De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DMK – lesweek 1. Minor Digital Marketing Het programma Tio Leren, ervaren en beleven wat digitale technologie is en hoe dat kan bijdragen aan een succesvolle.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DMK – lesweek 1. Minor Digital Marketing Het programma Tio Leren, ervaren en beleven wat digitale technologie is en hoe dat kan bijdragen aan een succesvolle."— Transcript van de presentatie:

1 DMK – lesweek 1

2 Minor Digital Marketing Het programma Tio Leren, ervaren en beleven wat digitale technologie is en hoe dat kan bijdragen aan een succesvolle (digitale) bedrijfsvoering. Wat betekent DMK en PDM:  Minor Digital Marketing = DMK en PDM staat voor Project Digital Marketing:  Theoretische basis = DMK  Praktische toepassing in de vorm van een digital project = PDM

3 Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Tio  Per week worden onderwerpen uit de digitale marketing behandeld;  De onderwerpen die behandeld worden, geven algemene kennis en  waar mogelijk pas je die in het project toe;

4 Minor Digital Marketing Wat doen in de praktijk? Project Digital Marketing (PDM) Tio In groepen van maximaal 2 personen werken aan een online project  Online onderneming  Ontwikkelen van een eigen idee naar een digital concept;  Van dat concept een online succes maken;  Vrij in keuze van het onderwerp (wel levensvatbaar!)  In principe geen verkoop, maar informatie aanbieden en “verkopen”  Werkblog: opdrachten project bijhouden op een WordPress weblog

5 Minor Digital Marketing Wat doen in de praktijk? Tio  Weblog voor project bij Wordpress.com;  Op weblog komen alle opdrachten zoals beschreven in het stappenplan;  Content van de weblog: denk er aan dat schrijven voor het web is iets anders dan een werkstuk maken; Noem nog eens een aantal criteria voor een goede webtekst en content. Werkblog voor DMK/PDM

6 Minor Digital Marketing Wat doen in de praktijk? Leren is ook ervaren en daarom is het doel van DMK/PDM digitaal ondernemen beter begrijpen en ervaren door het te doen! Tio We leren over en werken met: Ontwikkelen digitale strategie onder andere met een internet scorecard; Business- en revenue modellen bepalen; Opbouwen van bereik in de digitale omgeving, bezoekers werven, ontvangen en bedienen van bezoekers op een website en social media.

7 Minor Digital Marketing Wat doen in de praktijk? Tio Interactief zijn met bezoekers, conversatie aangaan en managen; Van bezoekers fans/ambassadeurs maken, zodat zij je kunnen helpen de digitale onderneming tot een succes te maken; Website (.nl domein) hosten; Website ontwikkelen en onderhouden met met content managementsysteem WordPress;

8 Minor Digital Marketing Wat doen in de praktijk? Tio Selecteren en toepassen van sociale of andere digitale media die passen bij het project; Digitale marketingacties Meten, analyseren, evalueren, terugkoppelen naar strategie, acties benoemen, herzien en/of aanpassen en mogelijk onderzoek met bij voorbeeld a/b testing; Toepassen van diverse hulpmiddelen om de digitale business en de activiteiten en aanwezigheid in het sociale web te monitoren.

9 Minor Digital Marketing Boekbespreking & toepassing Tio  In week 8 verzorg je een boekpresentatie  (individueel of met de groep);  Boek met digitaal (actueel) onderwerp  Docent geeft titel op of  een eigen suggestie in week 2;  Boekverslag/review met eigen opinie;  Zoeken en verwerken van reviews;  Toepassing op eigen project en dat van de anderen uit de groep;  Presentatie en Q&A voor de groep;  Verslag en presentatie publiceren op blog.

10 Minor Digital Marketing Individueel Essay Tio  In week 8 lever je een individueel essay met als onderwerp verdienmodellen: wat is het, doelstellingen, en toepassing op je project;  Gebaseerd op actuele en diverse digitale bronnen (EBSCO is uitgebreid!;  Compact 2-4 pagina’s met hoge informatiedichtheid en volgens de regels van een geode webtekst;  Correct Nederlands en juiste APAverwijzing niet vergeten!

11 Minor Digital Marketing Eerst een concept! Tio Allereerst moet er een idee komen en dat moet dan tot een concept verwerkt worden: Stel de groepen samen; Maak werkblog aan op WordPress.com Ga samen brainstormen over een mooi concept voor je project:  Denk er aan dat het een levensvatbaar project moet zijn dat in korte tijd te realiseren is, dus kies een onderwerp/informatieproduct waar makkelijk content voor te maken is en je mensen mee kan bereiken. Overleg met de docent;

12 Minor Digital Marketing Brainstormen Tio  Brainstormen en je eerste verslag op het werkblog plaatsen;  Einde van het eerste deel van week 1.  Volgende deel is:  de korte presentatie en vaststellen van de projecten;  Domeinnaam  Hosten, CMS WordPress.

