De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

E FFICIËNTIE MASTER D OCENT HGZO Onderwijs Innovatie Project: Wytze van der Zee, Stijn Mentzel, Leah Schoffelmeer, Marloes Ter Stege, Tamara Lust, Froukje.

Verwante presentaties


Presentatie over: "E FFICIËNTIE MASTER D OCENT HGZO Onderwijs Innovatie Project: Wytze van der Zee, Stijn Mentzel, Leah Schoffelmeer, Marloes Ter Stege, Tamara Lust, Froukje."— Transcript van de presentatie:

1 E FFICIËNTIE MASTER D OCENT HGZO Onderwijs Innovatie Project: Wytze van der Zee, Stijn Mentzel, Leah Schoffelmeer, Marloes Ter Stege, Tamara Lust, Froukje Dijkstra & Sabrina Joosten

2 P ROGRAMMA 1. Projectopdracht 2. Doelstellingen 3. Methode 4. Resultaten 5. Discussie 6. Conclusie en aanbevelingen 7. Overleg toepassing aanbeveling 8. vragen

3 P ROJECTOPDRACHT Jirka Subsidie VWS Efficiëntie https://www.youtube.com/watch?v=KFYAoDaJllY&feat ure=youtu.be met minder middelen dezelfde kwaliteit van onderwijs financiële, personele en materiële middelen Lijst aanbevelingen Geen financieel plaatje

4 H OOFDDOELSTELLING : O P WELKE WIJZE KAN DE MASTEROPLEIDING D OCENT HGZO HAAR ONDERWIJS EFFICIËNTER SAMENSTELLEN ?

5 D EELVRAGEN 1) Welke aspecten uit de handleiding masteropleiding Docent HGZO en verwante opleidingen van EXPOSZ kunnen gereorganiseerd worden met als doel het efficiënter maken van het onderwijs? 2) Welke aspecten kunnen volgens het huidige docententeam van de masteropleiding Docent HGZO gereorganiseerd worden met als doel het efficiënter maken van het onderwijs? 3) Welke aspecten kunnen volgens de huidige docenten in opleiding (DIO) van de masteropleiding Docent HGZO gereorganiseerd worden met als doel het efficiënter maken van het onderwijs? 4) Welke oplossingen worden in de literatuur vermeld voor de knelpunten die zich voordoen bij de masteropleiding Docent HGZO?

6 M ETHODE Deelvragen beantwoorden 1. Handleidingen master HGZO vs Handleidingen eerstegraads HGZO & docentenopleiding FBW 2. Enquête docenten (N=4) 3. Interview DIO’s (N=3) Literatuur en Jirka 4. Literatuurstudie Literatuur zoeken Literatuur selectie Knelpunten oplossen m.b.v. literatuur

7 R ESULTATEN (1) Handleidingen Overlap lessen leertaken

8 R ESULTATEN (2) Docenten: Feedback kost veel tijd Videocolleges Basiskennis/vaardigheden LVF, soorten werkvormen, coaching en toetsing Roostering automatiseren Lesbezoek Opnemen ipv op locatie

9 R ESULTATEN (3) Studenten (Dio’s) Lesbezoek opnemen (een v/d drie) Videocolleges Peerfeedback tijdens de les Dagindeling Start/eind Pauzes Indeling v/d leervragen Bespreking resultaten Studiebegeleiding (bij HGZO later gestart dan op stage)

10 R ESULTATEN (4) Literatuuronderzoek Ter onderbouwing van bovenstaande onderdelen

11 C ONCLUSIE & A ANBEVELINGEN (1) Videocolleges

12 C ONCLUSIE & A ANBEVELINGEN (2) Peerfeedback Koppelen van studenten Feedback in de les

13 C ONCLUSIE & A ANBEVELINGEN (3) Lesbezoeken 1 v/d 3 vervangen Koppelen

14 C ONCLUSIE & A ANBEVELINGEN (4) Start v.d. dag Pauzes Lengte v.d. dag Indeling vakken

15 P RAKTISCH VOORBEELD : V IDEOCOLLEGES Cursus Totaal: 6 bijeenkomsten 6 x 2,5 h = 15 contacturen College opnemen bij Klas A, week 1, 3, 5 Afspelen bij Klas B College opnemen bij Klas B, week 2, 4, 6 Afspelen bij Klas A Totaal 15 contacturen (- 1 uur videocolleges plaatsen) Winst per cursus van 6 bijeenkomsten: 14 contacturen voor de docent.

16 WERKVORM Vorm 3 groepjes Iedere groep 1 onderwerp Geef aan hoe je jullie onderwerp zou implementeren in de studie 3 min presenteren van de uitkomsten

17 V RAGEN


Download ppt "E FFICIËNTIE MASTER D OCENT HGZO Onderwijs Innovatie Project: Wytze van der Zee, Stijn Mentzel, Leah Schoffelmeer, Marloes Ter Stege, Tamara Lust, Froukje."

Verwante presentaties


Ads door Google