De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

152 Media  Zowel online/offline marketing & communicatie  75 medewerkers waarvan 20 Part-time 43 grafisch vormgevers 15 webdevelopers 4 ondersteuning.

Verwante presentaties


Presentatie over: "152 Media  Zowel online/offline marketing & communicatie  75 medewerkers waarvan 20 Part-time 43 grafisch vormgevers 15 webdevelopers 4 ondersteuning."— Transcript van de presentatie:

1

2 152 Media  Zowel online/offline marketing & communicatie  75 medewerkers waarvan 20 Part-time 43 grafisch vormgevers 15 webdevelopers 4 ondersteuning 6 projectmanagers 7 verkopers  Opgericht in 1996  Kantoor in Haarlem  75 werkplekken, 20 PC’s 55 notebooks

3 Even Apeldoorn bellen. Even Apeldoorn bellen.

4

5  49 jaar  Getrouwd met Yvonne  3 kinderen (8, 12 en 13 jaar oud)  Heeft 13 jaar geleden bedrijf opgezet  Is ruim 20 jaar actief in de reclame wereld  Passie voor vliegen, eigenaar van een Cesna 152 genaamd Ester “als het kan wil ik graag vaker bij mijn gezin zijn” “ik wil inzicht in hoe het gaat met mijn bedrijf, altijd en overal” “het is essentieel dat ik continu in direct contact ben met mijn medewerkers, zodat ik altijd direct op de hoogte ben” “ik zie genoeg aanleiding voor het bedrijf om te groeien, maar ben bang dan controle kwijt te raken” “IT problemen ontstaan op willekeurige en vaak erg onhandige momenten, maar een full-time IT beheerder vind ik daarentegen teveel van het goede” “afspraken met klanten moeten zowel door mij als mijn secretaresse, kunnen worden ingepland” “af en toe wil ik voor ik naar bed ga nog even naar de status van een paar projecten kijken, ik wil dan niet wachten tot mijn secretaresse op kantoor is” “ik wil niet op aanwezigheid, maar op resultaat sturen”

6 Henry, directeur 07:00 08:00 09:00 10:00 11:00 12:00 13:00 14:00 15:00 16:00 17:00 18:00   MAANDAG DINSDAG WOENSDAG DONDERDAG VRIJDAG WEEKEND Opstaan Mail & agenda check Opstaan Vliegen naar Belgie. Opstaan Mail & agenda check Opstaan Reistijd OpstaanReistijd Bellen met klant Met de kinderen naar een zwembad op zaterdag Ouderavon d school oudste dochter De hond uitlaten Projectbesp reking in cafe met lead developer Telefonisch overleg met reclame bureau over nieuwe advertenties Contractbe spreking met klant met webcam Online status projecten bekijken Reistijd Contact via webcam met medewerkers over status deadline Snelle lunch bij een tankstation Lunch Lunch en project status updates bekijken Na landing mail & agenda check Reistijd. Conf. call met met lead verkopers Reizen naar klant. Bellen met Claudia Reizen naar kantoor. Bellen met klant. Nakijken offertes en deze virtueel met Claudia bespreken Overleg over offerte met lead designer en lead developer. Verkoper virtueel aanwezig. Wegwerke n en taken Onderweg met auto naar klant, bellen met andere klant Overleg met lead designer en developers over aanschaf nieuwe PC’s’ Project escalatie. Bespreking met lead developer Met de auto naar andere klant en 3x tel overleg. Presentatie bij klant samen met lead designer. Designer virtueel aanwezig Wegwerken en taken. Kijken naar agenda punten bespreking bij klant Reistijd naar huis Terugvliegen naar Nederland Lunch met een vaste klant Orienteren op PC markt op het Internet virtueel samen met designer Overleg met Claudia over budget voor vernieuwen enkele PC’s Spoedoverleg met lead designers en developers over PC’s binnen budget Virtuele presentatie website design aan klant Bellen met part-time developers over mogelijkheid om paar uurtjes vanuit huis mee te werken aan het project Reistijd Reistijd. Telefonisc h overleg Status updates social network werknemers bekijken

