De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Narrowcasting Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Narrowcasting Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom."— Transcript van de presentatie:

1 Narrowcasting Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom

2

3 Definitie “Het leveren van de juiste informatie op een geselecteerde locatie en tijdstip via digitale schermen, veelal op afstand aangestuurd met relevante visuele mediacontent met als doel het bereiken van de juiste doelgroep.” Voorbeeld: Magic MirrorMagic Mirror

4 Wat houd narrowcasting in Bepaald publiek Geselecteerde locatie Bepaald tijdstip Op afstand bestuurbaar

5 Communicatie-aspecten Formuleren van juiste boodschap Klein scherm makkelijk te plaatsen Touchscreen Actief en passief

6 Mogelijkheden MKB Inspiratie Informatievoorziening Promotioneel Imagoversterkend Voorkom verspilling Voorbeeld Digital Signage at McDo in Times Square, NYCDigital Signage at McDo in Times Square, NYC

7 Toepassingen Nederland ▫Taxi ▫NS-station ▫Albert Heijn ▫McDonalds ▫Tram ▫Postkantoor ▫Benzinestation In China

8

9 Karakteristieken van de media in een overzicht Bereik Selectiviteit FeedbackInformatie Capaciteit CPM Kosten KrantenHoogGemiddeldLaagGemiddeldHoog TVHeel hoogHeel laag Laag RadioHoogLaagHeel laag Direct MailHeel laagHeel HoogLaagGemiddeldHeel hoog Tijdschriften Gemiddeld LaagGemiddeldHoog Narrowcasting LaagHoog Heel hoogLaag

10 Voordelen & nadelen + punten- punten Bereik meten Selectivieit boodschap Directe reactie Lage kosten Juiste boodschap, tijd, en doelgroep Vatbaar voor vandalisme Verkeerde tijdstip Boodschap komt niet over

11 Wanneer pas je Narrowcasting toe? Doelgroepgeschiktheid Geschiktheid target groep voor narrowcasting Algemene voordelen van het bedrijf - image effecten - leer effecten 3. Productgeschiktheid Geschiktheid product voor het medium - Informatie intensiteit - Kopers betrokkenheid - Aankoop faciliteiten 1 Het bedrijf 2 Het product 3 De gebruikers 1

12 Case BelCompany Case 1: Waar in de winkel zou je de schermen plaatsen? Hoeveel gaat dat kosten? Case 2: Welke informatie plaats je op de schermen? Welke functie vervullen ze? Case 3: Stel je plaatst nieuws op het scherm. Welk nieuws zou je filteren?

13 Case bespreken Groep 1 Groep 2 Groep 3 Toelichting nieuwsselectie narrowcasting


Download ppt "Narrowcasting Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom."

Verwante presentaties


Ads door Google