De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’

Verwante presentaties


Presentatie over: "Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’"— Transcript van de presentatie:

1

2 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
© Alle inhoud L’Amp bv

3 GEEN TIJD MEER VOOR ‘JA MAAR ….’. MAAK UW ORGANISATIE FUTURE PROOF!

4 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Mee-twitteren? Gebruik #MeetLamp © Alle inhoud L’Amp bv

5 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Christian Fictoor – (social media) marketing / innovatie trendwatcher

6 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Christian Fictoor – (social media) marketing / innovatie trendwatcher

7 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Mijn achtergrond - Sinds 1993 actief in online communicatie, in 1996 gestart als ondernemer. - Altijd op zoek naar concrete inzet innovatie. - Eén van de ‘amplifiers’ L’Amp bv. - Learning by doing | open, creatief, energiek | innovator, trends signaleren

8 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
L’Amp in 30 seconds

9 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
De wereld is veranderd …

10 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
“Een man in de ruimte?! dat is onmogelijk!”

11 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
“Een man in de ruimte?! dat is onmogelijk!” YURI GAGARIN

12 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
“Ik ga echt nooit geld ‘uit de muur’ halen!”

13 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
“Ik ga echt nooit geld ‘uit de muur’ halen!”

14 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
“Ik hoef me niet te verdiepen in computers, in mijn organisatie gebruiken ze die niet ...”

15 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
“Ik hoef me niet te verdiepen in computers, in mijn organisatie gebruiken ze die niet ...”

16 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
“Ach, maak je niet zo druk … dat internet waait wel over”

17 z

18 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
“Social Media?! Da's maar een hype!”

19 z

20 En de wereld zal blijven veranderen ….
Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’ En de wereld zal blijven veranderen ….

21 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
City of the future - Masdar city, Abu Dhabi

22 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
City of the future - Masdar city, Abu Dhabi

23 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
City of the future - Masdar city, Abu Dhabi

24 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
City of the future - Masdar city, Abu Dhabi

25 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
City of the future - Masdar city, Abu Dhabi

26 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
City of the future - Masdar city, Abu Dhabi

27 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
City of the future - Masdar city, Abu Dhabi

28 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
City of the future - Masdar city, Abu Dhabi

29 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
City of the future - Masdar city, Abu Dhabi

30 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
City of the future - Masdar city, Abu Dhabi

31 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
City of the future - Masdar city, Abu Dhabi

32 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Terug naar vandaag …

33 Hoe wordt uw organisatie ‘future proof’?
Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’ Hoe wordt uw organisatie ‘future proof’?

34 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Wat ons opviel bij uw concurrenten

35 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Wat ons opviel bij uw concurrenten

36 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’

37 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Mobile, MOBILE, MOBILE !!

38 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Uit onderzoek blijkt: 81% van B2B ondernemingen heeft social media account(s) (67% in B2C) 93% van zakelijke inkopers verwachten van bedrijf actief te zijn in social media 85% van inkopers zou via Social Media met bedrijven willen communiceren 93% van de inkopers gebruikt in het begin van het aankoopproces (social)search 74% van de CEO’s zegt dat het internet een belangrijke informatiebron is 60% van de CEO’s voert dagelijks meer dan 6 online zoekopdrachten uit

39 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’

40 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’

41 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’

42 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
En, of u nu wilt of niet, de wereld verandert steeds sneller … - Smartphones zijn veel sneller commodity geworden dan eerdere technologische communicatie innovaties. - Van generatie Y (dertigers) bezig inmiddels vrijwel iedereen één of meerdere social media accounts en de generatie daarboven groeit snelst. - Alles is / wordt verbonden. Los van tijd, taal, locatie, device. - Technologie is commodity  D.I.Y. / Experience

43 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
THIS IS THE REALITY DEAL WITH IT!

44 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
WAT BETEKENT DIT VOOR MIJN ORGANISATIE?!

45 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
1) ‘OLD WAYS OF DOING BUSINESS WILL DIE Zorg dat u dáár bent waar uw klanten (allang) zijn EN via de platformen die uw klant graag gebruikt Geen tijd meer voor 'ge-maar' Pas u aan, innoveer!

