De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Verkeersveiligheidsanalyse van Gingelom.  Doel  Werkwijze  Straten met bestaande ingrepen  Straten zonder ingrepen  Algemene opmerkingen  Conclusie/Aanbevelingen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Verkeersveiligheidsanalyse van Gingelom.  Doel  Werkwijze  Straten met bestaande ingrepen  Straten zonder ingrepen  Algemene opmerkingen  Conclusie/Aanbevelingen."— Transcript van de presentatie:

1 Verkeersveiligheidsanalyse van Gingelom

2  Doel  Werkwijze  Straten met bestaande ingrepen  Straten zonder ingrepen  Algemene opmerkingen  Conclusie/Aanbevelingen

3  CD&V Gingelom wil…  Een constructieve bijdrage leveren ▪ Tot een grotere verkeersveiligheid in de gemeente ▪ Tot een duurzame ontwikkeling van het verkeer ▪ Meer fiets en voetgangers  Betere infrastructuur!!

4  Huis aan huis bezoeken: 3 vragen  2 types van straten:  Straten met bestaande ingrepen  Straten zonder ingrepen  Resultaten besproken met verkeersdeskundige

5  Vrijheersstraat (Mielen)  Kerkstraat (Mielen)  Thewitstraat (Borlo)  Wintboomstraat (Jeuk)  Sint Truidenstraat (Montenaken)  Oude Katsei (Niel)

6

7 Versmalling = beperkte verbetering MAAR snelheid nog steeds te hoog Plateauverhoging helpt niet Parkeren op straat is niet mogelijk  Suggestie: plaatsen van poorten of asverschuivingen

8

9 Vertraging van het verkeer Vermindering zwaar vervoer Moeilijke doorgang door scherpe bocht:  2 voertuigen samen is bijna onmogelijk  Langer voertuig is moeilijk (bus, landbouw, …) Parkeerprobleem voor school  Suggestie:  Bocht lichtjes afzwakken  Strook voor schoolbus voorzien

10

11 Op straat parkeren helpt Middenberm is geen verbetering  Suggestie:  Parkeersuggestiestroken  Regelmatig flitsen  Drempel(s)

12

13 Poort van plastieken bakken ≠ verbetering  2 voertuigen kunnen er samen door  Bakken staan bijna in de gracht  Suggestie:  Locatie van poort: korter bij het kruispunt  Poort nauwer maken

14

15

16 Poort = kleine verbetering MAAR slechte locatie vlak voor bocht: zicht wordt belemmerd Poort te breed om echt af te remmen  Suggestie:  Bijkomende constructie plaatsen lager in de straat  Poort aanpassen

17

18

19 Bloembakken en drempels hebben invloed, MAAR zeer plaatselijk Voorrang van rechts wordt niet gerespecteerd Te hoge snelheid (ook van zwaar vervoer)  Suggestie:  Flitsen  Parkeerstroken, aanbrengen doorlopende lijn in de bocht

20  Statiestraat (Niel)  Sint Rumoldusstraat (Montenaken)  Abdijstraat (Kortijs)  Mechelsestraat (Boekhout)  Mielenstraat (Buvingen)

21

22 Snelheid te hoog  Suggestie: Asverschuiving plaatsen op rechte stuk (vb bloembak)

23

24 Wegdek is in goede toestand Straatverlichting is onvoldoende Snelheid op het rechte stuk  Suggestie:  Laag rondpunt aan het kruispunt  Asverschuivingen voor snelheid (vb bloembak)

25

26

27 Hoge snelheid  Suggestie: regelmatiger flitsen

28

29 Bewoners ervaren geen problemen Stoepen en gemarkeerd fietspad ontbreken

30 Enkel overdreven snelheid hogerop richting Mielen Parkeerprobleem aan Park van de Vriendschap  Suggestie:  Regelmatiger flitsen  Parkeerstroken voorzien

31  Te veel slechte stoepen  Schuin  Ongelijk  Onbestaand  Staat infrastructuur:  Oude betonwegen geven schade aan gebouwen want niet voorzien op het huidige zware vervoer  Roosters rammelen  Verzakkingen  Controles naleving verkeerswetgeving nodig

32

33

34

35  CD&V vraagt actie voor een verkeersveiliger Gingelom:  Betere en meer doordachte infrastructuur  Meer controles


Download ppt "Verkeersveiligheidsanalyse van Gingelom.  Doel  Werkwijze  Straten met bestaande ingrepen  Straten zonder ingrepen  Algemene opmerkingen  Conclusie/Aanbevelingen."

Verwante presentaties


Ads door Google