De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 4 Promotie- en doelgroepanalyse. Leerdoelen Voorbereiden van een complete promotiekansenanalyse. Bestuderen van de relatie tussen de communicatie-activiteiten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 4 Promotie- en doelgroepanalyse. Leerdoelen Voorbereiden van een complete promotiekansenanalyse. Bestuderen van de relatie tussen de communicatie-activiteiten."— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 4 Promotie- en doelgroepanalyse

2 Leerdoelen Voorbereiden van een complete promotiekansenanalyse. Bestuderen van de relatie tussen de communicatie-activiteiten van een onderneming en die van de concurrentie. Bepalen van de kenmerken van verschillende marktsegmenten. Bereiken van business-to- businessmarktsegmenten. Uitbreiden van GMC naar het wereldniveau.

3 Figuur 4.1 Stappen in de promotie- en doelgroepanalyse

4 Figuur 4.2 Productpositioneringsstrategieën

5 Figuur 4.3 Communicatiedoelen

6 Figuur 4.4 Communicatie-uitgaven voor consumenten en business-to- business in de Verenigde Staten

7 Figuur 4.5 Een verkoop-responsfunctie gecombineerd met de neerwaartse responscurve en marginale analyse

8 Figuur 4.6 Een decay- effectenmodel

9 Figuur 4.7 Methoden om een communicatiebudget vast te stellen

10 Figuur 4.8 Wereldwijde reclame- uitgaven

11 Figuur 4.9 Methoden voor segmentering van consumentenmarkten

12 Figuur 4.10 Koopkracht van de Nederlandse generatiesegmenten

13 Figuur 4.11 Methoden van segmentering van business-to- business markten

14 Figuur 4.12 Succesvolle wereldwijd geïntegreerde marketingcommunicatietactieken


Download ppt "Hoofdstuk 4 Promotie- en doelgroepanalyse. Leerdoelen Voorbereiden van een complete promotiekansenanalyse. Bestuderen van de relatie tussen de communicatie-activiteiten."

Verwante presentaties


Ads door Google