7  19 jaar  Volgt deeltijd Bachelor opleiding Communication & Multimedia Design in Arnhem  Is sinds 3 jaar actief kitesurfer  Zit gedurende de week gemiddeld 8 uur in de trein  Wil graag een kiteschool beginnen in de toekomst “mijn collegetijden zijn niet flexibel, mijn werktijden zouden dat wel moeten kunnen zijn” “als ik informatie wil dan wil ik dat snel en makkelijk kunnen vinden, ongeacht het tijdstip waarop ik werk of waar ik me op dat moment begeef” “ik wil best met iemand een dagje ruilen, maar dan verwacht ik dezelfde flexibiliteit van mijn collega’s” “ik ben vaak het creatiefst op de ongunstigste tijdstippen, zoals s’avonds laat, op kantoor heb ik wel eens een dag waarop ik maar niets kan bedenken” “als ik iets in het ontwerp moet veranderen dan wil ik de klant het liefst even mee laten kijken, maar 2 uur in de trein om de vormgeving van een knop te bespreken is natuurlijk teveel van het goede” “de drempel om een collega te bellen is voor veel kleine zaken te hoog terwijl een mailtje vaak weken onbeantwoord in een inbox blijft liggen” “als mijn notebook defect is ben ik een hele dag bezig om alles op mijn nieuwe notebook in te richten”  19 jaar  Volgt deeltijd Bachelor opleiding Communication & Multimedia Design in Arnhem  Is sinds 3 jaar actief kitesurfer  Zit gedurende de week gemiddeld 8 uur in de trein  Wil graag een kiteschool beginnen in de toekomst “mijn collegetijden zijn niet flexibel, mijn werktijden zouden dat wel moeten kunnen zijn” “als ik informatie wil dan wil ik dat snel en makkelijk kunnen vinden, ongeacht het tijdstip waarop ik werk of waar ik me op dat moment begeef” “ik wil best met iemand een dagje ruilen, maar dan verwacht ik dezelfde flexibiliteit van mijn collega’s” “ik ben vaak het creatiefst op de ongunstigste tijdstippen, zoals s’avonds laat, op kantoor heb ik wel eens een dag waarop ik maar niets kan bedenken” “als ik iets in het ontwerp moet veranderen dan wil ik de klant het liefst even mee laten kijken, maar 2 uur in de trein om de vormgeving van een knop te bespreken is natuurlijk teveel van het goede” “de drempel om een collega te bellen is voor veel kleine zaken te hoog terwijl een mailtje vaak weken onbeantwoord in een inbox blijft liggen” “als mijn notebook defect is ben ik een hele dag bezig om alles op mijn nieuwe notebook in te richten”

8 Michael, vormgever 07:00 08:00 09:00 10:00 11:00 12:00 13:00 14:00 15:00 16:00 17:00 18:00   MAANDAG DINSDAG WOENSDAG DONDERDAG VRIJDAG WEEKEND Opstaan Reistijd. Opstaan Mail & agenda check Opstaan Reistijd. Designe n in de trein Opstaan Reistijd Bellen met klant Online status projecten bekijken in Shoppen en stappen op zaterdag Naar de bioscoop TV kijken en nog een mailtje sturen tijdens reclameblok Shoppen Reistijd Aanvrag en verlof Lunch Kitesurfen Reistijd Reistijd. Conf. call met met lead verkopers Colleges volgen Document op persoonlijke profiel opslaan Studeren Wegwerke n en taken Onderweg met auto naar klant, bellen met andere klant Designen bij klant en offerte reviewen Virtueel samen werken aan design met collega. Designen in een café dichtbij huis. Presentatie bij klant samen met developer. Design virtueel aan klant laten zien en bespreken Reistijd naar huis Virtueel bespreking project met collega Lunch, mail & agenda check Projectbespreking met directeur en developer Reistijd, designen in de trein richting kantoor Reistijd, mail & agenda check in de trein Virtuele presentatie website design aan klant Reistijd, designen in de trein Designe n in de trein Opzoeken documentatie intranet. Bijwerken status project Mail & agenda check Telefonisch overleg aan strand Kitesurfen en status update via social network Design van collega hergebruiken

