De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde."— Transcript van de presentatie:

1 Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde

2 Dit verhaal gaat NIET over:

3 Doel van trendonderzoek Analyseren van de omgeving van je bedrijf Inzicht in het gedrag van je klant (consumer insight) Nieuwe producten/diensten Nieuwe manieren voor marketingstrategie Andere bedrijfsvoering

4 Trend= een beweging, een ontwikkeling binnen een klein of groot tijdsgewricht in mentaliteit, gedrag, product

5 Tijd Impact in de samenleving TRENDSPOTTERS (COOLHUNTERS) €

6 Gartner hypecycle

7 Kennis van de markt Hoe ontwikkelt zich de maatschappij op Demografisch gebied Economisch gebied Sociaal cultureel gebied Technologisch gebied Ecologisch gebied Politiek gebied

8 trendniveaus Maatschappelijk niveau consumententrends markttrends consumententrends markttrends product markttrends product

9 trendniveaus globalisering De global village food Hang naar lokale, geborgenheid food product entertainmentwellness product huisinrichting entertainment

10 Relevante trends voor ondernemers 1.De veranderende consument: consumer wordt prosumer/cosumer. 2. De beleveniseconomie gaat door, de vraag naar authenticiteit en transparantie. 3.Generation G: giving is the new taking, sharing is the new giving 4. technologie: Augmented Reality en Location Based Services

11 1. DE PROSUMER

12 PRO ACTIEVE CONSUMENT

13 Voorkeuren aziaten voor recensies, 2009

14 Power of social media, dialoog!!

15 24/7/365 Instant gratification

16 CUSTOMIZING

17 PRODUCENT EN CONSUMENT

18 CO CREATION

19 Vraag naar authenticiteit “tell it like it is”

20 2. Experience economy Pine en Gilmore: voeg belevenis toe aan je product/dienst

21

22

23 Limited editions Pop up stores

24 3. THE BETTER WORLD

25

26

27

28 Random Acts of Kindness

29 4. Blended reality

30 Augmented reality

31

32 Location based services

33

34 Blended:

35

36

37

38

39

40

41

42 Trends vertalen De trend toepassen op jouw branche: Wat zou deze trend voor mijn bedrijf kunnen betekenen? Wat voor product zou ik daaruit kunnen halen? Hoe zou ik mijn marketingstrategie daarop aanpassen?

43 Een heleboel sites

44 Gewoon cool om te zien (inspire me now)http://inspire.2ia.pl/


Download ppt "Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde."

Verwante presentaties


Ads door Google