De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam."— Transcript van de presentatie:

1 Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam

2 Inhoud Vlucht De idee Een DU-Project Live: een experiment op afstand Business model Toekomst

3 Citaat uit het begin van het Web “HyperText is a way to link and access information of various kinds as a web of nodes in which the user can browse at will. It provides a single user-interface to large classes of information (reports, notes, data-bases, computer documentation and on-line help) ……… It would be inappropriate for us (rather than those responsible) to suggest specific areas, but experiment online help, accelerator online help, assistance for computer center operators, … WorldWideWeb (or W3 ) intends to cater for these services across the HEP [ High Energy Physics ] community.” Tim Berners-Lee, R. Cailliau. 12 November 1990, CERN

4 WIRED: Experiment data over Internet

5 Virtual Lab. Application Layer Grid Layer GRID computing

6 SLAC – Nikhef

7 Samenwerkende Industrie: Collaboratory.nl

8

9 De Idee: Experimenten op afstand Lab is virtueel, experiment is echt Anywhere, anytime Delen van kennis en resources Opbouwen van pool van experimenten Opbouwen van community of practice  Vernieuwing van het onderwijs  DU project

10 e-Xperimenteren + Universiteit van Amsterdam Leendert van Gastel, Jasper Bedaux Universiteit Twente Jeroen Verschuur Vrije Universiteit Piet Blankert Fontys Hogeschool Eindhoven Wopke Wijngaard

11 Voordelen van online experimenten Beschikbaarheid Besparing Veiligheid Inzetbaarheid: geen op- en afbouwtijd Meer onderwijssettings: –Experiment in zelfstudie –Demonstratie-experiment –Kortdurend experiment –Focus op concept i.p.v. instrumentatie

12 Verschil met simulatie Natuurkunde wil de werkelijkheid verklaren met behulp van een model, niet een model (simulatie) verklaren met opnieuw een model. Veelzijdigheid van de werkelijkheid: Complexe experimenten herbergen verrassingen die leiden tot hoger inzicht

13 Simulatie -- Internet Experiment -- Hands-on Experiment –Delen eenvoudig –Toegang tot werkelijkheid –Praktische vaardigheden –Anywhere –Anytime –Onderhoud –Begeleiding –Simultaan gebruik / Sim Internet Exp Handson Exp

14 Live Experiment

15 Business Model Espelon aanbieder afnemer operator makelaar docent studenten SLA

16 Software omgeving testsite

17 Business Case Kosten gemiddeld experiment hands-on: –Bouw: –Onderhoud: 4000 Kosten gemiddeld experiment online: –Bouw: –Onderhoud: instelling (40 studenten) per jaar per student –Hands-on:150 euro –Online:150 euro 2 instellingen (2 x 40 studenten) per jaar per student –Hands-on:150 euro –Online: 75 euro 3 instellingen(2 x 40 studenten) per jaar per student –Hands-on:150 euro –Online: 50 euro

18 Wat levert het project op?

19 Opstellingen

20 Software omgeving

21 Organisatie

22 Community Of Practice


Download ppt "Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam."

Verwante presentaties


Ads door Google