doel: is gedrag blokken duidelijk? hoe kunnen we doel en besturing duidelijk maken? zijn nieuwe features (pauzeren en highscore) OK? Besluit: o Nieuwe lay-out blokken is verbetering, maar animatie afschieten blokken zal gedrag veel meer verduidelijken o Tutorial nodig om doel en besturing te verduidelijken o Highlighting nodig v.d. rij waarop blok afgeschoten wordt o Nieuwe features nuttig

15 Verandering digitaal prototype Iteratie 2Iteratie 3 Animatie bij het afschieten van blokken Een actieve tutorial wanneer men voor het eerste speelt Highlighting van de rij waarop een blok afgeschoten zal worden

16 Iteratie 3

17 Evaluatie iteratie 3 Doel: zijn geïmplementeerde oplossingen duidelijk: o Doel spel? o Besturing? o Gedrag blokken? Besluit: o Tutorial maakt besturing en gedrag blokken duidelijk o Animatie maakt gedrag blokken duidelijk o Tutorial is echter onduidelijk en maakt doel van het spel ook onvoldoende duidelijk

18 Verandering digitaal prototype Iteratie 3Iteratie 4 Uitsluitend aanpassingen aan de tutorial: o Beschrijving doel spel op het begin v.d. tutorial o Vervangen van onduidelijke pijlen in de tutorial door handjes die de actie voordoen

19 Iteratie 4

20 Evaluatie iteratie 4 Doel: o Is de tutorial makkelijk te doorlopen (duidelijk)? o Is het doel van het spel duidelijk na het doorlopen van het spel? o 2 manieren van besturing testen (swipe vs tap-to-shoot) Besluit: o Tutorial duidelijk o Doel van het spel duidelijk o Swipe besturing werd duidelijk verkozen t.o.v. de huidige tap-to-shoot besturing

21 Verandering digitaal prototype Iteratie 4Iteratie 5 Er waren geen aanpassingen die zich opdringden na de laatste evaluatie  uitbreiding ‘minimal viable product’ o Door toevoegen van geluidseffecten

22 Iteratie 5

23 Evaluatie iteratie 5 Doel: o Toegevoegde geluidseffecten beoordelen o Spel evalueren op specifieke “Game Criteria” o Nieuwe inzichten verwerven over goede/zwakke punten en aanpassingen die gebruikers wensen Besluit: o Geluidseffecten OK o Goede aspecten v.h. spel: simplicity en verslavend o Punten van verbetering: ‘juice it up’, wegwerken ‘bug’

24 Release in the Wild Doel: o Statistieken verzamelen o Nieuwe inzichten verwerven over aanpassingen die gebruikers wensen Besluit: o Punten van verbetering: ‘juice it up’, wegwerken ‘bug’ o Zie volgende slides

25 Release in the Wild (Google Analytics) Basisstatistieken SessionsUsersPageviewsAverage Session Time :02:50 Device Catagory DesktopMobileTablet 75.93%14.87%9.20% 55,4% 44,6%

26 Release in the Wild (logs) Aantal Scores930 Minimum Score0 Maximum Score336 Gemiddelde Score33 Aantal Scores549 Minimum Score6 Maximum Score336 Gemiddelde Score57 Met 0-scores: Zonder 0-scores:

27 SUS Questionnaires

28 (Release in the Wild)

29 De ultieme test: the mother test …

30 Conclusie Minimal viable product was goed  Extra features toegevoegd SUS (op tablet) werd steeds beter Release in the Wild kon beter aangepakt worden ‘Juice up’ Release in app stores om bereik op tablet te vergroten

31 Vragen? Opmerkingen?

32

33


Download ppt "Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo."

Verwante presentaties


Ads door Google