13 Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Tio Belang van domeinnaam Usability Findability Front of mind Keyword related Zorg dat je de domeinnaam zo goed mogelijk kiest; Houd het simpel Keywords kunnen helpen: keywordplanner

14 Minor Digital Marketing Budget en Hosten Tio  Budget per groep is € 60,00 inclusief BTW voor zowel hosting als bijvoorbeeld advertising;  Belang van domeinnaam en kiezen domeinnaam;  Afnemen basispakket bij provider(volg aanwijzingen docent);  Hosten website (instructie docent);  Installeren, orientate CMS WordPress (instructie docent);

15 Minor Digital Marketing Van web 2.0 naar 4.0 Tio © 2015 Patrick Petersen. Alle rechten voorbehouden, materiaal niet verspreiden.

16 Minor Digital Marketing Digitale Strategie Deel 1 Tio Doelstellingen/Objectives:  Maken duidelijk waar je voor staat (visie, missie);  Maken duidelijk wat het bedrijf algemeen wil bereiken;  Maken duidelijk wat ons te doen staat om in de digitale omgeving succes te bereiken door:  bij voorbeeld doelen en targets voor bereik met digitale marketingmiddelen te benoemen,  of conversatie aan te gaan en interactiviteit te verkrijgen;  hoeveel bezoekers de site moeten vinden;  Zie volgende dia.

17 Minor Digital Marketing Digitale Strategie Deel 1 Tio  De content op een site;  gewenst bezoekersgedrag op de site;  de conversie, de terugkerende klant;  Inzet van social media;  De optimalisatie van de klantfasen.  Doelstellingen zijn SMART

18 Minor Digital Marketing Digitale Strategie Deel 1 Tio  Voor volgende keer: formuleer een aantal relevante online (hoofd)doelstellingen bij je project. Publiceer op blog;  Een paar Voorbeelden voor de digitale doelstellingen: 200 bezoekers op de website gedurende de hele projectperiode; 5% groei ten opzichte van het boekjaar 2014 van de totale omzet in 2015; Webcare in Q1 implementeren en minimaal 1000 contactmomenten naar tevredenheid van de klant afgehandeld; 1000 fans op Facebook in Q2 van 2015; 100 unieke dialogen/conversaties met fans in Q1 van 2015; 30% meer unieke bezoekers op de website in 2015; Conversieratio groeit in februari 2015 met 0.1 % ten opzichte van januari 2015.

19 Minor Digital Marketing Digitale Strategie Deel 1 Tio Digitale gebruiker: Ontstijgt traditionele segmentatiekenmerken; Richt zich meer op individuele criteria/personalisatie; Digital doelgroepbepaling richt zich meer op: Generatie (digitale vaardigheid); Interactief; Prosumer Participatie in social web; Autoriteitstatus in netwerken;  Zie volgende dia

20 Minor Digital Marketing Digitale Strategie Deel 1 Tio Klantgedrag onder andere (komt later uitgebreider aan de orde) Zoek/orientatiegedrag; Clickgedrag; Koopgedrag; Participatiegedrag; Multi (omni) channel; Mobiel gedrag; Beleving/Engagement. Voor de volgende keer: denk na over wie je wil bereiken en hoe die zich online zullen gedragen; wat zijn kenmerken van je digitale bezoeker en klant? Publiceer op blog.

21 Rezi.com  Groepen vormen en vastleggen;  Brainstormen en uitwerken concept;  Opzetten werkblog in WordPress;  Verslag concept van project op blog;  Eerste opzet digitale strategie voor project;  formuleren van online doelstellingen;  beoogde doelgroep;  Domeinnaam, registreren en hosten domein  Lezen aangegeven hoofdstukken. Eindopdrachten week 1 Minor Digital Marketing Tio

22 Minor Digital Marketing Referentie en studie Tio  Hoofdstuk 1 Introductie, ontwikkelingen en toekomstvisie in Handboek online marketing;  Lezen ter voorbereiding volgende week: Hoofdstuk 3 De online marketing strategie in Handboek online marketing 4;  Hoofdstuk 4 Invloed van Web 3.0 en toekomst van Web 4.0 in Handboek online marketing 4;  Paragraaf 5.2 uit Hoofdstuk 5 de mix van middelen in Handboek online marketing 4;  PowerPoint lesweek 1


Download ppt "DMK – lesweek 1. Minor Digital Marketing Het programma Tio Leren, ervaren en beleven wat digitale technologie is en hoe dat kan bijdragen aan een succesvolle."

Verwante presentaties


Ads door Google