De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

HOI, GA LEKKER ZITTEN.. EFFECTIEVE SALES PROMOTIE MARKETINGCOMMUNICATIE HOORCOLLEGE 5 BLOK 3.

Verwante presentaties


Presentatie over: "HOI, GA LEKKER ZITTEN.. EFFECTIEVE SALES PROMOTIE MARKETINGCOMMUNICATIE HOORCOLLEGE 5 BLOK 3."— Transcript van de presentatie:

1 HOI, GA LEKKER ZITTEN.

2

3 EFFECTIEVE SALES PROMOTIE MARKETINGCOMMUNICATIE HOORCOLLEGE 5 BLOK 3

4 AGENDA › Leerdoelen › Wat is sales promotie? › Stappenplan voor het ontwikkelen van sales promoties › Doelstelllingen van sales promotie › Tools voor sales promotie › Interactieve media and sales promotie 4 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

5 MAAR EERST…. 5 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

6 NOG ÉÉN KEER Creatief concept 6 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

7 Drive? 7 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

8 Drive! 8 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

9 Oh ja, een voorbeeld 9 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

10 Officiële Website 10 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

11 11 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

12 Discovery Joker cards in comicshops 12 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

13 Participatie 13 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

14 EN DAN UITENDELIJK 14 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

15 In een San Diego stripwinkel 15 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

16 WHYSOSERI OUS.COM – RECRUITMENT SITE FOR ‘GOONS ’ 16 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

17 RORYSDEATHKISS.COM. UITDAGEN MENSEN ZICH OP TE MAKEN ALS “JOKER” EN FOTO’S IN TE STUREN 17 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

18 18 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

19 Victum: H... H-Hello? Can anybody hear me? P-Please help me-- GUN SHOT. Victum: OK! OK! I'll read it! H-How many clowns does it take to get a good laugh? 401. I-I don't get it I-- These jokes aren't funny I-- GUN SHOT. Victum: P-Please, please I'll keep going! I-If you want to be part of my crew you're gonna need to prove your up to the challenge tell your lackies at home that the first punchline is inside joke and if they complain tell them to button it. They'll get something out of this too. Remember its not a race. Real crooks do it with style, not speed. 1 final joke: What's the last thing I'll ever say? Oh no-- *CRIES* Victum: PLEASE!!! DONT SHOOT!!! N-NOO... GUN SHOT.. 19 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

20 20 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

21 21 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

22 22 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

23 23 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

24 Sales Promotions 24 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

25 LEERDOELEN › Je kunt een definitie geven van sales promotie › Weet je waarom sales promotie als middel enorm is gegroeid › Begrijp je wat “above the line” en “below the line” communicatie is › Heb je kennis van het integreren van sales promotie in een communicatiecampagne › Ben je op de hoogte van de traditionele en interactieve media toepassingen die beschikbaar zijn voor het ontwikkelen van sales promoties 25 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

26 WAT IS SALES PROMOTIE › Sales promotie zijn korte termijn incentives (bovenop de ‘gewone productvoordelen’) bedoeld om aankoop of verkoop te bevorderen. Source: Kotler, P., (2005) Principles of Marketing 4th European Edition, Harlow: Pearson Education Ltd, p. 785 Incentives zijn stimuli › Maar deze definitie is niet helemaal sluitend (imho) 26 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

27 WAT IS ER MIS MET DEZE DEFINITIE? › Incentives (cadeautjes) krijgen een te grote rol toebedeeld › Sales promotie gaat ook over handleidingen, merchandising, Point of Salemateriaal › Het is niet helemaal duidelijk voor wie de incentives zijn bedoeld 27 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

28 DEFINITIE VAN SALES PROMOTIE › Sales promotie zijn alle “below the line” communicatie activiteiten die zijn ontwikkeld om de waarde van een product, service of dienst, zoals deze ervaren wordt positief te beïnvloeden. › Sales promotie kan gericht zijn op › Verkoopmedewerkers om meer te verkopen En/of › Tussenkanalen om meer in te kopen en./of › Eindgebruikers/consumenten om meer te kopen 28 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

29 BELOW THE LINE? 29 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

30 SALES PROMOTIE GROEIT Estimates from Pickton, D. & Broderick, A. (2005). Integrated Marketing Communications 2nd edition, Harlow: Pearson Education Ltd, p. 636 Procentuele uitgaven voor reclame vs sales promotie 30

31 VERKLARINGEN VOOR DE GROEI *Advertising when combined with sales promotion has 2 to 7 times the sales effect as advertising alone Source: Roberts, A. (1996), ‘What do we know about advertisings short-term effects?’, Admap, February, pp Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

32 STAPPENPLAN VOOR SALES PROMOTIE

33 STAPPENPLAN 33 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

34 OP WIE RICHT JE DE SALES PROMOTIE 34 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

35 DOELSTELLINGEN VAN SALES PROMOTIE

36 GERICHT OP EINDGEBRUIKERS 36 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

37 GERICHT OP TUSSENKANAAL 37 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

38 GERICHT OP VERKOPERS 38 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

39 TOOLS OF SALES PROMOTION

40 40 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

41 SALES PROMOTIE EN IAM › Interactieve media is een relatief nieuw, maar interessant kanaal voor sales promotie. › Gericht op de eindgebruiker › Coupons › Probeerversies van software › Wedstrijden › Productinformatie › Cash back administration › Gericht op de tussenhandel › Product information › Virtual trial › Joint promotion activites 41 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

42 UITVOERING IS DE SLEUTEL!! › Een niet goed uitgewerkte sales promotie heeft als risico: › Meer kosten dan opbrengsten › Ontevreden doelgroep (beschadigde reputatie) › DENK DUS GOED NA, VOORDAT JE BEGINT 42 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie

43 SAMENVATTING › Sales promotie is meer dan weggevertjes › Sales promotion is goed in de conversie van wens naar aankoop › Een succesvolle campagne moet doordacht zijn: UITWERKING IS DE SLEUTEL TOT SUCCES 43 Propedeuse Interactieve Media Marketingcommunicatie


Download ppt "HOI, GA LEKKER ZITTEN.. EFFECTIEVE SALES PROMOTIE MARKETINGCOMMUNICATIE HOORCOLLEGE 5 BLOK 3."

Verwante presentaties


Ads door Google