De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mobile Marketing Kim Peragine Ricardo den Brinker Maikel Koevermans.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mobile Marketing Kim Peragine Ricardo den Brinker Maikel Koevermans."— Transcript van de presentatie:

1 Mobile Marketing Kim Peragine Ricardo den Brinker Maikel Koevermans

2 Inhoud Inleiding Wat is mobile marketing? Voorbeelden en feiten Mogelijkheden voor bedrijven Hoe pak je het aan? Mobile marketing in de toekomst De case

3 Inleiding Er wordt minder tv gekeken. Marketeers zijn op zoek naar alternatieve communicatiekanalen om doelgroep te bereiken Jongeren tussen jaar zijn steeds moeilijker te bereiken vanwege hun grillige mediagebruik. Je mobiel is het eerste wat je checkt als je wakker wordt en het laatste voor je gaat slapen. 80% van de dag is je mobiel binnen handbereik

4 Wat is mobile marketing? Inzetten van marketingtoepassingen op draadloze toepassingen Goede tool voor marketeers om consument te bereiken Interactief; overal en altijd één-op-één communiceren

5 Via welke kanalen Mobile web Mobile bannering Bluetooth WiFi MMS SMS QR Codes Mobiele applicaties

6 Voordelen gebruik van mobile marketing Hogere respons dan op reguliere internet (tussen 2% en 6% CTR). Innovatief en zal bijdragen aan het imago van de adverteerder. Effectief vanwege de interactieve mogelijkheden voor direct één-op-één contact met de doelgroep. Zeer specifieke targeting mogelijk. Snel te realiseren en niet duur in vergelijking met traditionele media.

7 Mobile marketing (nog) niet omarmd door marketeers

8 Feiten Gebruik online op mobiel neemt toe  45% Top 10 van populairste mobiele sites Nederland in 2009: 1.NU.nl6. Teletekst Buienradar7. Telegraaf 3.KNMI8. Google 4.Live9. Geenstijl 5.Fok10. Weerbericht.mobi

9 Voorbeelden Bluetooth McDonald’s Via Bluetooth units konden er aanbiedingen gedownload worden.

10 Voorbeelden Sms Hi.nl Reclame bij het versturen van gratis sms’jes.

11 Voorbeelden iPhone applicatie Volkswagen Polo Volkswagen heeft tegelijkertijd met de lancering van de nieuwe Polo ook een iPhone-game gelanceerd.

12 Wat zijn de mogelijkheden voor bedrijven?

13 Extern Mobiele bannercampagnes NAW/ adressen/06-nummercollectie Tv-commercial/tune op mobiel Branded game of mobiele quiz Moblogtoepassingen/fotowedstrijd Sms-notificatie campagne Bluetooth campagne MMS, streaming, Mobile TV-toepassingen

14 Waar kan ik het voor gebruiken? Om klanten naar winkel of website te lokken, d.m.v. een prijs of korting Doelgroep laten zien dat u met uw tijd meegaat

15 Wat scoort er? Iets weggeven Een filmpje, ringtone of game Wanneer het ‘cadeautje’ interessant is, zal het worden doorgestuurd Lage distributiekosten, oneindige voorraad

16 Intern Communicatiemiddel Mobiel internet Mobiel de bedrijfsblog lezen Goedkoop

17 Goede marketing moet voldoen aan 5 stappen 1.Formuleer een mobiele strategie en bepaal heldere doelstellingen 2.Kies mobiele mediakanalen 3.Testen 4.Integreer ‘mobiel’ in gehele marketingcommunicatie 5.Analyseer en optimaliseer

18 Mobile marketing in de toekomst De consument is niet langer een doelgroep, maar wordt direct betrokken in het communicatieproces. De consument krijgt niet langer alle advertenties toegereikt, maar kan zelf kiezen wat relevant is Je mobieltje is niet langer alleen je mobieltje, het wordt een database die er voor zorgt dat alles gepersonaliseerd wordt voor je Door middel van je profiel bepaal jijzelf wat je te zien krijgt, in plaats van dat de adverteerders dit voor jou doen

19

20

21

22 De Case

23 QR codes Een tweedimensionale barcode Opvolger van de normale barcode Kan veel meer gegevens opslaan dan een normale barcode Vaak gebruikt om geen lange urls op mobieltjes te typen Maximaal 7089 tekens Filmpje

24 Case Wij zullen nu de eerste aanwijzing prijs geven


Download ppt "Mobile Marketing Kim Peragine Ricardo den Brinker Maikel Koevermans."

Verwante presentaties


Ads door Google