9  32 jaar  Woont samen met vriendin Sascha  4 jaar bij het bedrijf, hiervoor 3 jaar gewerkt voor een groot bedrijf  Verantwoordelijk voor verkoop  Is graag in contact met klanten en wil zoveel mogelijk klanten ontmoeten  Speelt basgitaar in een band en treed geregeld op bij kleine partijen en feestjes “de verkoop is het belangrijkste onderdeel van het proces, als ik iets of iemand nodig heb om een deal te kunnen sluiten dan wil ik dat “in no time” geregeld kunnen hebben” “ik wil een offerte zo snel mogelijk bij de klant hebben, ik kan de nodige informatie direct leveren” “ik spreek zoveel klanten, om meer te kunnen verkopen moet ik informatie, zoals gespreksnotities, gemakkelijk kunnen bijhouden” “ik word nog steeds te vaak door collega’s gebeld voor informatie wat ik weken terug al per mail heb medegedeeld” “af en toe heb ik een designer nodig die samen met mij naar de klant gaat, ze hebben echter nooit tijd om mee te gaan”

10 Giel, verkoper 07:00 08:00 09:00 10:00 11:00 12:00 13:00 14:00 15:00 16:00 17:00 18:00   MAANDAG DINSDAG WOENSDAG DONDERDAG VRIJDAG WEEKEND Opstaan Mail & agenda check Opstaan Bespreking bij klant. Aangepaste offertes bespreken Opstaan Reistijd Telefonisch offertebesp reking met klant Bellen met developer onderweg naar huis Weekend naar Parijs met Sascha Snel langs de winkel, mail en agenda check Virtueel overleg offerte met developers In de auto klantgegevens bijwerken. Reistijd Persoonlij ke profiel bijwerken Lunch bij klant Lunch en status update social networks Lunch, afspraak inschiete n met collega Reizen naar klant. Onderweg telefonisch overleg met desigener Reistijd Virtueel bespreking met klant Afspraak inplannen met 2 klanten en 1 afspraak verschuiven 2 Offertes opstellen Met lead designer en developer offertes bespreken Reizen, conference call met 2 medewerke rs van klant Requirement bespreking met klant en virtueel met lead developer Design van collega virtueel aan klant laten zien Overleg met collega in Café. Aanpassen offerte. Offerte mailen naar klant. Thuis mail & agenda check. Virtueel contract bespreking met klant Reizen naar volgende klant. Conference call met directeur en collega Portoflio demonstratie bij klant vanuit Intranet Meeting met potentiele klant Lunch, mail & agenda check Bespreking bij klant. Klant gegevens invoeren. Verdere bespreking met klant telefonisch vanuit de auto Reizen, telefonisch overleg met reclameburea u Reizen naar klant. Telefonische bespreking offerte. Reizen en telefonisc h contact met een klant Agenda & mail check. Afspraken inschieten voor volgende week. Mail & agenda check Adhoc conference call met klant in het gesprek Lunch en klantgegeven s bijwerken Updaten gegevens klant Met band oefenen Mail & agenda check Aangepast e versies van de offertes versturen Reistijd

11  26 jaar  Single en wonende te Amstelveen  Werkt 3 jaar voor het bedrijf  Werkt 3 dagen per week  Verantwoordelijk voor administratie  Volgt part-time studie  Zit bij een lokaal volleybalteam en heeft elk weekend een wedstrijd  “wil in totaal 3 dagen werken”  “samen met collega planning” “als mijn werkomgeving gebruiksvriendelijker zou zijn zou ik iedereen veel sneller van dienst kunnen zijn” “er is altijd zoveel te melden, maar ik wil mensen niet continu bellen of mailen om ze op de hoogte te kunnen houden” “een grote hoeveelheid van het werk dat ik doe zouden mijn collegas veel beter zelf kunnen doen, dan treed er ook geen vertraging op en kan ik me vooral richten op de belangrijkere zaken” “ik ben vaak de schakel tussen verschillende mensen, dit zou niet nodig moeten zijn, er zijn veel belangrijkere dingen waar ik mijn aandacht aan kan schenken” “soms kom ik thuis erachter dat ik iets ben vergeten, bijvoorbeeld het verzetten van een afspraak. Als ik dit vanuit huis zou kunnen doen zouden mijn collega’s hier sneller rekening mee kunnen houden” “als er iemand ziek is moet ik iedereen bellen om een vervanger te zoeken, het zou fijn zijn als ik altijd inzicht zou hebben in de beschikbaarheid van collega’s, ook op dagen waarop ze niet hoeven te werken”