46 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
2) LUISTEREN … NEE ECHT LUISTEREN! Uw klanten vertellen u veel meer dan u denkt. Denk klantgericht, bestudeer uw klant, gebruik monitoring tools Uw klanten verwachten dat u ook wat doet met wat zij u zeggen (24/7 & via diverse kanalen)!

47 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
3) ZOEK DE DIALOOG MET UW KLANT Via alle kanalen en waar en wanneer de klant dit wil! Gebruik slimme tools Blijft authentiek(!) Luisteren / meten → handelen Bouw aan relatie met uw klant (IRL + online) Ga in discussie met hen op relevante thema’s ‘Humanize your brand’

48 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
4) NEEM UW KLANT ECHT SERIEUS De klant wil met u in dialoog vóórdat ze wat bij u kopen. Neem de klant serieus; op alle vlakken! Door open dialoog creëert u ambassadeurs en werkt u aan meer loyaliteit Gebruik voor dialoog ook social media → het sterkst groeiende communicatie-medium en … uw klant is daar (allang).

49 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
U neemt uw klant serieus dus u integreert social media in uw marketingmix, webcare en dialoog met uw klanten. Daarvoor zet u dus geen stagiaire in ...

50 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
U neemt uw klant serieus dus u integreert social media in uw marketingmix, webcare en dialoog met uw klanten. Daarvoor zet u dus geen stagiaire in .. TOCH?!

51 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
5) INVESTEERT U NOG WEL (IN DE JUISTE DINGEN)? Evalueer of investeren in de traditionele marketing (goed meetbare) ROI oplevert … Verschuiving van deel budget van offline naar online & innovatie kan meer opleveren 'Ranking economy' → investeer in kwaliteit van producten en service en relatie met uw klant.

52 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
5) INVESTEERT U NOG WEL (IN DE JUISTE DINGEN)? Zi Zijn er in uw branche wellicht interessante o ontwikkelingen waar u bij kan aanhaken? Kunt u door co-creatie / crowdsourcing komen met dé innovatie binnen uw branche? Tijd om eens écht serieus te kijken naar e-commerce / m-commerce / marketing automation?

53 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
6) REPUTATIE MANAGEMENT Uw klanten zijn mondiger dan ooit. 'They make and brake brands' Hard roepen 'wij zijn de beste' werkt niet meer TENZIJ u het kunt bewijzen en vrienden van uw toekomstige klanten uw claim bevestigen! Zorg dat u uw reputatie actief (laat) meten Hoe wordt er over uw merk / product gesproken?

54 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
7) Integrate, INTEGRATE, INTEGRATE! Vanuit bewustzijn dat de wereld écht is veranderd kunt u met een andere blik kijken naar uw organisatie Laat uw structuur voldoende ruimte voor innovatie en innovators binnen uw organisatie? In hoeverre zijn uw medewerkers ook uw ambassadeurs en hebben zij de juiste tools?

55 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
7) Integrate, INTEGRATE, INTEGRATE! Integreer nieuwe media in uw 'klantreis' en zorg voor webcare(!) Integreer innovatie in uw DNA Stilstand is geen achteruitgang … maar uiteindelijk de doodsteek Zorg voor complete integratie van online en offline marketing / communicatie.

56 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’

57 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
8) CONCURRENTIE? NEE, CO-CREATIE! Samen met uw co(ncu)llega's staat u veel sterker. Zeker als kleiner bedrijf maakt u – samen met uw partners – een sterke vuist en bereikt u samen (veel) meer Vele samenwerkingsconcepten bestaan al: HUB, S2M etc.

58 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
9) GEBRUIK ‘THE CROWD” Uw klanten zijn niet alleen waardevolle gesprekspartners, ze zijn ontwerper, tekst-schrijver, salesman/vrouw, uitvinder, vriend van een potentiële klant Gebruik 'the power of the crowd‘! Durf kennis te delen Durf out-of-the-box te denken Denk in mogelijkheden, niet in bedreigingen.

59 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
10) INNOVEER PRO-ACTIEF  duurzaam business model

60 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’

61 VRAGEN / OPMERKINGEN ?VRAGEN / OPMERKINGEN ?

62 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
BEHOEFTE AAN EEN ‘REALITY CHECK’? L’Amp versterkt u door middel van: - brainstorm sessies o.b.v. beproefde methodieken - het vinden van- en ondersteunen bij ontwikkelen van new business models - ondersteuning op gebied van crossmediale marketingcommunicatie - social media marketing - door luisteren uw behoefte koppelen aan de juiste expertise en aanpak

63 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’

64 TIJD VOOR EEN GOED GESPREK?
Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’ TIJD VOOR EEN GOED GESPREK? SPREEK EEN VAN ONZE AANWEZIGE COLLEGA’S AAN!

