De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Van idee naar resultaat in 20 weken

Verwante presentaties


Presentatie over: "Van idee naar resultaat in 20 weken"— Transcript van de presentatie:

1 Van idee naar resultaat in 20 weken
StartUpDoc 1 Van idee naar resultaat in 20 weken

2 StartUp Assessment De assessor heeft er vertrouwen in dat dit team
voor deze waardepropositie volgens dit BMC met deze targets en activiteiten volgens deze planning acceptatie in de markt krijgt.

3 Motivatie & passie Kennis van het product Kennis van de markt Multidisciplinair Namen en rugnummers

4 Waar zou hij blij van worden? Welke blijmakers stop je in je product?
Je product + service is een optelsom van blijmakers en oplossingen Wat wil je klant voor elkaar krijgen? Welke problemen ondervindt hij daarbij? Welke oplossingen stop je in je product? De assessor heeft er vertrouwen in dat het team voor deze waardepropositie acceptatie in de markt kan krijgen

5

6 Nieuw Product Bestaand Product Nieuwe Dienst Bestaande Dienst
Mijlpaal 1 Product ontwikkeld + prototype Product uitgewerkt Dienst ontwikkeld + pilot Dienst uitgewerkt Mijlpaal 2 Marketingstrategie & middelen vastgesteld Mijlpaal 3 Bedrijf startklaar Mijlpaal 4 Sales & marktbewerking Eindtargets verschillen per bedrijf. Heb je een product dat relatief makkelijk in de markt te zetten is, dan verwachten we een draaiend bedrijf dat omzet maakt. Heb je een ingewikkeld product, dat veel ontwikkeling vereist, dan zou een prototype een eindtarget kunnen zijn. Maar je moet daarbij wel acceptatie in de markt hebben. Je moet dus bijvoorbeeld ook potentiële afnemers hebben met een intentieverklaring. Een pilot voor bijvoorbeeld een dienst kan ook een eindtarget zijn. Einddoel

7 Einddoel Mijlpaal 1 Mijlpaal 2 Mijlpaal 3 Mijlpaal 4 Targets
Activiteiten Gekwantificeerd Persoonlijk Targets Activiteiten Gekwantificeerd Persoonlijk Targets Activiteiten Gekwantificeerd Persoonlijk Targets Activiteiten Gekwantificeerd Persoonlijk Het opsplitsen van het eindtarget in mijlpalen en deelproducten noemen we de Product Breakdown Structure, de PBS. Het gaat dus niet om de PBS van je product, maar van het eindtarget. Om het eindtarget, de mijlpalen en de deelproducten op te leveren moet je dingen doen. Al de klussen die je moet doen om de deelproducten, de mijlpalen en het eindtarget te behalen noemen we de Work Breakdown Structure, de WBS. Aan al die klussen wijs je uitvoerenden toe. Per deelproduct en mijlpaal wijs je een verantwoordelijke toe. De uitvoerenden en de verantwoordelijken hoeven niet dezelfde personen te zijn. De PBS eindtargets, (mijlpalen en deelproducten) benoem je als concreet resultaat. De WBS benoem je in handelingen, die leiden tot het resultaat.

8 Resultaatverantwoordelijke Doorlooptijd & Deadline Activiteiten
Strokenplanning Resultaat Resultaatverantwoordelijke Doorlooptijd & Deadline Activiteiten Uitvoerenden Voorzie vervolgens het einddoel, de mijlpalen en deelproducten van een deadline en zet ze in een strokenplanning. Schat de doorlooptijd en bepaal een startdatum voor een deelproduct-mijlpaal. Houd rekening met de afhankelijkheid van sommige deelproducten en mijlpalen. Om via een webshop te verkopen, moet eerst een website gebouwd worden. Houd ook rekening met Ondernemende Prestaties die een deadline hebben. Plan ook het hefst- en kerstreces in.

9 Hoe verder? Werk aan je protfolio
Volgende week StartUpDoc 2 workshop, feedback op concepten Volgende week vrijdag deadline, bericht aan coach en assessor Week daarop assessments


Download ppt "Van idee naar resultaat in 20 weken"

Verwante presentaties


Ads door Google