De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Rutger van Poppel MCE1d. Introductie DESTEP-analyse ABCD-analyse Interne-analyse SWOT-analyse Strategie SMART-principe Actieplan Samenvatting.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Rutger van Poppel MCE1d. Introductie DESTEP-analyse ABCD-analyse Interne-analyse SWOT-analyse Strategie SMART-principe Actieplan Samenvatting."— Transcript van de presentatie:

1 Rutger van Poppel MCE1d

2 Introductie DESTEP-analyse ABCD-analyse Interne-analyse SWOT-analyse Strategie SMART-principe Actieplan Samenvatting

3 Het Bedrijf Missie / Visie Doelstelling Probleemstelling Organisatiestructuur Baas Brian Samuels Instructeur/Bedrijfsleider Tuan Tran Instructeur Ali Administratie Jan Werknemers Nikki / Sanne / Chayenne / Katja

4 Demografisch Economisch Sociaal-cultureel Technologisch Ecologisch Politiek-juridisch

5 Wie zijn de huidige en potentiele afnemers? Wat doen de huidige en potentiele afnemers met de producten/dienst? Waar kopen ze de producten/diensten? Wanneer kopen ze het? Waarom kopen ze het? Waarom kopen ze het niet?

6 Macro-omgevingsfactoren Algemene-marktfactoren Maandovereenkomst Middag (12:00 tot 17:00)€ 32,50 p/m Dag (09:00 tot 17:00)€ 37,50 p/m Onbeperkt€ 47,50 p/m Halfjaarovereenkomst Middag (12:00 tot 17:00)€ 24,50 p/m Dag (09:00 tot 17:00)€ 29,50 p/m Onbeperkt€ 37,50 p/m Jaarovereenkomst Middag (12:00 tot 17:00)€ 09,95 p/m Dag (09:00 tot 17:00)€ 19,50 p/m Onbeperkt€ 24,50 p/m Studenten onbeperkt€ 19,50 p/m Twee-jaarovereenkomst Dag (09:00 tot 17:00)€ 17,50 p/m Onbeperkt€ 19,50 p/m

7 In welke branche is het bedrijf actief? De directe concurrenten SWOT-analyse concurrent Sterktes -Ruime fitnesszaal -Veel cardio toestellen -Lage tarieven -Ruime openingstijden Zwaktes -Wachttijd bij sommige toestellen -Weinig tot geen professionele begeleiding -Weinig keus in duur van abonnement, altijd één jaar Kansen -Aandacht aan de sport -Meer leden, meer omzet -Meer omzet, kans voor het vergroten van het bedrijf Bedreigingen -Toekomstige concurrentie -Aanloop/Verloop afnemers

8 Distributiewijze Distributiefunctie Distributievormen & positie Distributieconcentratie

9 Organisatie De 4 P’s:  Product  Plaats  Prijs  Promotie Financiële situatie

10 Sterke punten: -Een eigen bar. -Genoeg faciliteiten. -Deskundig en vriendelijk personeel. -Gemiddelde tarieven. -Goede locatie in woonwijk. -Altijd instructeurs aanwezig voor persoonlijk advies. -Vrije openingstijden. -Keuze uit vele groepslessen. Zwakke punten: -Niet zichtbaar vanaf de wegen. -Weinig expansiemogelijkheden. -Niet veel naamsbekendheid. -Wachtijden bij toestellen wat frustrerend is voor de sporters. Voornamelijk de krachttrainingen. Kansen: -Veel aandacht voor gezondheid van leden. -De samenleving individualiseert en dus proberen mensen toch contact te zoeken via verenigingen. -Aandacht aan de sport. -Meer leden, meer omzet. -Meer omzet, kans voor het vergroten van het bedrijf/faciliteiten. Bedreigingen: -Potentiele klante gaan naar Fit For Free of Basic-fit vanwege de lage prijzen. -Potentiele klanten blijven lid bij de sportschool waar ze al zitten.

11 De strategie die het bedrijf toepast Productontwikkeling Concurrentiestrategieën van Porter Marketingdoelstellingen

12 Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden

13 Het organiseren De planning Financieële onderbouwing

14 Introductie DESTEP-analyse ABCD-analyse Interne-analyse SWOT-analyse Strategie SMART-principe Actieplan


Download ppt "Rutger van Poppel MCE1d. Introductie DESTEP-analyse ABCD-analyse Interne-analyse SWOT-analyse Strategie SMART-principe Actieplan Samenvatting."

Verwante presentaties


Ads door Google