65

66

67 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Uit onderzoek blijkt: Omzet loopt al jaren terug in de meubelbranche.

68 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Uit onderzoek blijkt: 33% van de consumenten zeggen: “Ik verwacht niet dat ik na de economische crisis terug ga naar mijn oude bestedingspatroon bij het kopen van producten” Bron: (Retail 2020, 2010) (Rapport ‘Het Nieuwe Winkelen’)

69 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Uit onderzoek blijkt: De winkel wordt steeds meer een podium dan een plaats voor het vasthouden van voorraad. Het is de plek waar consumenten informatie kunnen krijgen, geïnspireerd raken … Bron: (Rapport ‘Het Nieuwe Winkelen’)

70 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Uit onderzoek blijkt: 57% van de consumenten ziet sfeer en beleving in de winkel als toegevoegde waarde. Bron: (Retail 2020, 2010) (Rapport ‘Het Nieuwe Winkelen’ )

71 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Uit onderzoek blijkt: 73% van de consumenten vindt: aankopen na het (online) winkelen ophalen in de winkel prettiger dan thuis laten bezorgen. Bron: (Rapport ‘Het Nieuwe Winkelen’ )

72 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Uit onderzoek blijkt: In 2020 zal 40% van alle gezinnen uit slechts één persoon bestaan. Het aankooppatroon van deze ‘nieuwe groep’ zal zich vooral kenmerken door een hoger percentage online aankopen. Bron: (CBS) (SCP, 2011)

73 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Uit onderzoek blijkt: Ruim een kwart van de consumenten oriënteert zich uitsluitend online. Meer dan 50% oriënteert zich cross-channel. Het online oriënteren zal verder toenemen. Bron: (Rapport ‘Het Nieuwe Winkelen’)

74 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’

75 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
De wereld is veranderd - Klanten zijn minder loyaal, zijn beter geïnformeerd. Klanten zijn mondiger; klantgerichte service en goede prijs /kwaliteitverhouding zijn essentieel. Klanten zijn gevoelig voor mening van andere consumenten. Klanten willen geholpen worden ‘when, where and how they want it’.

76 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
De wereld is veranderd - Klanten willen worden geïnspireerd en verrast. Klanten verwachten ‘hun merk’ daar waar zij ook al zijn (bv. social media). Klant verwacht uniformiteit en herkenbaarheid cross-channel. Klanten kopen steeds meer online (ook mobiel) en besteden gemiddeld steeds meer geld per aankoop.

77 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
De wereld is veranderd

78 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’

79 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Ook marketing is veranderd! - Minder effect print-advertising. Een ‘advertentie in een krant’ is echt niet meer genoeg. - Consument 2.0 eist cross channel benadering (en bepaalt zelf voorkeur). Het ‘verhaal’ is steeds belangrijker (bijvoorbeeld in content marketing). Nadenken over klantreis is belangrijker dan ooit.

80 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Ook marketing is veranderd! - De consument wil in dialoog met een merk (o.a. webcare & social media). - Transparantie, social entrepeneurship meerwaarde voor consument. Consumenten minder merk-loyaal. Gaan niet meer naar een winkel ‘omdat ze daar vroeger ook altijd al heen gingen’. Merken moeten ambassadeurs winnen en faciliteren.

81 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Ook marketing is veranderd! - METEN = WETEN. Real-time meten en bijsturen is mogelijk. - Door snelle veranderingen is een solide strategisch fundament noodzaak. Verbeter de marketing begin bij jezelf (klantomgang, service, snelheid besluitvorming, ruimte voor innovatie – binnen strategisch kader) Belang & kracht van online wordt nog teveel onderschat door bedrijven….

82 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
Onderdeel van team L’Amp BV - 12 collega’s - Alle strategen >10 jaar ervaring - Mix van denkers, doeners, creatieven en specialisten

83 Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’
L’Amp in 30 seconds


Download ppt "Geen tijd meer voor ‘Ja maar …’"

Verwante presentaties


Ads door Google