De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ARBEIDSOMSTANDIGHEDEN IN CALLCENTERS De risico’s, de verbeteringen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "ARBEIDSOMSTANDIGHEDEN IN CALLCENTERS De risico’s, de verbeteringen."— Transcript van de presentatie:

1 ARBEIDSOMSTANDIGHEDEN IN CALLCENTERS De risico’s, de verbeteringen

2 Arbeidsomstandigheden in callcenters Inhoud 1.Werken in een callcenter 2.Risico’s 3.Verbeteringen 4.Checklist 5.Het ergonomisch profiel

3 Werken in een callcenter Functie-inhoud ICT-gebruik Werkplekinrichting Omgeving

4 Risico’s (1) Functie-inhoud: functioneel contact monitoring en targets regelmogelijkheden

5 Risico’s (2) ICT-gebruik: gebondenheid aan telefoon fixatie op het beeldscherm computerinteractie

6 Risico’s (3) Werkplek: verandering van werkplek zittend werk inrichting werkplek

7 Risico’s (4) Omgeving: ruimtegebruik indeling werkruimte aanwezigheid apparatuur

8 Verbeteringen (1) Functie-inhoud: halfhoge schotten ontspanningsruimte in beginperiode: meer tijd per gesprek uitvoerige informatievoorziening draaiboeken én uitgeschreven scripts

9 Verbeteringen (2) ICT-gebruik: drinkwatervoorziening meer pauzes water naast koffie en thee test aan ogen en gezichtsvermogen instellingen van contrast en helderheid gebruikerstesten met nieuwe software

10 Verbeteringen (3) Werkplek: zitinstructie gecombineerde zit/sta-werkplek ruimte voor links- en rechtshandigen individuele instelbaarheid optimaliseren documentatie binnen handbereik voorziening i.v.m. hygiëne

11 Verbeteringen (4) Omgeving: aangepaste klimaatinstallatie geluidsabsorberende scheidingswanden


Download ppt "ARBEIDSOMSTANDIGHEDEN IN CALLCENTERS De risico’s, de verbeteringen."

Verwante presentaties


Ads door Google