De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Van ICT-tool naar ICT-leerlijn.  2007-2008: invoering leergebied overschrijdende eindtermen  2010-2011: ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’

Verwante presentaties


Presentatie over: "Van ICT-tool naar ICT-leerlijn.  2007-2008: invoering leergebied overschrijdende eindtermen  2010-2011: ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’"— Transcript van de presentatie:

1 van ICT-tool naar ICT-leerlijn

2  2007-2008: invoering leergebied overschrijdende eindtermen  2010-2011: ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’  2012-2013: VVKBaO voert leerplan media in  2014-2015: verankering in ICT-leerlijn voor onze scholen?

3  overzicht overzicht  details details

4 STRENGTHS:  meten is weten  ‘staat mooi voor doorlichting’ WEAKNESSES:  niet iedereen vult in: output niet valabel  geeft geen voeding aan leerkrachten  geeft geen support aan leerkrachten  grote hoeveelheid in aanbod  kwaliteit van het aanbod OPPORTUNITIES:  SWOT-analyse mogelijk  bijsturen waar nodig THREATS:  leerkrachten blijven steken in wat ze doen  turven volstaat niet als ICT-doel

5  nood aan een volgende stap met aandacht voor:  horizontale en verticale doorstroming/overzicht  itemgebonden support verzamelen  nieuwe leerkrachten zijn mee in een verhaal dat al even loopt op de school  gewaarborgd minimumaanbod en uitbreiding  bos door de bomen zien Invoeren digitale leerlijn ICT?

6 STRENGTHS:  meten is weten  ‘staat mooi voor doorlichting’  duidelijk voor iedereen  we leggen de lat even hoog  niet meer leerkrachtafhankelijk  verantwoordelijkheid ‘mijn ICT-leerlijn’ bij leerkracht  geeft support aan leerkrachten  geeft voeding aan leerkrachten (via facultatief aanbod)  waakt over kwaliteit WEAKNESSES:  niet iedereen vult in: output niet valabel  geeft geen voeding aan leerkrachten  geeft geen support aan leerkrachten  grote hoeveelheid in aanbod  kwaliteit van het aanbod OPPORTUNITIES:  bijsturen waar nodig: ‘professionalisering’ (dixit doorlichting) THREATS:  leerkrachten blijven steken in wat ze doen  turven volstaat niet als ICT-doel

7

8

9  ondanks puntjes bij weakness  toch blijven aanbieden aan leerkrachten die willen want…  inspanningsverplichting kunnen aantonen aan ?  hulpmiddel voor directies om ICT & MEDIA concreet om te volgen (of om t werken aan professionalisering leerkrachten?)  zinvol?  model model

10  zinvol?  wie doet mee?  wat nemen we op?  welk hiaten zien we?  en dan is er nog evaluatie… En dan nemen we de metro? Wat met professionalisering?

11


Download ppt "Van ICT-tool naar ICT-leerlijn.  2007-2008: invoering leergebied overschrijdende eindtermen  2010-2011: ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’"

Verwante presentaties


Ads door Google