De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MARKETINGMIX. - PROMOTIE - PLAATS - PRIJS - PRODUCT.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MARKETINGMIX. - PROMOTIE - PLAATS - PRIJS - PRODUCT."— Transcript van de presentatie:

1 MARKETINGMIX

2 - PROMOTIE - PLAATS - PRIJS - PRODUCT

3 - verkoopprijs - kortingen PRIJS - betalingstermijn - kredietvoorwaarden - kostprijs - vergelijkbaar met concurrentie - doelgroep

4 - de prijs die de klant wil betalen (de vraag) - vraaggeoriënteerde prijsvorming PRIJSVORMING - de kosten om het product te produceren en te leveren - kostengeoriënteerde prijsvorming - de prijzen die door de concurrenten worden gehanteerd - concurrentiegoriënteerde prijsvorming

5 - reclame - direct marketing - persoonlijke verkoop - acties - public relations PROMOTIE

6 - WAAROM -wat is het doel van mijn promotie PROMOTIEMIX - WIE - voor wie is de boodschap bedoeld - WAT - wat is de inhoud van de boodschap - WAARMEE - WAARVAN - WANNEER - met welk budget - in welke periode - welk middel is het meest geschikt

7 - distributiekanalen - dekking - assortiment - locatie - transport PLAATS

8 - variatie - kwaliteit - ontwerp - functies - merknaam PRODUCT (het fysieke product) - verpakking - garantie - diensten

9 - BREEDTE -het totale aanbod van productgroepen PRODUCTASSORTIMENT -DIEPTE - hoeveel variëteiten per productgroep - LENGTE - hoeveel van een product is in voorraad - HOOGTE - CONSISTENTIE - de onderlinge samenhang van breedte, diepte, lengte en hoogte van een product - de kwaliteitsklasse waarin de producten vallen


Download ppt "MARKETINGMIX. - PROMOTIE - PLAATS - PRIJS - PRODUCT."

Verwante presentaties


Ads door Google