De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.

Verwante presentaties


Presentatie over: "§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff."— Transcript van de presentatie:

1 § 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff Uitgevers 2012

2 Alles wat een bedrijf doet om producten en diensten zo goed mogelijk te verkopen noem je marketing. De vier belangrijkste marketinginstrumenten (de vier P's): - Productbeleid - Prijsbeleid - Plaatsbeleid - Promotiebeleid © Noordhoff Uitgevers 2012 § 1.1 Waar kies je voor? Marketinginstrumenten

3 Verschillende soorten of smaken van een product, maar ook bijvoorbeeld de verpakking en presentatie van een product, horen bij het productbeleid. © Noordhoff Uitgevers 2012 § 1.1 Waar kies je voor? Marketinginstrumenten

4 Het prijsbeleid zorgt ook voor de uitstraling van een product. Bij een hoge prijs is de uitstraling luxe, bij een lage prijs meestal niet. © Noordhoff Uitgevers 2012 § 1.1 Waar kies je voor? Marketinginstrumenten

5 Het plaatsbeleid bepaalt waar het product te koop is. In het centrum van een stad, op een industrieterrein of alleen op internet? © Noordhoff Uitgevers 2012 § 1.1 Waar kies je voor? Marketinginstrumenten

6 Het promotiebeleid bepaalt langs welke weg het product onder de aandacht wordt gebracht. Dat kan onder andere gebeuren door: Imago (uitstraling): bijvoorbeeld de productnaam, de vormgeving en het logo. Reclame: bijvoorbeeld advertenties in de krant, tv- commercials, folders en vermelding door zoekmachines op internet. Publiciteit: bijvoorbeeld zorgen dat het product in het nieuws komt, beoordelingen in tijdschriften en sociale media. © Noordhoff Uitgevers 2012 § 1.1 Waar kies je voor? Marketinginstrumenten


Download ppt "§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff."

Verwante presentaties


Ads door Google