De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Prof. dr. Jacqueline de Graaf, internist 1992 gepromoveerd - vasculaire geneeskunde 1997 Internist Radboudumc 2007 – nu opleider interne geneeskunde 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Prof. dr. Jacqueline de Graaf, internist 1992 gepromoveerd - vasculaire geneeskunde 1997 Internist Radboudumc 2007 – nu opleider interne geneeskunde 2011."— Transcript van de presentatie:

1 Prof. dr. Jacqueline de Graaf, internist 1992 gepromoveerd - vasculaire geneeskunde 1997 Internist Radboudumc 2007 – nu opleider interne geneeskunde 2011 Hoogleraar Interne geneeskunde 2013 Opleidingsdirecteur Vervolgopleidingen 2013 Voorzitter Regionale Opleidings Cie OOR-ON 2013 Lid dagelijks bestuur COC 2013 Bestuurslid plenaire OOR-ON 2013 Lid NFU –CMV 2013 Lid landelijke stuurgroep ‘dedicated schakeljaar’ 2013 Lid landelijke projectgroep VIO& RIO van OMS 2013 Lid Raad Opleidingen

2 Regionale Samenwerking: ‘Opleidingsclusters in the lead’ Prof. Dr. Jacqueline de Graaf, internist Opleidingsdirecteur (medische) vervolgopleidingen

3 Opleiders De Graaf en Netten: Voorzitter opleidingscluster Interne Geneeskunde

4 Plenaire OOR-ON ROC Opleidingsclusters Opleidingsdirecteur Vervolgopleidingen

5 Missie van het OOR-ON Medisch specialisten opleiden met aantoonbare, onderscheidende kwaliteit Medical expert in personalized health care Medical leaderschip ‘with a significant impact on healtcare’ Opleidingsclusters

6 ‘SAMEN voor kwaliteit’

7 Succesvol omgaan met andere mensen waarbij je gezamenlijk een doel wilt halen, elkaar aanvullen, inspireren, ondersteunen.

8 Begrijpen weten hoe een ander denkt en tegen andere zaken aankijkt Kennen Weten wat de ander doet Waarderen Hechten aan de inbreng en mening van de ander Vertrouwen Durven over te laten aan de ander Durven over te laten aan de ander Samenwerken Samen een beter resultaat behalen en werkplezier beleven KBWV 1 + 1 = 3

9 Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid

10 Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid ROC Opleidingscluster s Plenaire OOR-ON ROC Opleidingscluster s Plenaire OOR-ON

11 Modernisering vervolg opleidingen Modernisering vervolg opleidingen bedrijfsvoering schakeljaar Individualisering Flexibiliteit Opleidingsduur Individualisering Flexibiliteit Opleidingsduur Visitaties/audits PDCA cycli Visitaties/audits PDCA cycli Docent professionalisering Docent professionalisering Lokale opleidingsplannen Lokale opleidingsplannen Discipline overstijgend onderwijs capaciteitsplanning Aios expositie aan aantallen patienten en ziektebeelden en supervisie door staf Opleidings Clusters 27x (Overstijgende) Doelen en activiteiten Opleidings Clusters 27x (Overstijgende) Doelen en activiteiten

12 Modernisering vervolg opleidingen Modernisering vervolg opleidingen bedrijfsvoering schakeljaar Individualisering Flexibiliteit Opleidingsduur Individualisering Flexibiliteit Opleidingsduur Visitaties/audits PDCA cycli Visitaties/audits PDCA cycli Docent professionalisering Docent professionalisering Lokale opleidingsplannen Lokale opleidingsplannen Discipline overstijgend onderwijs capaciteitsplanning Aios expositie aan aantallen patienten en ziektebeelden en supervisie door staf ROC Voorbereiden Faciliteren Stimuleren Coordineren ROC Voorbereiden Faciliteren Stimuleren Coordineren

13 Modernisering vervolg opleidingen Modernisering vervolg opleidingen bedrijfsvoering schakeljaar Individualisering Flexibiliteit Opleidingsduur Individualisering Flexibiliteit Opleidingsduur Visitaties/audits PDCA cycli Visitaties/audits PDCA cycli Docent professionalisering Docent professionalisering Lokale opleidingsplannen Lokale opleidingsplannen Discipline overstijgend onderwijs capaciteitsplanning Aios expositie aan aantallen patienten en ziektebeelden en supervisie door staf ROC Plenaire OOR-ON ROC Plenaire OOR-ON

14 Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Bezuinigings Opdracht: Schakeljaar Individualisering opleidingsduur Bezuinigings Opdracht: Schakeljaar Individualisering opleidingsduur

15 Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Bezuinigings Opdracht: Schakeljaar Individualisering opleidingsduur Bezuinigings Opdracht: Schakeljaar Individualisering opleidingsduur

16 Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur

17 Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur

18 Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur

19 Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur Bezuinigings opdracht Schakeljaar Individualisering opleidingsduur

20 Begrijpen weten hoe een ander denkt en tegen andere zaken aankijkt Kennen Weten wat de ander doet Waarderen Hechten aan de inbreng en mening van de ander Vertrouwen Durven over te laten aan de ander Durven over te laten aan de ander Samenwerken Samen een beter resultaat behalen en werkplezier beleven KBWV 1 + 1 = 3

21 Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Opleidings Clusters: Verdeling Instroom plaatsen Opleidings Clusters: Verdeling Instroom plaatsen Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies

22 Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Radiologie: 3 eigenstandige Opleidingen in OOR-ON Radiologie: 3 eigenstandige Opleidingen in OOR-ON Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies

23 Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid ROC Opleidingscluster s Plenaire OOR-ON ROC Opleidingscluster s Plenaire OOR-ON Horizontaal visiteren

24 Tijd investeren Extra inspanning Tijd investeren Extra inspanning Is daadkracht en draagvlak in balans? Maak het strategisch kloppend Gezamenlijk doel Vertrouwen Leiderschap Denk vanuit inhoud EN mensen Tempo afstemmen op ontwikkelingen Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Open, transparant, empathie, begrip, respect, waardering, overtuiging, ‘Persoonlijkheid’, betrokkenheid Meerjarenplanning + Flexibiliteit in mobiliteit AIOS Smeerolie voor samenwerking + capaciteitsplanning Meerjarenplanning + Flexibiliteit in mobiliteit AIOS Smeerolie voor samenwerking + capaciteitsplanning Benoem onzekerheid, ambiguïteit, conflicten, coach en stuur, onderhandelen, consessies

25 Begrijpen weten hoe een ander denkt en tegen andere zaken aankijkt Kennen Weten wat de ander doet Waarderen Hechten aan de inbreng en mening van de ander Vertrouwen Durven over te laten aan de ander Durven over te laten aan de ander Samenwerken Samen een beter resultaat behalen en werkplezier beleven KBWV 1 + 1 = 3

26 Aantoonbaar, onderscheidende OOR-ON kwaliteit Samenwerken aan de opleiding van MS “opleidingsclusters in the lead”


Download ppt "Prof. dr. Jacqueline de Graaf, internist 1992 gepromoveerd - vasculaire geneeskunde 1997 Internist Radboudumc 2007 – nu opleider interne geneeskunde 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google