De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DekaMarkt & DekaDuurzaam Aldo Breed Marleen van Os Donderdag 15 september 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DekaMarkt & DekaDuurzaam Aldo Breed Marleen van Os Donderdag 15 september 2011."— Transcript van de presentatie:

1 DekaMarkt & DekaDuurzaam Aldo Breed Marleen van Os Donderdag 15 september 2011

2 Aldo Breed Marketing & Communicatie DekaMarkt

3 DekaMarkt 86 filialen in Noord-Holland en rond Apeldoorn 4500 medewerkers, 650 miljoen euro omzet Hoofdkantoor Velsen-Noord Distributiecentra in Velsen-Noord en Apeldoorn 2 tuincentra Fusie met Dirk van den Broek

4 Wat is duurzaam? (Greenpeace, Milieu Centraal e.a.)

5 “Goed voor mens, dier en milieu” goed  beter duurzaam  verduurzaming

6 Belang van duurzaamheid bij Deka Deka is familiebedrijf: Verstandig handelen en lange termijnvisie zijn altijd belangrijk geweest (ook kosten oogpunt) Supermarkt staat midden in de maatschappij: Supermarkten worden meer en meer op ‘verantwoordelijkheid’ gewezen Consument kiest steeds meer voor duurzamer: Is steeds meer bereid hier iets extra’s voor te betalen.

7 Integraal bezig met verduurzaming Logistiek Afvalscheiding Energieverbruik: beste EEI Personeelsbeleid Inkoop/verkoopbeleid Nu ook communiceren:

8 Groot aanbod in assortiment Biologisch Fairtrade MSC vis Diervriendelijk Lokaal Verpakking Milieukeur

9 Groot aanbod in assortiment -Kunnen tonen van bekend logo voor consument van belang -Welk bekend logo is minder van belang

10 Een paar voorbeelden bij Deka…

11 Bewuste keuze

12 Verminder voedselverspilling, kook op maat

13 Informeren

14 Casus tomaten Royal Pride: kweekt tomaten in verwarmde kas Biologische gewasbescherming Milieukeur gecertificeerd: optimaal energie en waterverbruik Lokaal (Wieringermeer)

15 Casus tomaten Relevante duurzaamheidaspecten worden breed gecommuniceerd Samenwerking met teler wordt hechter Win – win - win

16 Casus bloemen Beheersing van de keten -Samenwerking -Kostenbesparing -Efficiency -Eerlijke handel  Commerciële en duurzame groei Achtergrondverhaal en duurzaamheidtips communiceren aan consument!

17 Verantwoordelijkheid als ondernemer Maatschappelijke ontwikkeling Verduurzaming is economisch interessant Duurzamer alternatief heeft voorkeur Herkenbaarheid is daarbij belangrijk

18 Milieu Centraal : - teelt kost veel energie, telers doen veel - bestrijdingsmiddelen worden steeds minder gebruikt - biologische teelt niet herkenbaar - transport/herkomst niet herkenbaar => - inspanningen zijn niet herkenbaar voor consument - inspanningen kunnen niet worden verwaard. Bloemen en planten

19 Afsluiting


Download ppt "DekaMarkt & DekaDuurzaam Aldo Breed Marleen van Os Donderdag 15 september 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google