De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Social media presentatie Art of Branding. Index Wat is Social media? Waar beginnen we? Welke doelen streven wij na? Hoe vertalen wij dit door naar onze.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Social media presentatie Art of Branding. Index Wat is Social media? Waar beginnen we? Welke doelen streven wij na? Hoe vertalen wij dit door naar onze."— Transcript van de presentatie:

1 Social media presentatie Art of Branding

2 Index Wat is Social media? Waar beginnen we? Welke doelen streven wij na? Hoe vertalen wij dit door naar onze communicatie? Hoe meten wij Social media? Wanneer is het een succes? © Art of Branding 2012

3 Wat is Social media? © Art of Branding 2012 Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Het betreft niet alleen informatie in de vorm van tekst (nieuws, artikelen). Ook geluid (podcasts, muziek) en beeld (fotografie, video) worden gedeeld via Social media websites. Met andere woorden, Social media staat voor 'Media die je laten socialiseren met de omgeving waarin je je bevindt'.

4 Wat is Social media? © Art of Branding 2012

5 Wat is Social media? © Art of Branding 2012 Via deze kanalen delen mensen Kennis Meningen VerhalenInzichten Vragen Ervaringen Reviews Media

6 Wat is Social media? © Art of Branding 2012 Kanalen Social networksPublish/blog Share

7 Waar beginnen we? © Art of Branding 2012 Luisteren Klanten Trends Werknemers Belanghebbenden Branche Buurtbewoners

8 Waar beginnen we? © Art of Branding 2012 Onderzoek Welke kanalen gebruikt mijn doelgroep? Volg online conversaties binnen de branche Online reputatie op dit moment Invloedrijke mensen binnen online conversaties Waar heeft mijn doelgroep behoefte aan?

9 Waar beginnen we? © Art of Branding 2012 Strategie Welke communicatiedoelen streven wij na? Welke kanalen gaan wij gebruiken? Gaan we crossmediaal? Alleen online of offline? Hoe gaan we Social media integreren in de bestaande communicatie? Wat is de toegevoegde waarde?

10 Waar beginnen we? © Art of Branding 2012 Mens en budget Social media is 24/7 Social media is niet gratis Altijd beschikbaar zijn Aandacht en inzet van medewerkers Social media is niet iets eenmaligs

11 Welke doelen streven wij na? © Art of Branding 2012 Luisteren en leren Monitoren en leren Insights verkrijgen Wat wilt onze doelgroep? Wat vindt onze doelgroep belangrijk? Doel Insights toepassen in de communicatie

12 Welke doelen streven wij na? © Art of Branding 2012 Relatie bouwen en bekendheid ondersteunen Praten met betrokken mensen Informatie delen Zichtbaar betrokken Hulp bieden Betrouwbaar en transparant Doel Informatie geven dat waarde heeft om te delen en als bedrijf transparant en betrouwbaar over te komen

13 Welke doelen streven wij na? © Art of Branding 2012 Reputatie en expertise Reputatie vergroten Expertise laten zien Wat is de meerwaarde van ons? Doel Reputatie vergroten en als expert gezien worden

14 Welke doelen streven wij na? © Art of Branding Content generation Geef de doelgroep de kans om zelf content te maken Geef iets deelbaars, iets unieks Motiveer de doelgroep Doel Gebruikers die actief content genereren en in hun verhaal andere gebruikers enthousiast maken.

15 Doorvertaling communicatie? © Art of Branding 2012 Doorvertaling Stand alone platform? Crossmediaal platform? Links

16 Hoe meten we social media? © Art of Branding 2012 Pageviews Hoe vaak wordt een kanaal bekeken? Op welk kanaal / onderwerp reageren gebruikers? Hoeveel reageren gebruikers (frequentie)? ROI= statistieken + verkopen

17 Wanneer is het een succes? © Art of Branding 2012 Binding en acceptatie Feeling en binding met klanten Acceptatie van klanten Kennis opdoen


Download ppt "Social media presentatie Art of Branding. Index Wat is Social media? Waar beginnen we? Welke doelen streven wij na? Hoe vertalen wij dit door naar onze."

Verwante presentaties


Ads door Google