12 Claudia, administratie 07:00 08:00 09:00 10:00 11:00 12:00 13:00 14:00 15:00 16:00 17:00 18:00   MAANDAG DINSDAG WOENSDAG DONDERDAG VRIJDAG WEEKEND Opstaan Reistijd. Telefonisch overleg met directeur Opstaan Uitslape n Opstaan College volgen Opstaan Reistijd Bellen met directeur en doornemen afspraken Reizen naar huis Familiereunie Naar de bioscoop Reizen naar huis Verhuizing klant invoeren Reistijd Mail & agenda chekc Lunch Samen met directeur doornemen bedrijfsresultaten afgelopen maand Lunch Shoppen en naar de kapper Studeren Reistijd naar faculteit College volgen Studeren Online bestellen benodige kantoor materiaal College volgens Krijgt verzoek van collega om morgen over te nemen in ruil voor vrijdag College volgenReistijd naar huis Inschieten dagje werken voor vervangende developer (agenda leeg op 1 prive afspraak na Lunch, mail & agenda check College volgenStuderenCollege volgen Verwerken offerte details Engelstalige offerte template maken en online zetten voor gebruik. Reizen naar faculteit Reizen en bellen met directeur om planning volgende week door te nemen. Mail & agenda check 1 developer is ziek. Agenda check om iemand bij te schakelen Bellen met krant ivm advertentie Verhuizing klant invoeren.

13 Klant  Alles moet op tijd zijn geregeld  Offerte binnen 1 dag  De eerste / beste offerte krijgt de deal  Snel in contact met juiste persoon  Wanneer nodig snel op de hoogte van status  Flexibiliteit “ik weet vaak niet wie ik moet bellen om informatie te krijgen” “het duurt soms een week voor ik een offerte krijgt, de eerste offerte die voldoet aan mijn eisen krijgt in principe de deal” “het komt nog te vaak voor dat er onduidelijkheid is over de requirements en dat ik ze aan meerdere mensen moet uitleggen” “het kost mij vaak teveel moeite om de juiste mensen bij me op kantoor te krijgen, je merkt dan dat er net een andere collega is die ernaar zou moeten kijken” “als er meerdere bedrijven betrokken zijn bij een project vormen mijn mensen te vaak de schakel tussen deze partijen, het zou veel tijd en daarmee geld besparen als ze direct met elkaar in contact zouden treden”

14 Activiteiten  Werk waar je wilt  Werk wanneer je wilt  Vind en beheer informatie  Vind en beheer klant informatie/contact  Blijf bereikbaar  Gebruik templates en formulieren  Houd inzicht in bereikbaarheid collega’s  Manage je bereikbaarheid en beschikbaarheid  Blijf op de hoogte van nieuwe informatie  Maak eenvoudig afspraken  Deel je expertise (MySite)  Eenvoudig toegang tot  Kunnen overleggen met je collega’s

15 Vier thema’s digitale mobiliteit  Inzicht in elkaars bereikbaarheid Houd inzicht in bereikbaarheid collega’s Manage je bereikbaarheid en beschikbaarheid  Op afstand samenwerken en overleggen Werk waar en wanneer je wilt Vergaderen  Informatie vinden en delen Vind en beheer klant informatie/contact Deel je expertise Gebruik standaard templates  Mobiele en veilige Werk waar en wanneer je wilt Mobiel en

16 IMPULS

17 Scenario’s  Efficient klant informatie delen  Beter kennis delen  Slimmer vergaderen  Bestaande templates gebruiken  Mobiel en

18 Efficient klant informatie delen

19  Kennis & kundigheden Gebruiken van een portaal Gebruiken van client  Werkafspraken Alle klant informatie centraal beheren Afspraken over gebruik informatie  Technologie Microsoft Office Outlook - Met Outlook kunt u in één keer een meeting plannen, een vergaderruimte boeken, en mensen uitnodigen. Verder kunt u in Outlook uw taken beheren. Microsoft Office Outlook met business contact manager – snel instappen met bcm om vervolgens door te groeien naar een volledig crm omgeving Microsoft Dynamics crm - Microsoft Dynamics werkt niet alleen uitstekend samen met onze Microsoft Office-software maar werkt ook vanuit Word, Outlook, Excel of SharePoint. Uw medewerkers hoeven dus niet meer te switchen tussen verschillende schermen.  Verwachte voordelen Klant en collega’s altijd op de hoogte van actuele klantinformatie Betrokkenheid klant

