De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Feedback Wat Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Feedback Wat Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces."— Transcript van de presentatie:

1 Feedback Wat Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces of functioneren te geven. Dit laatste maakt het leren effectiever. Soorten Sturend Stimulerend Door wie Docenten Medestudenten

2 Feedback E-learning F2F Door de docent FAQ vangt veel voorkomend vragen op Klik hier voor een voorbeeld Automatisch verbeterde toetsen In het begin veel werk, tijd en inspiratie nodig Zowel toetsen van kennis als remediëring Kunnen meermaals gemaakt worden Klik hier voor een voorbeeld Door de docent Geeft uitleg tijdens de les

3 Feedback E-learning Door de docent Verbetering van opdrachten Kan individueel of per groep Tijdsbesteding afhankelijk van de grootte van de groep studenten Klik hier voor een voorbeeld Discussieforum Asynchroon Zowel sturend als stimulerend Klik hier voor een voorbeeld Door de docent Opdrachten op papier en zo verbeterd. Discussie Synchrone gesprekken

4 Feedback E-learning F2F Door de docent Chat Best georganiseerd en op afgesproken momenten Asynchroon Maar sneller respons dan bij discussieforum Zowel stimulerend als sturend asynchroon Door de docent Gesprek tijdens of na de les op school

5 Feedback E-learning F2F Door de student Discussieforum De studenten kunnen commentaar geven op elkaar standpunten en eigen ideeën eraan toevoegen Klik hier voor een voorbeeld Peer assessment Studenten beoordelen mekaar aan de hand van opgegeven criteria Klik hier naar een site met voorbeelden Door de student Zo goed als onbestaande

6 Differentiatie De leerstof kan aangepast worden aan de noden van de studenten. Studenten met moeilijkheden kunnen op die manier beter geholpen worden Extra tussenstappen Extra oefeningen Extra informatie Studenten met voorkennis of slimmere studenten kunnen uitgedaagd worden met Moeilijkere oefeningen Meer info

7 Differentiatie E-learning F2F Leerpaden Mogelijkheid om te werken met verschillende snelheden Tussentijdse testjes kunnen bepalen of de student een volgend gedeelte kan/mag starten of best nog extra oefeningen of terug de behandelde leerstof bekijkt De leerstof hoeft niet noodzakelijk chronologisch gevolgd worden Klik hier om een mogelijke leerpad te bekijken Klik hier om een mogelijke leerpad te bekijken Hoekenwerk

8 Differentiatie E-learning F2F Hyperlinks naar extra informatie Naar teksten of voorbeelden Door de link te openen vindt de student bijkomende info Zie deze slideshow Websites De student kan zelf op zoek gaan naar extra info. De docent kan een lijst opmaken met relevante websites Voorbeeld website

9 Differentiatie E-learning F2F Tools Kunnen bijkomende informatie bevatten De student kan die informatie desgewenst terug bekijken Instructiefilmpje Slideshow Testen met automatische verbetering Geluidsfragmenten Video Tijdens de les kunnen deze bronnen gebruikt worden. Nadien kan de student die niet meer raadplegen. Extra opdrachten Uitdagendere opdrachten

10 FAQ Voorbeeld van onze helpdesk

11 Discussieforum

12 Feedback op oefening ingeleverd via Toledo

13 Resultaat automatisch verbeterde oefening

14 Instructiefilmpje Hier vind je een filmpje waarin uitgelegd wordt hoe je een optiongroup moet invoeren in een formulier D:\Users\Gerd.Nero\Desktop\toll net\optiongroup.swf

15 Leerpad


Download ppt "Feedback Wat Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces."

Verwante presentaties


Ads door Google