De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Virtual Knowledge Center Doelstelling KBC Verzekeringen - 13 november 2003.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Virtual Knowledge Center Doelstelling KBC Verzekeringen - 13 november 2003."— Transcript van de presentatie:

1 Virtual Knowledge Center Doelstelling KBC Verzekeringen - 13 november 2003

2 Inhoud Deel 1: IVS- Iscientia Deel 2: Externe toegang tot databanken en de oplossing van Iscientia Deel 3: Externe toegang via de portal (voorstelling portalomgeving) Deel 4: Commercieel luik

3 Virtual Knowledge Center doelstelling Opentrekken beschikbaarheid van elektronische resources naar gebruikers buiten de organisatie Verhogen controle op de toegang tot de elektronische bronnen en het gebruik

4 Probleemstelling Electronische bronnen zijn enkel beschikbaar voor gebruikers die fysisch verbonden zijn met het (intra)netwerk van de organisatie terwijl steeds meer mensen willen verderwerken van thuis

5

6 Mogelijke oplossing : VPN tunnels Een beveiligde tunnel over het internet fungeert als verlengstuk van het campusnetwerk. Het werkstation van de thuisgebruiker gedraagt zich op dezelfde manier als de toestellen op de campus.

7 Thuisgebruikers hebben virtueel zelfde mogelijkheden als locale werkstations

8 Complexe procedure/installatie

9

10

11

12

13

14 Nadelen van het gebruik van VPN tunnels Installatie moet herhaald worden op elke werkplek buiten de campus Nog steeds geen controle op eindgebruiker Zeer complexe installatie Veiligheidsrisico ! Verhoogt de drempel voor gebruikers

15 De IVS oplossing : VKC Toegang tot alle elektronische bronnen laten verlopen via een ‘Virtual Knowledge Center’ Gebruik is onafhankelijk van IP adres. Toegankelijk van overal op Internet Campus account wordt gemaskeerd door gepersonaliseerde useraccounts Controle op niveau van eindgebruiker

16 Thuisgebruikers loggen aan via internet met een standaard webbrowser

17 Welcome to FIAF Central information sstem Please enter your login name and password

18

19 Voordelen Virtual Knowledge Center Geen installatie nodig : Gebruikers loggen aan via standaard webbrowser Controle op eindgebruiker : De gebruikers krijgen rechten aan het VKC. De eigenlijke accounts van de electronische bronnen worden niet vrijgegeven. Rapportering van gebruikte bronnen mogelijk Toegang tot het intranet van buiten de instelling ( thuis, andere werkplaats...) te beveiligen volgens de wensen van de instelling

20 Besluit Focus van het Virtual Knowledge Center: Drempel voor gebruikers verlagen door eenvoudige aanlogprocedure Beheersbaarheid verhogen door VKC- useraccounts uit te geven i.p.v. rechtstreekse paswoorden

21 nv/sa Innovatiecentrum IIB Researchpark Kranenberg 6 B-1731 Zellik Belgium Tel: +32 2 481 60 40 Fax: +32 2 463 17 06 e-mail: ivs@iscientia.com URL: http://www.iscientia.com YOUR ACCESS TO KNOWLEDGE


Download ppt "Virtual Knowledge Center Doelstelling KBC Verzekeringen - 13 november 2003."

Verwante presentaties


Ads door Google