20 Beter kennis delen

21  Kennis & kundigheden Gebruiken van een portaal  Werkafspraken Herbruikbare informatie online delen Nieuwste versie altijd online Bijhouden persoonlijke kundigheden  Technologie Microsoft Office SharePoint server – Snel standaard taken automatiseren met behulp van een uitgebreide set templates zoals kennis databank, Helpdesk en projectplanning. Deze templates werken ook met Windows SharePoint services. Microsoft Search Server – eindelijk vinden wat je zoekt, of het nu gaat om documenten in een fileshare of naar de kennis van mensen op een mysite. Microsoft Office 2007 – snel je documenten, presentaties en spreadsheets delen met anderen.  Verwachte voordelen Borging van kennis Minder onnodig bellen/mailen met collega’s Optimaal hergebruiken van kennis Collega’s op de hoogte van je expertise

22 Slimmer vergaderen

23  Kennis & kundigheden Gebruiken van een portaal Gebruik maken van een digitale agenda  Werkafspraken Stel duidelijke doelen vast Agenda voor iedereen toegankelijk Toon respect voor andermans tijd (te laat komen ligt niet altijd aan de file) Gebruik de werkruimtes ook echt, en goed Rond taken op tijd af of laat in ieder geval weten dat er vertraging is  Producten Microsoft Office Outlook - Met Outlook kunt u in één keer een meeting plannen, een vergaderruimte boeken, en mensen uitnodigen. Verder kunt u in Outlook uw taken beheren. Microsoft Office SharePoint Server - samenwerkingssoftware. U maakt snel en eenvoudig een website waarop u alle verslagen, taken en documenten kunt plaatsen. Eén plek voor alles wat u nodig hebt. Microsoft Office Live Meeting - software voor webvergaderingen. U hebt alleen een pc en een internetverbinding nodig om overal te kunnen overleggen met klanten of collega's, 1-op-1 of in groepen. Exchangeserver - software voor het delen van agenda’s en verwerken van .  Verwachte voordelen Vergaderingen kunnen tussen de 20% en 40% efficienter verlopen Iedereen weet wat er de vorige besloten is Iedereen heeft toegang tot dezelfde informatie De actiepunten worden automatisch in je outlook gezet

24 Bestaande templates gebruiken

25  Kennis & kundigheden Gebruik maken van een tekst verwerkingsprogramma Gebruik maken van een client  Werkafspraken Templates online beheren Altijd templates gebruiken  Technologie Microsoft Office InfoPath - Met InfoPath ontwerp je formulieren in een hand om draai en stel ze beschikbaar als een webformulier. Microsoft Office SharePoint Server – Snel standaard taken automatiseren met behulp van een uitgebreide set templates zoals ziekteverzuim, helpdesk en call- center. Deze templates werken ook met Windows SharePoint services.  Verwachte voordelen Offertes snel bij de klant Workflow automatiseren Minder fouten in nieuwe documenten

26 Mobiel en

27  Kennis & kundigheden Gebruiken van een portaal Gebruiken van client  Werkafspraken Gebruik sterke wachtwoorden etiquette  Technologie Microsoft Office Outlook - Met Outlook kunt u in één keer een meeting plannen, een vergaderruimte boeken, en mensen uitnodigen. Verder kunt u in Outlook uw taken beheren. Exchangeserver - software voor het delen van agenda’s en verwerken van .  Verwachte voordelen Overal toegang tot zowel via de PC, mobiele telefoon en Internet browser.

28 Social Networks

29  Kennis & kundigheden Gebruiken van een portaal Gebruiken van client Gebruik social network  Rules of Engagement Afspraken over gebruik informatie  Technologie BCM, CRM, Search Server  Verwachte voordelen Klant altijd op de hoogte Betrokkenheid klant bij projecten


Download ppt "152 Media  Zowel online/offline marketing & communicatie  75 medewerkers waarvan 20 Part-time 43 grafisch vormgevers 15 webdevelopers 4 ondersteuning."

Verwante presentaties


Ads door Google