De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom

Verwante presentaties


Presentatie over: "Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom"— Transcript van de presentatie:

1 Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom
Narrowcasting Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom

2 Wat is narrowcasting?

3 Definitie “Het leveren van de juiste informatie op een geselecteerde locatie en tijdstip via digitale schermen, veelal op afstand aangestuurd met relevante visuele mediacontent met als doel het bereiken van de juiste doelgroep.” Voorbeeld: Magic Mirror

4 Wat houd narrowcasting in
Bepaald publiek Geselecteerde locatie Bepaald tijdstip Op afstand bestuurbaar

5 Communicatie-aspecten
Formuleren van juiste boodschap Klein scherm makkelijk te plaatsen Touchscreen Actief en passief

6 Mogelijkheden MKB Inspiratie Informatievoorziening Promotioneel
Imagoversterkend Voorkom verspilling Voorbeeld Digital Signage at McDo in Times Square , NYC

7 Toepassingen Nederland In China Taxi NS-station Albert Heijn McDonalds
Tram Postkantoor Benzinestation In China

8 Eigenschappen van Narrowcasting

9 Karakteristieken van de media in een overzicht
Bereik Selectiviteit Feedback Informatie Capaciteit CPM Kosten Kranten Hoog Gemiddeld Laag TV Heel hoog Heel laag Radio Direct Mail Heel Hoog Tijdschriften Narrowcasting

10 Voordelen & nadelen + punten - punten Bereik meten
Selectivieit boodschap Directe reactie Lage kosten Juiste boodschap, tijd, en doelgroep Vatbaar voor vandalisme Verkeerde tijdstip Boodschap komt niet over

11 Wanneer pas je Narrowcasting toe?
3. Doelgroepgeschiktheid Geschiktheid target groep voor narrowcasting 2. 1. Productgeschiktheid Geschiktheid product voor het medium - Informatie intensiteit - Kopers betrokkenheid - Aankoop faciliteiten 1 Algemene voordelen van het bedrijf - image effecten - leer effecten Het bedrijf Het product De gebruikers

12 Case BelCompany Case 1: Waar in de winkel zou je de schermen plaatsen? Hoeveel gaat dat kosten? Case 2: Welke informatie plaats je op de schermen? Welke functie vervullen ze? Case 3: Stel je plaatst nieuws op het scherm. Welk nieuws zou je filteren?

13 Case bespreken Groep 1 Groep 2 Groep 3
Toelichting nieuwsselectie narrowcasting


Download ppt "Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom"

Verwante presentaties


Ads door Google