De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

E E LD B. 1 ste stap: lijnstructuren onderscheiden door te kijken, voelen, … Kinderen voelen aan de deur, zien een trottoir, gebruiken hun zintuigen 2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "E E LD B. 1 ste stap: lijnstructuren onderscheiden door te kijken, voelen, … Kinderen voelen aan de deur, zien een trottoir, gebruiken hun zintuigen 2."— Transcript van de presentatie:

1 E E LD B

2 1 ste stap: lijnstructuren onderscheiden door te kijken, voelen, … Kinderen voelen aan de deur, zien een trottoir, gebruiken hun zintuigen 2 de stap: kinderen lijnen laten tekenen zoals ze het zelf zien en aanvoelen

3 Stap 1: de kinderen laten kennismaken met de kunstenaar René Magritte: zijn leven en invloeden kort toelichten en kunstwerken tonen (internet, boeken) = BESCHOUWEN Stap 2: de kinderen laten brainstormen over de kunstenaar en wat de typische kenmerken zijn = BESCHOUWEN EN VORMGEVEN Stap 3: aan de slag = CREËREN

4

5 1 ste stap: welke lijnstructuur zien we, welke perspectieven zijn van toepassing = BESCHOUWEN 2 de stap: kinderen laten onderzoeken en experimenteren met verschillende hulpmiddelen (verrekijker, kodak) bvb. Kikvorsperspectief (klein onderaan, groot bovenaan) 3 de stap: kinderen laten proberen en CREËREN

6 De kinderen experimenteerden met kapla-blokken en maakten zo een 3D- figuur van de eiffeltoren te Parijs. Het kikvors- perspectief ging meer tot uiting komen door een foto al zittend te nemen.

7 D A N S

8 https://www.youtube.com/watch?v=BR-1LRe9JWQ 1 ste stap: De kinderen leren enkele basispassen aan: huppelen, side step, ter plaatse stappen, … 2 de stap: De kinderen leren door inoefening de stappen meer en meer beheersen en voeren die dan uit op de muziek. 3 de stap: De muziek speelt en de kinderen voeren de aangeleerde stappen uit. Dit resulteert in onderstaand filmpje op Youtube.

9 https://www.youtube.com/watch?v=CJySvjz8Pr8 1 ste stap: De kinderen leerden de basisstappen van linedance aan. 2 de stap: Nadat de basisstappen gekend waren, werd een choreografie aangeleerd waarbij het erg van belang was om synchroon te kunnen bewegen. Dit resulteerde in onderstaand filmpje!

10 https://www.youtube.com/watch?v=Sd-whgT22WM 1 ste stap: Het betreft een kinderliedje waarbij de lln. van het 6 de leerjaar moeten nadenken hoe ze dit op een creatieve manier naar voor kunnen brengen 2 de stap: Na het individueel denken, brainstormen in groepjes om te komen tot de onderstaand creatieve uitvoering.

11 D A M A R

12 Stap 1: De kinderen denken na over hoe een prins of prinses te zijn en benoemen aan wat ze denken: hoe zit een prins of prinses er uit, welke kledij dragen ze, zijn ze blij?, … Stap 2: Hoe dit allemaal regelen? Kledij, schilderen, knippen, plakken, … Stap 3: Alles maken tot het onderstaande resultaat.

13 https:// In het 3 de leerjaar brachten de kinderen een toneeluitvoering met als titel ‘Houd de dief’. Nadat de kinderen de rollen toebedeeld kregen, dachten ze na over de costumering, de mimiek, het samenspelen, … Ruimte, rolinleving, relaties,… er moest met veel rekening gehouden worden!

14 1 ste stap: Enkele dieren worden onder de vorm van hand- schaduwenspel aangeleerd aan de leerlingen. 2 de stap: Na het aanleren van het handschaduwenspel wordt er een verhaal aan vastgemaakt en komt een schouwspel tot stand.


Download ppt "E E LD B. 1 ste stap: lijnstructuren onderscheiden door te kijken, voelen, … Kinderen voelen aan de deur, zien een trottoir, gebruiken hun zintuigen 2."

Verwante presentaties


Ads door Google